متن خبر

کوین رایان، سرمایه‌گذار فناوری نیویورک و کارآفرین سریالی توضیح می‌دهد که چه زمانی شرکت خود را بفروشید

کوین رایان، سرمایه‌گذار فناوری نیویورک و کارآفرین سریالی توضیح می‌دهد که چه زمانی شرکت خود را بفروشید

شناسهٔ خبر: 769539 -




کوین رایان به عنوان یک نیروی محوری در فناوری شهر نیویورک، حرفه ای طولانی و با سابقه داشته است. او بنیانگذار و مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری AlleyCorp است که در طیف گسترده ای از استارتاپ ها سرمایه گذاری کرده است و یک بنیانگذار سریال است که در مراحل اولیه شرکت هایی مانند Business Insider، Zola، Gilt، Pearl Health و Transcend Therapeutics شرکت می کند. او در دهه 1990 و اوایل دهه 2000 به ساخت شرکت فناوری تبلیغات DoubleClick به عنوان رئیس و مدیرعامل کمک کرد و گوگل بعداً آن را به قیمت 3.1 میلیارد دلار در سال 2007 خریداری کرد و صنعت تبلیغات آنلاین را متحول کرد. او در ادامه یک ارائه‌دهنده پایگاه داده بدون ساختار 10gen را تأسیس کرد که بعداً نام خود را به MongoDB تغییر داد و در سال 2017 عمومی شد.

سه‌شنبه گذشته، با رایان مصاحبه کردم تا در مورد لحظات مهم تحول شرکت به نفع شرکت‌هایی که برای استارت‌آپ Battlefield 200 در TechCrunch Disrupt انتخاب شده‌اند، صحبت کنم.

به عنوان بخشی از برنامه Startup Battlefield 200، بنیانگذاران منتخب در کارگاه های آموزشی pitch و همچنین مجموعه ای از کلاس های کارشناسی ارشد منحصر به فرد با VC های سطح بالا، بنیانگذاران موفق و کارشناسان عملیاتی شرکت می کنند. هدف این برنامه مجازی این است که آنها را برای اتفاقاتی که قرار است در ماه اکتبر به نمایش بگذارند، نمایش دهند و در Disrupt ارائه دهند، هیجان زده کند.

در طول جلسه رایان، او توصیه‌های مفید زیادی برای شرکت‌ها در تمام مراحل ارائه کرد، از پیدا کردن یک هم‌بنیان‌گذار عالی، تا زمان و چگونگی جستجوی بودجه، تا اینکه چگونه تمرکز بنیان‌گذار باید در مقیاس شرکت تغییر کند.

اما با توجه به سابقه او در DoubleClick و MongoDB، از او پرسیدم که چگونه بنیانگذاران شرکت باید تصمیم بگیرند که چه زمانی و آیا پیشنهاد خرید را بپذیرند یا نه، در مقابل اینکه چه زمانی باید منتظر بمانند و سعی کنند سهامی عام شوند.

هیچ فرمولی وجود ندارد اما چیزی که من به آن فکر می‌کنم این است که چشم‌اندازهای ما چگونه به نظر می‌رسند؟ او گفت. بیایید دچار توهم نباشیم - چقدر در حال رشد هستیم، این شرکت در سه سال آینده چگونه خواهد بود، استراتژی‌های خروج چگونه است، سپس چند نفر دیگر - خریداران دیگر - آنجا هستند، نسبت به بقیه چگونه کار می‌کنیم. ؟"

او گفت : «بیشتر مردم فاکتور زمان را دست کم می گیرند، پس اگر امروز 100 دلار ارزش داشته باشیم، چهار سال بعد باید 200 دلار ارزش داشته باشیم، فقط به دلیل ریسک، هزینه سرمایه و مواردی از این دست. پس آیا شما به عنوان مدیرعامل ثبت نام می کنید [چون معتقدید] ارزش ما 300 دلار خواهد بود؟ اگر واقعاً به آن اعتقاد دارید، پس ما باید صبر کنیم. اما اگر فقط فکر می‌کنید قیمت آن 150 یا 170 دلار خواهد بود، احتمالاً امروز باید بفروشیم، زیرا باید در نظر بگیرید: بازارها می‌توانند در هر زمانی بسته شوند. من و شما بیش از 25 سال توانستیم چیزهای زیادی را نام ببریم که ندیده بودیم. جنگ اوکراین هیچکس تورم آمدن را ندید. هیچ کس چیزهای زیادی را ندید... و ناگهان همه چیز مرده است. »

او بيان کرد که در مجموع، افراد بیشتری باید زودتر بفروشند، نه اینکه تلاش کنند تا مارک زاکربرگ بعدی شوند، کسی که در سال 2006 شانس فروش فیس بوک به یاهو را به قیمت 1 میلیارد دلار رد کرد. )

رایان به من گفت: «من فکر می‌کنم افراد بیشتری نسبت به فروش متوسط ​​باید بفروشند. شما قطعاً داستان شرکت 20 میلیارد دلاری را خواهید خواند که چیزی را رد کرد، اما نمونه‌های بسیار دیگری از افرادی وجود دارد که می‌توانستند [بفروشند].»

او گفت که بسیاری از بنیان‌گذاران وقتی صحبت از ثروت شخصی حاصل از کسب می‌شود، به وضوح فکر نمی‌کنند و به جای اینکه به مقداری پول متحول کننده زندگی کنند، به دنبال ارقام بزرگ‌تر هستند. و با تسویه نشدن، اغلب در عوض به صفر می رسند.

او گفت: «روز گذشته این گفتگو را داشتم. حالا ممکن است کسی بفروشد و 30 میلیون دلار درآمد خواهد داشت. 30 میلیون دلار پول باورنکردنی است. این زندگی در حال تغییر است، درست است؟ و آنها می توانند... یک سال بعد بروند و کارهای زیادی انجام دهند. و میدونی چیه؟ 60 میلیون دلار شما را خیلی بیشتر از 30 سالگی خوشحال نمی کند، درست است، اما 30 دلار تفاوت زیادی با صفر دارد.

او اضافه کرد، "به نظر می رسد 60، 90، 100 عالی باشد. در واقع زندگی شما را تغییر چندانی نمی دهد."

کل مصاحبه را می توانید اینجا ببینید.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است