کروز تحقیقات وزارت دادگستری و SEC را در حین انتشار گزارش داخلی در مورد تصادف عابر پیاده نشان می دهد
کروز، زیرمجموعه خودران جنرال موتورز ، پنجشنبه بيان کرد که دادستانهای فدرال و تنظیمکنندههای اوراق بهادار تحقیقاتی را در مورد حادثه 2 اکتبر آغاز کردهاند که باعث شد یک عابر پیاده زیر آن گیر کرده و سپس توسط یکی از روبوتاکسهایش کشیده شود.
تحقیقات وزارت دادگستری و کمیسیون بورس و اوراق بهادار، که به عنوان بخشی از یک گزارش داخلی منتشر شده در روز پنجشنبه فاش شد، به تحقیقات دیگر در تقریباً هر سطح دولتی، از جمله وزارت وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا، کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا میپیوندد. و اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه.
حادثه 2 اکتبر - و تصمیمات رهبری کروز در روزهای بعد - آینده شرکت را به خطر انداخته و جنرال موتورز را مجبور به کاهش هزینهها و کنترل بیشتر شرکت مشکلساز کرده است. کروز مجوزهای لازم برای فعالیت تجاری در ایالت کالیفرنیا را از دست داد و از آن زمان ناوگان خود را در جاهای دیگر متوقف کرد. کایل وگت، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل آن استعفا داد و تقریباً 24 درصد از نیروی کار آن در پی این رویداد اخراج شدند.
مشکلات با کروز تقریباً بلافاصله پس از دریافت آخرین مجوز باقیمانده مورد نیاز برای فعالیت تجاری سرویس روباتاکسی خود در سراسر سانفرانسیسکو آغاز شد. اما این حادثه 2 اکتبر بود که شرکت را به سقوط آزاد کشاند.
در آن روز، ابتدا یک عابر پیاده با یک خودروی انسانی برخورد کرد و در مسیر رباتاکسی کروز فرود آمد و زیر گرفت. چند روز بعد رسانه ها و برخی از رگولاتورها متوجه شدند که رباتاکسی متوقف شده سپس سعی کرد خود را به جلو بکشد و عابر پیاده را 20 فوتی بکشد. این عدم افشای اطلاعات - همراه با تصمیم روباتاکسی برای اجرای یک مانور خطرناک - بود که رابطه آزمایشی کروز با تنظیمکنندهها را تشدید کرد.
اکنون، یک گزارش داخلی که توسط شرکت حقوقی Quinn Emanuel Urquhart & Sullivan انجام شده است، نشان میدهد که چگونه عدم قضاوت، اشتباهات رهبری، رابطه «ما در برابر آنها» با تنظیمکنندهها و تثبیت بر اصلاح روایت نادرست رسانهای که Cruise AV، نه بر اساس این گزارش 195 صفحه ای، نیسان انسان محور، که باعث تصادف شده بود، همگی از عوامل موثر در مشکلات کروز بودند.
این تمرکز نزدیکبینانه باعث شد کروز اطلاعات مربوط به راننده نیسان را که باعث تصادف شده است به رسانهها، تنظیمکنندهها و سایر مقامات دولتی منتقل کند، اما سایر اطلاعات مهم در مورد تصادف را حذف کرد. حتی پس از دریافت ویدیوی کامل، کروز روایت عمومی را تصحیح نکرد اما در عوض به اشتراکگذاری حقایق و ویدئوهای ناقص درباره حادثه با رسانهها و مردم ادامه داد. این رفتار باعث شده است که هم رگولاتورها و هم رسانه ها کروز را به گمراه کردن خود متهم کنند.
این داستان در حال توسعه…
ارسال نظر