متن خبر

یادداشت‌های پردازشگر گرافیکی AMD Navi 4X فاش شده تا 50 درصد قدرتمندتر از RX 7900 XTX هستند.

یادداشت‌های پردازشگر گرافیکی AMD Navi 4X فاش شده تا 50 درصد قدرتمندتر از RX 7900 XTX هستند.

شناسهٔ خبر: 467910 -




Asus TUF RX 7900 XTX Gaming OC
(اعتبار تصویر: آینده)

یک افشاکننده سخت‌افزار برجسته، پچ یادداشت‌های جدیدی را کشف کرده است که نشان می‌دهد کارت‌های گرافیکی AMD Navi 4X / 4C که اکنون لغو شده‌اند، به‌طور قابل‌توجهی قدرتمندتر از پرچم‌دار فعلی AMD RX 7900 XTX بوده‌اند.

پچ یادداشت‌های جدید AMD GFX12 که توسط Kepler_L2 (از طریق Tweaktown ) کشف شده است، ظاهراً مدل‌های Navi 4X، معادل جدیدتر Radeon RX 7900 XTX را به نمایش می‌گذارد، که تا 50 درصد موتورهای سایه‌زن بیشتری را ارائه می‌کند، اما به نظر نمی‌رسد که چیزی باشد. از RDNA 4 به همان سرعتی خواهد بود که در اینجا تبلیغ شده است.

به طور خاص، یادداشت‌های وصله نشان می‌دهند که پردازنده‌های گرافیکی Navi 4X / 4C دارای 9 موتور سایه‌زنی هستند که نسبت به شش موتور موجود در Navi 31 ارتقاء قابل توجهی دارد. به نظر می‌رسد RNDA 4 ارزش‌ها را هدف قرار می‌دهد ، پس در حالی که این فناوری می‌توانست از نظر فنی با مدل‌های پیشرو اینتل رقابت کند، احتمالاً به دلیل تمایل به رقابتی نگه داشتن قیمت‌ها، سطح برتر کاهش یافته است.

این به یک نشت قبلی در پایان سال گذشته اشاره می کند زیرا ظاهراً طراحی RX 8900 XTX به بیرون درز کرده بود. مستندات قانون مور مرده است نمای اجمالی پیکربندی Navi 4C را با پتنت ادعایی برای معماری پیچیده GPU نشان می‌دهد که تا ۱۲ دای را به‌طور موازی بدون دای مرکزی یا اصلی نشان می‌دهد.

به گفته Videocardz ، AMD تصمیم گرفت بالاترین سطح پردازشگر گرافیکی RDNA 4 را لغو کند اما دلیلی ارائه نشد. برای حدس و گمان، همه اینها می توانست به قیمت گذاری برگردد. ما شاهد انفجار کارت های میان رده و رده بالای انویدیا در MSRP در شکاف نسلی بین Ampere و Ada بوده ایم، پس ممکن است تیم رد بخواهد از این اتفاق جلوگیری کند.

هزینه در بازار جدید GPU پادشاه است

در حالی که ما قهرمان سخت‌افزارهای پیشرفته هستیم، مهم است که به یاد داشته باشیم که سطح بالا همیشه لوکسی خواهد بود که تعداد کمی از آن‌ها می‌توانند بخرند. شکی نیست که RTX 4090 بهترین کارت گرافیک از منظر فنی خام است، اما قیمت آن تقریباً 600 دلار در MSRP از RX 7900 XTX پیشی گرفته است.

برای رقابت AMD در بالاترین سطح، همانطور که به نظر می رسد GPU 4C می تواند داشته باشد، احتمالا شاهد افزایش قیمت ها از مرز 1000 دلار بودیم که RX 7900 XTX آن از آن اجتناب کرد. تا قبل از عرضه RTX 4080 Super ، AMD بازار میان‌رده‌های خود را با کارت‌های گرافیک 1440p و 4K برای گیمرها درگیر کرده بود، و از دست دادن این مزیت برای رقابت در عرصه قدرت احتمالاً بیشتر ضرر می‌کرد تا سود.

شاید خوشت بیاد...

مشارکت کننده

آلکسا مک لافلین یک سخت افزار نویس با تجربه است. او قبلاً تا سپتامبر 2023 ویرایشگر سخت‌افزار TechRadar Gaming بود. در این مدت، او به دنبال راهنمای خرید بود و نظرات سخت‌افزاری، اخبار و ویژگی‌ها را نوشت. او همچنین با محتوای سخت افزاری مانند PC Gamer، Trusted Reviews، Dexerto، Expert Reviews و Android Central همکاری کرده است. وقتی او کار نمی‌کند، اغلب او را در موش پیت‌ها در کنسرت‌ها و جشنواره‌های متال می‌بینید یا در حال گوش دادن به هر بلک و دث متال جدیدی که در آن هفته عرضه شده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است