متن خبر

گوگل این ادعا را رد می کند که تلفن پیکسل شما ۴ بار در ساعت داده های خصوصی برای آن ارسال می کند

گوگل این ادعا را رد می کند که تلفن پیکسل شما ۴ بار در ساعت داده های خصوصی برای آن ارسال می کند

شناسهٔ خبر: 782292 -




بررسی Google Pixel 9 Pro XL <a href= به صورت دستی" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Yo9UfCwZTDhA4bASedJfTK-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Yo9UfCwZTDhA4bASedJfTK-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Yo9UfCwZTDhA4bASedJfTK-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Yo9UfCwZTDhA4bASedJfTK-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Yo9UfCwZTDhA4bASedJfTK-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Yo9UfCwZTDhA4bASedJfTK-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Yo9UfCwZTDhA4bASedJfTK-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Yo9UfCwZTDhA4bASedJfTK.jpg" class="block-image-ads hero-image" data-pin-nopin="true" fetchpriority="high">
(اعتبار تصویر: آینده | الکس واکر-تاد)

گوگل این ادعاها را رد کرده است که تلفن های پیکسل هر 15 دقیقه یک بار اطلاعات کاربر خصوصی مانند موقعیت مکانی، وضعیت شبکه، شماره تلفن و فهرست برنامه ها را در اختیار شرکت قرار می دهند.

Cybernews گزارشی حاوی این ادعاها را در تاریخ 9 اکتبر منتشر کرد و به یافته های تیم تحقیقاتی خود به عنوان مدرک اشاره کرد. به طور خلاصه، این گزارش ادعا می‌کند که تلفن‌های پیکسل مقدار قابل‌توجهی از داده‌های شخصی را در فواصل زمانی منظم با Google به اشتراک می‌گذارند، گاهی اوقات با سرویس‌هایی که کاربر با استفاده از آن موافقت نکرده است، و این تلفن به‌طور مستقل به دنبال کد جدیدی برای اجرا می‌گردد که نشان دهنده درجاتی از راه دور است. کنترل امکان پذیر است.

گوگل از آن زمان پاسخ داده و گفته است که برخی از اشتراک‌گذاری داده‌ها برای ارائه خدمات توسط هر شرکت تلفن ضروری است و این گزارش «بدون زمینه حیاتی» و اطلاعات فنی را اشتباه تفسیر می‌کند.

ادعاهای اشتراک گذاری داده Google Pixel

گزارش Cybernews ادعا می‌کند که تلفن‌های Pixel اطلاعات شناسایی شخصی مانند آدرس ایمیل، موقعیت مکانی و شماره تلفن کاربر را با چندین نقطه پایانی مختلف Google مانند Face Grouping، Device Management و Policy Enforcement به اشتراک می‌گذارند.

محققان این ادعاها را پس از انجام یک سری آزمایش با Google Pixel 9 Pro XL ، با استفاده از یک پروکسی برای رهگیری ترافیک شبکه ورودی و خروجی بیان کردند، اگرچه این ترافیک از نظر فنی ناقص بود زیرا روت کردن گوشی هوش مصنوعی و برخی آپشن های دیگر را غیرفعال می‌کند.

به زبان ساده، این گزارش او میگوید که محققان می‌توانند خروجی و ورود داده‌ها به پیکسل 9 پرو XL را از طریق شبکه‌های بی‌سیم ببینند.

در مورد نقطه پایانی Face Grouping که به ویژگی Google Photos به همین نام مرتبط است، تیم هیچ گونه رضایتی با برنامه Google Photos نداده بود.

این تیم همچنین ادعا می‌کند که هر 40 دقیقه شواهدی مبنی بر ارتباط با نقطه پایانی به نام «check-in» پیدا کرده‌اند که داده‌هایی مانند نسخه سیستم عامل تلفن، وضعیت شبکه، حامل سیم‌کارت و آدرس ایمیل کاربر را به اشتراک می‌گذارد.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که حتی اگر GPS غیرفعال باشد، با استفاده از شبکه‌های Wi-Fi مجاور برای تخمین موقعیت مکانی کاربر، داده‌های مکان به اشتراک گذاشته می‌شود.

پاسخ گوگل

گوگل به ادعاهای مطرح شده در گزارش Cybernews پاسخ داد و این رسانه این پاسخ را به عنوان بخشی از گزارش درج کرد. Tweaktown نشان می دهد که این پاسخ از طریق ایمیل به اشتراک گذاشته شده است.

پاسخ گوگل تاکید می‌کند که جمع‌آوری و انتقال داده‌ها بخش ضروری بسیاری از سرویس‌های Google Play است که عملکردهای اصلی را در دستگاه‌های Android تایید شده ارائه می‌کنند.

گوگل همچنین بيان کرد که تغییر – در این مورد روت کردن – تلفن می‌تواند باعث تحلیل ناخواسته داده شود و کاربران باید صریحاً با مجوزهای مکان، فعالیت پس‌زمینه و استفاده از داده‌ها موافقت کنند.

در بخشی از پاسخ به اشتراک گذاشته شده توسط سایبرنیوز آمده است: «امنیت و حریم خصوصی کاربر اولویت‌های اصلی پیکسل هستند. می‌توانید اشتراک‌گذاری داده، مجوزهای برنامه و موارد دیگر را در حین راه‌اندازی دستگاه و در تنظیمات خود مدیریت کنید. این گزارش فاقد زمینه حیاتی است، جزئیات فنی را اشتباه تفسیر می‌کند و به طور کامل توضیح نمی‌دهد که انتقال داده‌ها برای خدمات قانونی در همه دستگاه‌های تلفن همراه صرف نظر از سازنده، مدل یا سیستم‌عامل، مانند به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار، آپشن های درخواستی و تجربیات شخصی‌شده، مورد نیاز است.

آیا باید نگران اشتراک گذاری داده های تلفن خود باشید؟

در مواردی مانند این، مهم است که قبل از اظهار نظر، تا حد امکان از هر دو طرف مطالعه شود. ما در موقعیتی نیستیم که در اینجا هیچ پاسخ قطعی ارائه کنیم.

با این حال، این روزها کاملاً رایج است که سازندگان تلفن به طور کلی داده های زیادی را به عنوان بخشی از ارائه خدمات و عملیات تجاری خود جمع آوری و نگهداری می کنند.

اگر نگران مجوزهای نرم افزار تلفن و برنامه های خاص خود هستید، معمولاً می توانید این مجوزها را در برنامه تنظیمات تلفنی که استفاده می کنید بررسی، تأیید یا لغو کنید.

اگر می‌خواهید حریم خصوصی تلفن خود را به سطح بعدی ببرید، ممکن است یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) را در نظر بگیرید، که دیدن فعالیت شبکه شما را برای اشخاص ثالث سخت‌تر می‌کند – برای جزئیات بیشتر به فهرست بهترین VPN‌های ما مراجعه کنید. .

و مانند همیشه، مطمئن شوید که از پوشش تلفن های ما برای آخرین اخبار و به روز رسانی ها مطلع هستید.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

نویسنده کارکنان محاسبات موبایل

جیمی یک نویسنده ستاد محاسبات موبایل برای TechRadar است که مسئول پوشش تلفن ها و تبلت ها است. او از سنین جوانی به فناوری علاقه داشت و برای نشریات خبری و فرهنگی مختلف می نوشت. جیمی در سال 2024 با مدرک لیسانس روزنامه نگاری از گلداسمیتز، دانشگاه لندن فارغ التحصیل شد. از زمانی که در سال 2020 به عنوان یک وبلاگ نویس موسیقی شروع به کار کرد، روی داستان های خبری محلی، مجلات تجاری مالی و ویژگی های سیاسی چند رسانه ای کار کرده است. او عشق به روزنامه نگاری دیجیتال و فناوری مصرف کننده را به TechRadar می آورد. خارج از دفتر TechRadar، جیمی را می‌توان در حال تماشای نقدهای فنی، دی‌جی در مکان‌های محلی در اطراف لندن، یا به چالش کشیدن دوستان با بازی Super Smash Bros. Ultimate پیدا کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است