متن خبر

یکی از متولیان ایالات متحده می‌خواهد که سیناپس فین‌تک مشکل‌دار از طریق ورشکستگی فصل 7 منحل شود، به نقل از “سوء مدیریت فاحش”

یکی از متولیان ایالات متحده می‌خواهد که سیناپس فین‌تک مشکل‌دار از طریق ورشکستگی فصل 7 منحل شود، به نقل از “سوء مدیریت فاحش”

شناسهٔ خبر: 472151 -




چشم انداز استارت آپ مشکل دار بانکداری به عنوان یک سرویس سیناپس در این هفته پس از ارائه درخواست اضطراری توسط یک امین ایالات متحده در روز چهارشنبه، بد به بدتر شده است.

امین درخواست می کند طبق اسناد دادگاه ورشکستگی فصل 11 تجدید سازمان بدهی شرکت را به فصل 7 تصفیه تبدیل کند.

متولی نوشت که نیاز به فصل 7 ناشی از سوء مدیریت «فحشا» سیناپس در اموالش بود، به طوری که زیان‌ها با «احتمال معقول سازمان‌دهی مجدد» کمی ادامه پیدا می‌کرد که به شرکت اجازه می‌داد در طرف دیگر ظاهر شود و ادامه دهد.

این پیشرفت جدید بسیار مهم است زیرا Sankaet Pathak بنیانگذار Synapse در اوایل این ماه ادعا کرد که شرکای سابقش میلیون ها دلار به حساب خود به آن بدهکار هستند و پرداخت نمی کنند. آن شرکا اصرار داشتند که ادعاهای سیناپس «هیچ ارزشی» ندارد.

Synapse مستقر در سانفرانسیسکو، که پلتفرمی را اداره می‌کرد که بانک‌ها و شرکت‌های فین‌تک را قادر به توسعه خدمات مالی می‌کرد، در سال ۲۰۱۴ توسط برایان کلتنر و پاتاک تأسیس شد. این نوع خدمات به عنوان واسطه ای بین شریک بانکی Evolve Bank & Trust و استارتاپ بانکداری تجاری Mercury و سایرین ارائه می کرد.

سیناپس در تاریخ 22 آوریل برای فصل 11 ورشکستگی اعلام کرد و در همان زمان اعلام کرد که دارایی هایش توسط تاباپی خریداری خواهد شد.

اما در 9 می، TechCrunch گزارش داد که خرید برنامه ریزی شده 9.7 میلیون دلاری TabaPay از دارایی های Synapse از بین رفت. در آن زمان، سیناپس بيان کرد که مشکل شریک بانکی Evolve Bank & Trust است. Evolve ادعا کرد که در فروش شرکت نداشته و مقصر نبوده است. مرکوری همچنین مدعی شد که ادعاهای سیناپس مبنی بر بدهکار بودن "بدون ارزش" است.

اما درگیری بین شرکت ها ادامه یافت. در 13 می، Evolve Bank & Trust پس از ادعای عدم دسترسی به سیستم‌های رایانه‌ای استارت‌آپ و مجبور به مسدود کردن حساب‌های کاربر نهایی، درخواستی برای بازگرداندن دسترسی به سیستم داشبورد Synapse ارائه کرد.

طبق اسناد دادگاه، امین ایالات متحده ادعا کرد که سیناپس «به طور غیرقابل توضیحی دسترسی به سیستم‌های رایانه‌ای خود را در آخر هفته قطع کرده است».

"در حالی که اختلافات بین طرفین وجود دارد، به نظر می رسد هیچ توضیح منطقی برای قطع دسترسی بدهکار [Synapse] به سیستم های رایانه ای خود وجود ندارد و در واقع بدهکار از آن زمان اعلام کرده است که دسترسی کامل برقرار شده است. به نظر می رسد که هیچ مناقشه ای وجود ندارد که این اقدامات نقش مهمی در از دست دادن دسترسی کاربران نهایی به وجوه خود داشته است. حداقل، به یک امانتدار مستقل نیاز است تا ببیند آیا می توان به قطعنامه ای رسید که آسیب بیشتر به سپرده گذاران را به حداقل برساند. به همه این دلایل، بدهکار دارایی را به شدت سوء مدیریت کرده است و دلایل زیادی برای تبدیل این پرونده به فصل 7 وجود دارد.

سیناپس اعتراف کرد که «بعد از جمعه، 17 مه، دیگر پول نقد یا تأییدی برای استفاده از پول نقد ندارد».

یک جلسه استماع برای درخواست اضطراری امین ایالات متحده برای 17 می برنامه ریزی شده است.

امیدواریم که این روند بتواند بدون هیچ جنجالی ادامه یابد. در جلسه کمیته طلبکاران که در 15 می برگزار شد و توسط جیسون میکولا از Fintech Business Weekly در لینکدین به اشتراک گذاشته شد، «پیشنهاد شد که مشتریان فین تک سیناپس ممکن است نوعی بودجه به شرکت ارائه دهند تا بتواند در فصل 11 به فعالیت خود ادامه دهد. احتمالاً در تلاشی برای رفع اختلال برای کاربران نهایی."

TechCrunch برای اظهار نظر با Synapse تماس گرفته است.

یکی از سخنگویان Evolve به TechCrunch تأیید کرد که در 11 مه، Evolve Bank & Trust با یک چالش غیرمنتظره مواجه شد که Synapse به طور ناگهانی و بدون اطلاع قبلی دسترسی ما را به یک حساب و داشبورد اطلاعات تراکنش‌های کنترل شده توسط Synapse و مورد نیاز Evolve غیرفعال کرد. این اختلال ناگهانی به طور قابل توجهی بر توانایی ما برای حفظ دید و شفافیتی که Evolve باید در حساب‌ها و تراکنش‌ها داشته باشد، تأثیر گذاشت. در پاسخ به این وضعیت، Evolve اقدامی سریع و قاطع برای محافظت از امنیت وجوه کاربر نهایی و اطمینان از انطباق با قوانین قابل اجرا انجام داد. به عنوان یک اقدام احتیاطی، تصمیم دشواری گرفتیم تا فعالیت پرداخت و کارت را متوقف کنیم تا زمانی که بتوانیم با موفقیت مجدداً دسترسی به داشبورد را برقرار کنیم و همچنین داده‌ها و گزارش‌های لازم حساب و تراکنش را دریافت کنیم. در حالی که ما ناراحتی هایی را که ممکن است ایجاد کرده باشد درک می کنیم، این گام با حداکثر توجه به امنیت و یکپارچگی حساب های کاربر نهایی انجام شد. Evolve برای به دست آوردن اطلاعات لازم از Synapse به کار مجدانه ادامه می دهد.

این سخنگوی اضافه کرد که Evolve این فعالیت را لغو نکرده است زیرا "Synapse در ارائه اطلاعات روزانه تراکنش و حساب که برای پردازش تراکنش‌ها ضروری است، شکست خورده است. .. مسدود کردن حساب یک اقدام پیشگیرانه برای به حداقل رساندن خطرات برای کاربران نهایی و Evolve بود. در حال حاضر، Evolve از از بین رفتن وجوه کاربر نهایی در نتیجه عدم دسترسی Synapse به داشبورد Evolve اطلاعی ندارد.

قیمت خرید 9.7 میلیون دلاری قبلی که TabaPay قرار بود برای دارایی های Synapse بپردازد، به طور قابل توجهی کمتر از بیش از 50 میلیون دلار سرمایه خطرپذیر است که سیناپس از سرمایه گذارانی مانند Andreessen Horowitz، Trinity Ventures و Core Innovation Capital در طول زمان به دست آورده بود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است