کارگردان Respawn توضیح می دهد که چرا Jedi Survivor روی Xbox One و PS4 نخواهد بود

کارگردان بازی Jedi Survivor دقیقاً به ما گفته است که چرا عنوان آینده روی کنسولهای نسل آخر در دسترس نخواهد بود.
Star Wars Jedi Survivor یک بازی اکشن روحمانند در محیط کلاسیک جورج لوکاس است که آزمایشها و مصیبتهای جدی در تبعید کال کسیس را دنبال میکند. شبیهساز علمی تخیلی فضا-جادوگری قرار است در ۲۸ آوریل منتشر شود، پس زمان زیادی نمیگذرد تا دستمان بر روی عنوان باشد.
با این حال، Respawn Entertainment به هر کنسولی با برتری جنگ ستارگان برکت نخواهد داد. پیش از انتشار Jedi Survivor ، کارگردان بازی Stig Asmussen توضیح داد که چرا این عنوان برای PS4 و Xbox One عرضه نخواهد شد.
در مصاحبه ای با مجله PLAY، آسموسن این موضوع را مطرح کرد: «در نهایت، ما به سرعت یاد گرفتیم که می توانیم از مزایای پردازنده های سریعتر، حافظه بزرگتر/سریعتر، زمان بارگذاری بهتر و غیره برای ایجاد نقشه های بسیار بزرگتر با جزئیات بیشتر استفاده کنیم. ، چگالی بیشتر، تنوع دشمن/NPC گسترده تر، و وفاداری کلی» (از طریق MP1ST (در برگه جدید باز می شود ).
او ادامه داد: «ما نمیخواستیم کاری را که در بازی اول انجام دادیم، بشکنیم زیرا با استقبال خوبی مواجه شد، اما میخواستیم تجربه را توسعه دهیم.»
اگرچه او این را به صراحت نمی گوید، اما در اینجا یک مفهوم وجود دارد که کنسول های نسل قبلی تکامل و پیشرفتی را که آسموسن و تیمش با Jedi Survivor به دنبال آن بودند، تسهیل نمی کردند. در واقع، توسعه دهنده به ما اطمینان داد که "[ما] مزایای سخت افزار قدرتمندتر را در طول [بازی] تجربه خواهیم کرد. "
عصر متمدن تر
دور شدن Jedi Survivor از کنسولهای نسل آخر نشاندهنده روندی است که در بیش از چند نسخه برجسته در سال 2023 شاهد آن بودهایم. بازسازی Dead Space ، Forspoken و بازی ماجراجویی عجیب و غریب هیولا کش ، Wild Hearts، همگی از کنسولهای نسل آخر اجتناب کردهاند.
این حرکت مطمئناً مدت زیادی است که در راه است. Xbox One همانند PS4 در دهمین سالگرد تولید خود عرضه می شود. اینکه بگوییم این ماشینهای ارجمند طولانی در دندان هستند، دست کم گرفتن است. در اکتبر 2022، سونی متعهد شد که «میلیونها بازیکن فعال در PS4 را فراموش نکند» ( از طریق Axios (در برگه جدید باز میشود ). با این حال، به نظر میرسد که سختافزار قدیمیتر دیگر نمیتواند با خواستههای عناوین مدرن سازگاری داشته باشد.
یکی از نشانه های بلندتر این پدیده در سال 2020 و با انتشار Cyberpunk 2077 بازگشت. در حالی که اشکالات RPG علمی-تخیلی موردانتظار را در تمام پلتفرمها به وجود آوردند، نسخههای کنسولهای نسل آخر آن بهویژه عجیب و غریب بودند. این ایرادات پلی استیشن را مجبور کرد تا Cyberpunk 2077 را از فروشگاه پلی استیشن بیرون بکشد تا در نهایت در سال 2021 آن را بازگرداند .
این واقعیت که نسخه PS4 Cyberpunk 2077 در شرایط بدی قرار داشت که سونی مجبور شد آن را از فروشگاه خود حذف کند، گویای تقاضاهای پشت صحنه است که انتظار سازگاری با نسل آخر را متوجه توسعه دهندگان می کند. امیدوارم با کنار گذاشتن PS4 و Xbox One، توسعهدهندگان بتوانند خود را از مشکل بهینهسازی عناوین خود برای سختافزار محترم نجات دهند.
با این حال، در زمینه بحران هزینه زندگی در بریتانیا و عدم اطمینان اقتصادی جهانی، می ترسم که این روند گیمرهایی را که به سادگی قادر به خرید آخرین سخت افزار نیستند، حذف کند. همانطور که خود فیل اسپنسر از ایکس باکس گفت: "ما غذا یا سرپناه نیستیم." ایکسباکس و سونی باید مراقب باشند که چگونه دستگاههای نسل آخر را کنار بگذارند، مبادا بازیکنانی را که به دلیل تورم فزاینده و دستمزدهای واقعی راکد (از طریق کمیسیون حقوق و دستمزد) از عهده خرید جدیدترین گجتها برنمیآیند، بیگانه شوند.
اگرچه همیشه غم انگیز است که ببینیم کنسول های دوست داشتنی به تاریخچه تاریخ تنزل پیدا کرده اند، PS4 و Xbox One بیش از زمان خود را صرف کرده اند. پس از نزدیک به 10 سال خدمت وفادارانه، این اسبهای کار قوی بیش از حد استراحت کسب کردهاند. با این حال، این سوال باقی میماند که آیا ما حاضریم آنها را رها کنیم یا نه.
ارسال نظر