متن خبر

کوالکام ادعا می کند که اسنپدراگون ایکس پلاس آن یک رقیب M3 است، اما واقعا اینطور است؟

کوالکام ادعا می کند که اسنپدراگون ایکس پلاس آن یک رقیب M3 است، اما واقعا اینطور است؟

شناسهٔ خبر: 466964 -




یک جفت لپ تاپ پشت تراشه Qualcomm Snapdragon X Plus در یک نمایشگر
(اعتبار تصویر: آینده / لنس اولانوف)

کوالکام همچنان به چالش اینتل و اپل در بازار پردازنده ادامه می دهد، زیرا این غول فناوری ادعا می کند مدل میان رده تراشه های سری اسنپدراگون X از نظر عملکرد از M3 پیشی گرفته است.

این بیانیه جسورانه ای است که می تواند تراشه های خود را کاملاً برای بهترین پردازنده هایی که می توانید در لپ تاپ تهیه کنید قرار دهد، اما آیا واقعاً آب را نگه می دارد؟ و این چه معنایی برای رقبای خود دارد؟

کوالکام اخیراً یک مدل پایین‌تر از SoC لپ‌تاپ بعدی خود، Snapdragon X Plus را معرفی کرد که شباهت‌هایی با پرچمدار Snapdragon X Elite دارد. با این حال، چند تفاوت کلیدی وجود دارد.

پردازنده 4 نانومتری اسنپدراگون ایکس پلاس دارای 10 هسته است و تقویت دو هسته ای موجود در اسنپدراگون ایکس الیت را ندارد. عملکرد پردازنده گرافیکی نیز از 4.6 ترافلاپس Elite به 3.8 ترافلاپس کاهش یافته است.

با توجه به معیارهای کوالکام برای اسنپدراگون ایکس پلاس، که با فرکانس 3.4 گیگاهرتز با 42 مگابایت حافظه کش کل اجرا می شود، عملکرد آن با Intel Core Ultra 7 155H مطابقت دارد و در عین حال در بهره وری انرژی تا 54 درصد از آن بهتر است. همچنین ادعا می کند 10 درصد حاشیه عملکرد نسبت به پردازنده M3 اپل، یکی دیگر از افتخارات بزرگ است.

در حالی که مطمئناً مهم است که همه این ادعاها را با قدری درک کنیم، زیرا آنها از کوالکام می آیند و ما خودمان هیچ یک از آنها را آزمایش نکرده ایم، اگر هر یک از آنها صحت داشته باشد، این می تواند یک خبر جدی برای اینتل و اپل باشد. - به خصوص اولی.

اسنپدراگون ایکس پلاس می تواند یک تغییر دهنده بازی باشد

ادعای 10 درصدی در مورد M3 اپل کمی ضعیف است، اما حتی اگر اسنپدراگون X Plus به خوبی یا تقریباً به خوبی M3 باشد و برتر نباشد، باز هم رقابت بزرگی است. سهم بازار پردازنده‌های اینتل تا سال 2024، 75 درصد برای لپ‌تاپ‌ها و 64 درصد برای رایانه‌های شخصی رومیزی است، که در مقایسه با AMD و اپل، سهم زیادی دارد.

با این حال، یکی از مشکلات فعلی اینتل کاهش عمر باتری در لپ تاپ های آن است. یک تراشه کوالکام در سطوح عملکردی در اطراف M3 فوق‌العاده قدرتمند در حالی که استاندارد فعلی عمر باتری حدود 20 ساعت را حفظ می‌کند، قطعاً یک قاتل اینتل و یک رقیب اصلی اپل است. ما می‌توانیم به دنبال تراشه‌ای باشیم که می‌تواند و احتمالاً بازار اینتل را تهدید کند.

این موضوع با گزارش جدیدی که ادعا می کند سرفیس پرو 10 به اسنپدراگون ایکس پلاس مجهز خواهد شد، بیشتر نشان داده شده است. Pro 10 در حال حاضر با صفحه نمایش OLED روشن تر و وب کم جلوی تقویت شده (از جمله قابلیت های هوش مصنوعی) و همچنین تراشه Qualcomm با عملکرد عالی و عمر باتری بهتر از کیفیت بالاتری برخوردار است.

همچنین این واقعیت وجود دارد که Baldur's Gate 3 از طریق شبیه‌سازی روی Snapdragon X Elite قابل پخش بود - و به خوبی بازی می‌کرد، که با توجه به مشکلات فنی در گذشته به دلیل سازگاری با Windows on Arm (WoA) بسیار چشمگیرتر است. اگر کوالکام بتواند با سایر عناوین AAA به این مهم دست یابد، اپل باید نگران جاه طلبی های بازی M3 مک بوک خود باشد.

باید دید معیارهای کوالکام در بلندمدت چقدر دقیق هستند، اما اگر به آنچه که ادعا می‌کند نزدیک باشد، می‌توانیم شاهد تغییر بزرگی در بازار لپ‌تاپ از اینتل باشیم و این سطح از رقابت در حال ظهور همیشه برای اینتل خوب است. مصرف كننده.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

نویسنده کارکنان محاسباتی

Allisa که توسط CTA به عنوان پیشگام رسانه CES 2023 نامگذاری شده است، یک نویسنده محاسباتی است که اخبار و شایعات فوری در صنعت محاسبات و همچنین تحلیل ها، پیش نمایش های عملی، مقالات برجسته و آخرین معاملات و روندها را پوشش می دهد. در اوقات فراغتش می‌توانید او را در حال چت کردن در دو پادکست خود، Megaten Marathon و Combo Chain، و همچنین پخش هر JRPG که در دستش باشد، بیابید.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است