متن خبر

گزارش کروم نشان می دهد که کدام افزونه می تواند بیشتر از همه سرعت مرورگر شما را کند کند

گزارش کروم نشان می دهد که کدام افزونه می تواند بیشتر از همه سرعت مرورگر شما را کند کند

شناسهٔ خبر: 473238 -




نماد مرورگر گوگل کروم
(اعتبار تصویر: Shutterstock)

افزونه‌های کروم یک راه عالی برای بهبود مرور اینترنت هستند، اما برخی از آنها ممکن است سرعت مرورگر شما را کاهش دهند. تیم توسعه دهنده DebugBear، یک سرویس بهینه سازی صفحه وب، 5000 افزونه را تجزیه و تحلیل کرد تا ببیند چگونه گوگل کروم را تحت تاثیر قرار می دهد. بر اساس یافته‌های آنها، برخی از آنها می‌توانند زمان بارگذاری طولانی‌تری در وب‌سایت‌ها ایجاد کنند، اگرچه بستگی به نحوه پردازش داده‌ها دارد. برخی از آنها بهتر از دیگران هستند.

DebugBear بیان می‌کند که برنامه‌های گفت نی که داده‌ها را قبل از رندر شدن صفحه پردازش می‌کنند، تأثیر بسیار بدتری بر تجربه کاربر خواهند داشت. به نظر می رسد VPN ها در این میان بدترین ها هستند، که برخی باعث یک ثانیه کامل تاخیر می شوند. منطقی است که چرا زمان بارگذاری به خصوص با VPN بد است زیرا آنها ترافیک را از طریق یک سرور واسطه هدایت می کنند. افزونه‌های دیگری که ممکن است باعث بارگذاری طولانی شوند عبارتند از Trancy AI Subtitles و Klarna Pay Later.

برنامه‌های گفت نی که کد خود را «پس از بارگیری صفحه» اجرا می‌کنند نیز می‌توانند بر کروم تأثیر بگذارند، اما به‌طور ظاهراً تا حدی کمتر. زمان های پردازش می تواند منجر به کندی صفحه وب شود زیرا نرم افزار سخت افزار را تحت فشار قرار می دهد، اما نه همیشه. برای مثال، Monica AI Assistant برای اضافه کردن «1.3 ثانیه زمان پردازش» کشف شد، اما در واقع سرعت بارگذاری صفحه را کاهش می‌دهد. این به این دلیل است که برنامه‌های گفت نی مانند Monica «به محض شروع بارگیری صفحه اجرا می‌شوند».

تعاملات صفحه

حتی اگر یک برنامه گفت نی زمان بارگذاری کند ایجاد نکند، ممکن است باعث کندی تعامل صفحه شود، به این معنی که کلیک کردن روی یک وب‌سایت ممکن است سریع نباشد. Avira Password Manager گزارش شده است که "تأخیر 160 میلی ثانیه ای هنگام کلیک کردن بر روی ... محتوای تصادفی [عنوان]" اضافه می کند. مسلماً 160 میلی ثانیه کمتر از نیم ثانیه است، اما نمی‌توانیم تعجب نکنیم که آیا تأخیرها اضافه می‌شوند یا خیر.

فرض کنید، برای مثال، شما هفت برنامه گفت نی دارید، که هر کدام به طور جداگانه 160 میلی ثانیه تاخیر اضافه می کنند. حالا تصور کنید که تمام این تاخیرها به یک افت عملکرد بزرگ تبدیل شوند. این یک ثانیه کامل تاخیر است که به یک صفحه وب اضافه شده است. آیا این ممکن است؟ صادقانه بگوییم، ما نمی دانیم که DebugBear بیان نمی کند که آیا تاخیر این ابزارها می تواند جمع شود یا خیر.

آنچه درست است این است که اکثر مسدود کننده های تبلیغاتی می توانند تجربه مرور شما را بهبود بخشند. وب‌سایت‌هایی با هزاران آگهی مستقیماً باعث کاهش سرعت می‌شوند و بدون مسدودکننده تبلیغات، DebugBear دریافت که میانگین زمان پردازش CPU در وب‌سایت‌های تبلیغاتی سنگین 57 ثانیه است. با نصب uBlock Origin، زمان «به کمتر از 4 ثانیه» کاهش می‌یابد و در انرژی گرانبهای رایانه شما صرفه‌جویی می‌کند.

به نظر می‌رسد uBlock Origin یکی از بهترین مسدودکننده‌های تبلیغاتی است که می‌توانید در کنار Malwarebytes و Privacy Badger به Chrome اضافه کنید. AdBlock Plus یکی از بدترین ها است، زیرا زمان زیادی را برای پردازش می گیرد - بیش از 40 ثانیه.

آنچه شما می توانید انجام دهید

پس ، اگر کاربر مکرر کروم هستید که با نصب برنامه‌های گفت نی با کندی مرورگر مواجه می‌شوید، برای رفع این مشکل کار زیادی نمی‌توانید انجام دهید. تعمیر افزونه ها در نهایت بر عهده توسعه دهندگانی است که آنها را ساخته اند. اما چند کار وجود دارد که می توانید برای کمک به آنها انجام دهید.

ابتدا، ساده‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که ابزار توهین‌آمیز را حذف نصب کنید یا آن را محدود کنید تا فقط در سایت‌های خاصی فعال شود. DebugBear همچنین استفاده از ابزار جستجوی عملکرد برنامه گفت نی Chrome خود را توصیه می کند تا به شما کمک کند بهترین افزونه های سبک وزن را برای مرورگر پیدا کنید.

حتماً فهرست TechRadar از بهترین مسدودکننده‌های تبلیغات برای سال 2024 را تحلیل کنید. uBlock Origin بهترین است، اما گزینه های عالی دیگری نیز وجود دارد.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

مشارکت کننده

سزار کادناس چندین سال است که در مورد صنعت فناوری می نویسد و در زمینه لوازم الکترونیکی مصرفی، دستگاه های سرگرمی، ویندوز و صنعت بازی تخصص دارد. اما او همچنین علاقه زیادی به گوشی‌های هوشمند، پردازنده‌های گرافیکی و امنیت سایبری دارد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است