متن خبر

کمپوست انسانی و بازارهای چوب: گفتگوی VC “صنعتی” با سرمایه گذار داینا گریسون

کمپوست انسانی و بازارهای چوب: گفتگوی VC “صنعتی” با سرمایه گذار داینا گریسون

شناسهٔ خبر: 469249 -




در حالی که دنیای مخاطره‌آمیز در مورد هوش مصنوعی مولد غوغا می‌کند، داینا گریسون، سرمایه‌دار قدیمی که پنج سال پیش شرکت خود را به نام Construct Capital تأسیس کرد، روی نرم‌افزار نسبتاً خسته‌کننده‌ای متمرکز شده است که می‌تواند بخش‌های صنعتی را متحول کند. ماموریت او هوش مصنوعی را مستثنی نمی کند، اما به آن نیز بستگی ندارد.

Construct اخیراً یک مرحله اولیه را رهبری کرده است، برای مثال، برای TimberEye، استارت‌آپی که نرم‌افزار گردش کار عمودی و یک لایه داده را توسعه می‌دهد که او میگوید می‌تواند با دقت بیشتری لاگ‌ها را شمارش و اندازه‌گیری کند و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، به استارت‌آپ کمک می‌کند تا به هدف خود دست یابد. تبدیل شدن به بازاری برای خرید چوب شاید تعجب کنید که این بازار چقدر می تواند بزرگ باشد؟ طبق یک برآورد، صنعت جهانی محصولات جنگلی در سال 2021 به 647 میلیارد دلار رسید.

یکی دیگر از معامله‌های Construct که کمتر از مدل‌های زبانی بزرگ به نظر می‌رسد، Earth است، استارت‌آپی که حول کمپوست‌سازی انسانی متمرکز است و بدن‌ها را در یک دوره 45 روزه به خاک «غنی از مواد مغذی» تبدیل می‌کند. بله، ایک. اما همچنین: این یک بازار هوشمند برای تعقیب است. سوزاندن سوزاندن امروز 60 درصد بازار را به خود اختصاص داده است و تا 10 سال دیگر می تواند بیش از 80 درصد از بازار را به خود اختصاص دهد. در همین حال، روند سوزاندن سوزانده شده به معادل یک سفر 500 مایلی با ماشین تشبیه شده است. همانطور که مردم بیشتر و بیشتر بر روی راه حل های "سبزتر" در سراسر صفحه تمرکز می کنند، Earth فکر می کند می تواند تعداد فزاینده ای از این مشتریان را جذب کند.

همان‌طور که گریسون اخیراً در طی یک تماس با زوم از دفتر مرکزی Contruct در واشنگتن دی‌سی به من گفت، دور زدن برخی از هیاهوی هوش مصنوعی، گریسون و بنیان‌گذارش راشل هولت در Construct را از بسیاری از چالش‌های مشابهی که گریسون با آن‌ها با آن روبرو هستند کاملاً مصون نمی‌کند. چالش های آنها زمان بندی است. این جفت، سه صندوق اول خود را در میان یکی از پف‌ترین بازارهای صنعت سرمایه‌گذاری راه‌اندازی کردند. مانند هر شرکت مخاطره‌آمیز دیگری در این سیاره، برخی از شرکت‌های پرتفوی آن‌ها نیز پس از افزایش سرمایه بیش از حد، در حال حاضر با سوء هاضمه دست و پنجه نرم می‌کنند. همه آنچه گفته شد، آنها به سمت آینده می روند و - به ظاهر موفقیت آمیز - برخی از مشاغل صنعتی را نیز همراه خود می کشانند. گزیده‌هایی از گپ اخیر ما که برای طولانی مدت ویرایش شده است را دنبال کنید.

شما در طول همه گیری همه گیر سرمایه گذاری می کردید، زمانی که شرکت ها به طور متوالی دورهای زیادی را افزایش می دادند. آن دور شلیک سریع چه تاثیری بر شرکت های نمونه کار شما گذاشت؟

خبر سریع این است که آنها بر بسیاری از شرکت‌های پرتفوی ما تأثیری نداشتند، زیرا ما واقعاً اولین صندوق را در شرکت‌های اولیه مستقر کردیم - شرکت‌های تازه‌ای که در سال 2021 شروع به کار کردند. بیشتر آنها از دروازه خارج می‌شدند. اما [به طور کلی] طاقت‌فرسا بود و فکر نمی‌کنم آن دورها ایده خوبی باشند.

یکی از شرکت‌های پرتفوی شما Veho است، یک شرکت تحویل بسته که یک سری هیولا سری A را ایجاد کرد، سپس یک سری B عظیم را تنها دو ماه بعد در اوایل سال 2022 ایجاد کرد. امسال، 20٪ از کارکنان خود را اخراج کرد و گزارش‌هایی از این موضوع گزارش شده است. حجم معاملات.

من در واقع فکر می‌کنم Veho نمونه‌ای عالی از شرکتی است که در یکی دو سال گذشته به خوبی از پس تلاطم‌های اقتصادی برآمده است. بله، می توان بيان کرد که آنها با جلب توجه بسیار و رشد سریع، در بازارهای مالی موفق شدند، اما در طی یک سال گذشته بیش از دو برابر شده اند، و من نمی توانم به اندازه کافی چیزهای خوبی در مورد مدیریت بگویم. تیم و اینکه چقدر شرکت با ثبات است. آنها یکی از برندهای برتر شرکت ما در مجموعه بوده و خواهند ماند.

البته این چیزها هرگز در یک خط مستقیم حرکت نمی کنند. نظر شما در مورد میزان مشارکت یا عدم مشارکت یک شرکت ریسک پذیر در شرکت هایی که در آنها سرمایه گذاری می کند چیست؟ این روزها تا حدودی بحث برانگیز به نظر می رسد.

با سرمایه گذاری خطرپذیر، ما سرمایه گذار سهام خصوصی نیستیم، ما سرمایه گذار کنترلی نیستیم. گاهی اوقات ما در هیئت مدیره نیستیم. اما ما در کسب و کار ارائه ارزش برای شرکت های خود و شرکای عالی هستیم. این به معنای مشارکت در تخصص صنعت و مشارکت در شبکه هایمان است. اما من ما را در دسته مشاوران قرار می دهم، ما نه سرمایه گذار کنترلی هستیم و نه قصد داریم سرمایه گذار کنترلی باشیم. پس واقعاً بر عهده ماست که ارزشی را که بنیانگذاران ما به آن نیاز دارند، ارائه دهیم.

فکر می‌کنم زمانی بود، به‌ویژه در همه‌گیری، که VCها تبلیغ می‌کردند که "ما بیش از حد در شرکت شما دخالت نخواهیم کرد - ما دست از کار می‌کشیم و به شما اجازه می‌دهیم کسب و کارتان را اداره کنید." ما در واقع دیده‌ایم که بنیان‌گذاران از این تصور دوری می‌کنند و می‌گویند: "ما حمایت می‌خواهیم". آنها کسی را می خواهند که در گوشه و کنارشان باشد، به آنها کمک کند و این مشوق ها را به درستی هماهنگ کند.

VC ها در طول همه گیری نوید ماه را می دادند، بازار بسیار کف آلود بود. اکنون به نظر می رسد که قدرت به VC ها برگشته و از بنیانگذاران دور شده است. روز به روز چی میبینی؟

یکی از چیزهایی که از روزهای همه گیر عجله برای سرمایه گذاری دور نمانده است، یادداشت های SAFE [«توافق نامه ساده برای قراردادهای سهام آینده»] است. وقتی به سرعت سرمایه‌گذاری سنجیده‌تری برگشتیم، فکر کردم که مردم می‌خواهند فقط در دورهای سهام سرمایه‌گذاری کنند - دورهای با حروف بزرگ در مقابل اسکناس.

هم بنیانگذاران و هم سرمایه گذاران، از جمله خودمان، پذیرای یادداشت های ایمن هستند. چیزی که من متوجه شده ام این است که آن یادداشت ها "خیلی زیباتر" شده اند، از جمله گاهی حروف جانبی [که حقوق، امتیازات و تعهدات خاصی را خارج از شرایط سند سرمایه گذاری استاندارد ارائه می دهد]، پس شما واقعاً باید تمام جزئیات را بپرسید تا از سقف اطمینان حاصل کنید. قبل از اینکه [راه اندازی] [راه اندازی شود] جدول خیلی پیچیده نمی شود.

این بسیار وسوسه انگیز است، زیرا SAFE ها را می توان خیلی سریع بسته کرد و اضافه کرد و اضافه کرد. اما برای مثال تابلوها را در نظر بگیرید. می‌توانید یک نامه جانبی [با یک سرمایه‌گذار مخاطره‌آمیز] داشته باشید که [بیان می‌کند که]، «اگرچه این دور حروف بزرگ نیست، ما می‌خواهیم در هیئت مدیره حضور داشته باشیم،» این واقعاً چیزی نیست که یادداشت‌های SAFE برای آن طراحی شده‌اند، پس ما به بنیانگذاران بگویید، "اگر می خواهید به همه چیزهای تشکیل شرکت بپردازید، فقط ادامه دهید و دور را با حروف بزرگ استفاده کنید."

Construct بر روی "تغییر صنایع اساسی که نیمی از تولید ناخالص داخلی، لجستیک، تولید، تحرک و زیرساخت های حیاتی را تامین می کنند" متمرکز است. از برخی جهات، به نظر می رسد که آندریسن هوروویتز از آن زمان همین مفهوم را به خود اختصاص داده و آن را به عنوان «پویایی آمریکایی» تغییر نام داده است. موافقید یا این موضوعات متفاوت هستند؟

کمی متفاوت است. مطمئناً راه هایی وجود دارد که ما با تز سرمایه گذاری آنها هماهنگ می شویم. ما معتقدیم که این صنایع بنیادی اقتصاد - برخی آنها را فضاهای صنعتی می نامند، برخی آنها را فضاهای انرژی می نامند که می توانند حمل و نقل، تحرک، زنجیره تامین و تولید غیرمتمرکز را در بر گیرند - باید به صنایع فناوری تبدیل شوند. ما فکر می‌کنیم که اگر موفق باشیم، تعدادی شرکت خواهیم داشت که شاید شرکت‌های نرم‌افزاری، شاید در واقع شرکت‌های تولیدی باشند، اما به همان اندازه ارزش‌گذاری می‌شوند که شرکت‌های فناوری امروز ارزش‌گذاری می‌شوند، با چندین برابر درآمد و همان EBITDA. حواشی در طول زمان این چشم اندازی است که ما در پشت آن سرمایه گذاری می کنیم.

ما در حال مشاهده برخی از صنایع قدیمی هستیم که در حال جمع شدن هستند. به عنوان مثال، یکی از مدیران سابق Nextdoor اخیراً برای جمع آوری HVAC پول جمع آوری کرده است. آیا این نوع معاملات برای شما جالب است؟

تعدادی از صنایع وجود دارند که در آن بازیگران موجود وجود دارد و بسیار پراکنده است، پس چرا همه آنها را کنار هم قرار ندهید [به منظور مشاهده] صرفه جویی در مقیاس از طریق فناوری؟ من فکر می‌کنم این هوشمندانه است، اما ما روی فناوری یا کسب‌وکارهای قدیمی‌تر جهان سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم و سپس آنها را مدرن می‌کنیم. ما بیشتر در اردوی معرفی فناوری de novo به این بازارها هستیم. یک نمونه Monaire است که اخیراً در آن سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. آنها در فضای HVAC هستند اما خدمات جدیدی را برای نظارت و اندازه‌گیری سلامت تهویه مطبوع شما از طریق سنسورهای با فناوری پایین و خدمات نظارت و اندازه‌گیری ارائه می‌دهند. یکی از بنیانگذاران قبلا در HVAC کار کرده بود و دیگری قبلا در [شرکت امنیت خانه] SimpliSafe کار می کرد. ما قصد داریم از افرادی حمایت کنیم که این فضاها را درک می کنند - پیچیدگی ها و تاریخچه آنجا را درک می کنند - و همچنین درک می کنند که چگونه از دیدگاه نرم افزار و فناوری به آنها بفروشند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است