متن خبر

یوتیوب ویدیوهای ادل، گرین دی، باب دیلن و دیگرانی که با SESAC اختلاف دارند را مسدود می کند

یوتیوب ویدیوهای ادل، گرین دی، باب دیلن و دیگرانی که با SESAC اختلاف دارند را مسدود می کند

شناسهٔ خبر: 769536 -




تعدادی از ویدیوهای یوتیوب شامل موسیقی هنرمندانی مانند ادل، گرین دی، باب دیلن، نیروانا و REM از شنبه در ایالات متحده غیرقابل پخش است.

به عنوان مثال، اگر سعی کنید آهنگ "Like A Rolling Stone" از دیلن را اجرا کنید (خواه ضبط آلبوم کلاسیک یا اجرای زنده)، در عوض به شما گفته می شود: "این ویدئو حاوی محتوایی از SESAC است. در کشور شما در دسترس نیست.» گاهی اوقات، شما حتی می توانید قبل از دیدن پیام، یک تبلیغ قبل از پخش را تماشا کنید.

با این حال، همه ویدیوهای این هنرمندان مسدود نمی شوند. مشخص نیست که آیا ویدیوهای قابل پخش از بحث فعلی مستثنی هستند یا اینکه صرفاً نادیده گرفته شده اند.

یوتیوب در بیانیه‌هایی برای مطبوعات و رسانه‌های اجتماعی، این وضعیت را به دلیل مذاکرات شکست خورده با SESAC، یک گروه حقوق اجرا که او میگوید بیش از 35000 هنرمند و ناشر موسیقی را نمایندگی می‌کند، مقصر دانست.

یوتیوب گفت: «متاسفانه، علی‌رغم تمام تلاش‌هایمان، نتوانستیم قبل از انقضای آن به یک توافق عادلانه برسیم. ما حق نسخه‌برداری را بسیار جدی می‌گیریم و در نتیجه، محتوایی که توسط SESAC ارائه می‌شود دیگر در YouTube در ایالات متحده در دسترس نیست. ما در حال گفتگوهای فعال با SESAC هستیم و امیدواریم در اسرع وقت به توافق جدیدی برسیم.

این وضعیت بازتاب اختلاف بین گروه موسیقی یونیورسال و TikTok در اوایل سال جاری است، که باعث شد UMG آهنگ‌های هنرمندانی از جمله تیلور سویفت، بیلی آیلیش و آریانا گرانده را در حالی که در حال مذاکره بر سر حق امتیاز بود، از پلتفرم ویدیوی کوتاه‌مدت خارج کند.

برخلاف UMG، SESAC یک شرکت ضبط نیست، بلکه سازمانی است که مانند ASCAP و BMI، برای ترانه سراها و ناشران حق امتیاز جمع آوری می کند. علاوه بر هنرمندانی که در بالا ذکر شد، همچنین نماینده Burna Boy، جورج کلینتون، کنی راجرز، Kings of Leon و بسیاری دیگر هستند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است