سایت خبرکاو

جستجوگر هوشمند اخبار و مطالب فناوری

گوگل یک تب جدید را جایگزین نوار جستجوی پلی‌استور می‌کند

طبق گزارش‌های جدید، گوگل‌پلی به‌زودی دستخوش تغییراتی خواهد شد و تب جدیدی برای جستجو به این فروشگاه اضافه می‌شود. با حذف سرچ‌بار و اختصاص تب مجزا برای جستجو، گوگل می‌تواند راحت‌تر از گذشته اقدام به ارائه بازی‌ها و اپلیکیشن‌های پیشنهادی به کاربران نماید. تب جستجو چه آپشن های ی دارد؟ درحال‌حاضر اگر قصد جستجو در برنامه گوگل‌پلی را داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید با لمس نوار جستجو در بالای صفحه و وارد کردن عنوان دلخواه خود، به دنبال برنامه یا بازی موردنظر ...

طبق گزارش‌های جدید، گوگل‌پلی به‌زودی دستخوش تغییراتی خواهد شد و تب جدیدی برای جستجو به این فروشگاه اضافه می‌شود. با حذف سرچ‌بار و اختصاص تب مجزا برای جستجو، گوگل می‌تواند راحت‌تر از گذشته اقدام به ارائه بازی‌ها و اپلیکیشن‌های پیشنهادی به کاربران نماید.

تب جستجو چه آپشن های ی دارد؟

درحال‌حاضر اگر قصد جستجو در برنامه گوگل‌پلی را داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید با لمس نوار جستجو در بالای صفحه و وارد کردن عنوان دلخواه خود، به دنبال برنامه یا بازی موردنظر خود بگردید. به‌نظر می‌رسد که گوگل چندان از این رویه راضی نیست و می‌خواهد مکانیسم جستجو در فروشگاه اپ خود را تغییر دهد. براساس گزارشی غیر رسمی، به‌زودی تب جدیدی برای جستجو به نوار ناوبری پایین صفحه اضافه خواهد شد و سرچ‌بار از بالای صفحه حذف می‌شود. اگرچه فعلاً عموم کاربران به قابلیت گفته شده دسترسی ندارند؛ اما برخی اسکرین‌شات‌های منتشر شده، نمایی کلی از این تغییر را ارائه می‌کنند.

google play
تب جستجو شامل دسته‌بندی اپ‌ها و بازی‌ها در کنار عبارات احتمالی برای جستجو می‌شود

طبق تصاویر منتشر شده، گوگل تعدادی عبارت از پیش تعیین شده برای جستجو در تب جدید درنظر گرفته است که احتمالاً براساس جستجوهای قبلی کاربر مشخص می‌شوند. اگرچه این تغییر ممکن است از نظر بسیاری از افراد، چندان مهم به نظر نرسد؛ اما باید اشاره کرد که اکنون جستجو برای یک اپ یا بازی خاص، کمی طولانی‌تر از قبل شده است و به آسانی گذشته نخواهد بود. استفاده از سرچ‌بار گزینه راحت‌تری بود؛ زیرا تقریباً در تمامی صفحات حضور داشت و دسترسی به آن سریع بود. البته گفته شده است که نوار جستجو همچنان در بخش کتاب‌های گوگل‌پلی (تب Books) وجود خواهد داشت و از این قسمت حذف نشده است.

مشخصاً تب جستجوی جدید برای قرار دادن کاربران در معرض محتوای جدید طراحی شده است؛ محتوایی که در گذشته احتمال برخورد با آن کمتر بوده است، اما اکنون بیشتر در دید قرار خواهد داشت. شایان ذکر است که پلتفرم‌های دیگر نیز از قابلیت مشابهی بهره می‌برند تا کاربران خود را با محتوای جدید آشنا کنند. یکی از بارزترین مثال‌ها، تب جستجوی مستقل در سرویس استریم موسیقی اسپاتیفای است که عناوین مختلفی درون آن جای گرفته است.

خبرکاو