کار از خانه از بین نمی رود، حتی اگر برخی از مدیران اجرایی بخواهند


هنگامی که در اواخر دهه 1980 به عنوان یک نویسنده فنی مستقل شروع به کار از خانه کردم ، به وضوح فردی دور از ذهن بودم. حتی پیمانکاران نیز در آن روزها بیشتر وارد دفتر می شدند. اما با گذشت زمان، این وضعیت به آرامی تغییر کرد و همهگیری - همراه با تغییر دیدگاههای نسلی در مورد تعادل بین کار و زندگی - احساسات کارگران را از رفتن به یک دفتر رسمی هر روز تسریع کرد، حتی اگر برخی از مدیران اجرایی آرزو داشته باشند که اینطور نباشد.
طبق داده های منتشر شده توسط USA Today، امروز، 14٪ از کارگران ایالات متحده به طور تمام وقت در خانه کار می کنند (از جمله من) و پیش بینی می شود این تعداد تا سال آینده به 20٪ افزایش یابد. در مجموع، 58 درصد از کارمندان یقه سفید خواهان انعطاف در برنامه کاری خود هستند تا بتوانند چند روز در هفته در خانه کار کنند، بر اساس همان داده های USA Today. با این حال، ما به طور مداوم در حال دریافت پیام های ترکیبی پس از همه گیری در مورد بازگشت به دفتر هستیم.
برخی از شرکتها مانند آیبیام و آمازون سخت تلاش میکنند تا مردم را به محل کار خود بازگردانند، طبق گزارشها، اندی جاسی، مدیرعامل آمازون، به کارمندان گفته است که اگر میخواهند از راه دور بمانند، احتمالاً برای آنها خوب نخواهد بود. بر اساس گزارش WSJ، Wayfair، شرکت مبلمان آنلاین مستقر در بوستون، در اوایل سال جاری بر روی کارگران از راه دور به جای افرادی که در دفتر کار بودند، متمرکز شد.
مدیران اجرایی بزرگ فناوری مانند جاسی و ایلان ماسک به شدت در برابر کار از راه دور عقب نشینی کرده اند. ماسک کار کردن در خانه را برای برخی از افراد در حالی که کارگران خدماتی مجبور به حضور میشدند، از نظر اخلاقی نادرست خواند. در همین حال، مایکل بلومبرگ پیشنهاد کرد که کارگران از راه دور در واقع کار نمیکنند، بلکه در حال بازی گلف هستند (که صادقانه به نظر من شبیه فرافکنی است). حتی مارک بنیوف، مدیرعامل Salesforce، که شرکتش در طول همهگیری همهگیر، مفهوم یک دفتر مرکزی دیجیتال را مطرح کرد، شروع به موعظه در مورد بازگشت به دفتر کرد و کار از خانه را به دلیل کمبود بهرهوری، بهویژه در میان کارکنان جدید، سرزنش کرد.
این انرژی اجرایی زیادی است که علیه کار از خانه و به سمت کار در دفتر هدایت می شود. برخی گفتهاند که به این دلیل است که این شرکتها در ساختمانهای اداری سرمایهگذاری زیادی کردهاند و به افرادی برای پر کردن آنها نیاز دارند. شاید این فقط نیاز به حضور کارکنان در مقابل مدیران برای اهداف کنترلی باشد، یا اینکه آنها واقعاً معتقدند که کارگران در اداره کارآمدتر هستند. به هر دلیلی، به نظر میرسد که آنها کاملا متعهد به بازگشت به دفتر هستند.
آیا آنها نکته ای دارند؟ آیا کارگران زیر نظر مدیرانشان که در اتاقک ها به جای آسایش در خانه هایشان نشسته اند، بهره وری بیشتری خواهند داشت؟ شاید مهمتر از آن برای مدیران عامل نتیجهمحور، این است که آیا شرکتهای آنها پول بیشتری به دست خواهند آورد؟ تحقیقات دانشکده بازرگانی دانشگاه پیتسبورگ کاتز که در اوایل سال جاری منتشر شد، لزوماً نشان نمیدهد.
«یافتههای ما با نگرانیهای کارمندان در مورد استفاده مدیران از RTO (دستورالعملهای بازگشت به دفتر) برای گرفتن قدرت و سرزنش کارکنان به دلیل عملکرد ضعیف سازگار است. ما شواهدی ارائه میدهیم مبنی بر اینکه دستورات RTO به رضایت کارکنان آسیب میزند اما عملکرد شرکت را بهبود نمیبخشد.»
کارن مانگیا، رئیس و افسر ارشد استراتژی در گروه نوآوری مهندسی، که به طور گسترده در مورد کار از راه دور مطالعه و نوشته است، او میگوید از اینکه متوجه شد کارگران تمایل دارند انعطافپذیری را بیش از مکان ارزش قائل باشند، متعجب شد. به اندازه توانایی شما برای کنترل زمانی که کار می کردید، برای حفظ تعادل مناسب بین کار و زندگی، آنقدر که باید باشید نبود.
تمام تحقیقاتی که من به آنها نگاه کردهام یک چیز را نشان میدهد: کارمندانی که درجاتی از انعطافپذیری در مورد مکان و زمان کار دارند، سطوح بالاتری از مشارکت کارکنان را گزارش میکنند. این گروهی از مردم هستند که نشان میدهند درگیرتر و سازندهتر هستند.»
علاوه بر این، Mangia دریافته است که آن دسته از شرکتهایی که کارمندان را مجبور به بازگشت به دفتر میکنند، جای تعجبی ندارد که با فرسودگی کارمندان بیشتری مقابله کنند. «استدلال بارها پشت این مأموریت بازگشت به دفتر این است که کارمندان مولدتر خواهند بود زیرا میتوانیم شخصاً با هم همکاری کنیم و کارها انجام شود. خوب، فرسودگی و حفظ سطح فرسودگی برعکس بازدهی بیشتر است. »
همچنین دلایل خوبی برای تشویق به استخدام کارمندان از راه دور بیشتر وجود دارد، از جمله دسترسی به پایگاه کارمندی بسیار گسترده تر و متنوع تر از آنچه می توانید از یک مکان جغرافیایی به دست آورید.
من یک شرکت بزرگ کالاهای بستهبندی مصرفکننده در غرب میانه داشتم که گفت: «ما در حال یافتن انواع استعدادها هستیم. در حالی که قبلاً اصرار داشتیم که همه کارمندان باید محلی باشند یا باید در شهر باشند، اکنون آن را به طور گستردهتری باز کردهایم و نامزدهای بسیار بهتری داریم. ما هرگز نمیخواهیم به عقب برگردیم و این موضوع را برای همیشه باز خواهیم کرد.
بحث بعدی این است که اگر کارمندان باید چه مقدار و به چه دلایلی وقت بگذارند در دفتر کار کنند. بسیاری از شرکت های فناوری وجود دارند که تصمیم گیری در مورد جایی که می خواهند کار کنند را به عهده کارمندان خود می گذارند و به نظر می رسد که این کار کاملاً خوب عمل می کند.
گیتلب نمونه بارز شرکتی است که از روزی که یک دهه پیش تاسیس شد کاملاً دور از دسترس بوده است. دیگر شرکتهای فناوری با رویکرد انعطافپذیر عبارتند از Dropbox، Atlassian و Okta، که هیچکدام به تعداد روزهای مشخصی در دفتر نیاز ندارند.
در مورد استارت آپ ها، به طور حکایتی، اکثریت قریب به اتفاق بنیانگذارانی که من با آنها صحبت می کنم، ابتدا از راه دور هستند. هینچکلیف او میگوید این بخشی از تغییر به یک محل کار غیرمتمرکز است که در آن استارتآپها بهویژه از هزینههای معمولی داشتن دفتر اجتناب میکنند. در عوض، آنها اغلب فضایی را در مدل WeWork اجاره میکنند تا در صورت نیاز با مشتریان، مطبوعات و تحلیلگران یا یکدیگر ملاقات کنند.
Mangia او میگوید که تنها جمعیتی کارگری که در محیطهای کاملا مجازی با مشکل مواجه میشود، استخدامهای جدید خارج از کالج است که از حضور در یک اداره سود میبرند. او گفت: "وقتی کارمندان تازه استخدام شده ای دارید، به خصوص در اوایل کارشان، آنها سریع تر کار می کنند و تجربه بهتری را با درجه فرسودگی شغلی کمتری گزارش می دهند، زمانی که می توانند به مکانی بیایند که افراد دیگری به آنها کمک کنند." ، تا حدی به آنچه بنیوف می بيان کرد اعتبار می بخشد.
حتی سرسخت ترین حامیان کار از خانه می دانند که زمان هایی وجود دارد که دور هم جمع شدن برای تیم سازی، ملاقات با مشتریان یا همکاری و همفکری حضوری ارزش دارد، اما علیرغم فریادهای مدیران عامل بزرگ، کارمندان طعم آن را چشیده اند. این انعطاف پذیری، و بازگرداندن جن در بطری سخت خواهد بود. در حال حاضر، این بحث بین نیروی کار و مدیریت در مورد مکان و نحوه انجام کار ادامه دارد.
ارسال نظر