کارمندان سابق می گویند که به نظر می رسد مدیر عامل آژانس آزاد بیش از شرکت به کنترل اهمیت می دهد


به گفته کارمندان سابق استارتاپ منابع انسانی Free Agency، سبک رهبری شروین مشایخی، مدیر عامل شرکت، استارتاپ را متوقف می کند، زیرا به نظر می رسد که او بیشتر به درخواست وفاداری و کنترل کارکنان خود اهمیت می دهد تا ساخت یک شرکت.
این استارت آپ مستقر در نیویورک در سال 2019 با ایده جدید ارائه مدل آژانس استعدادیابی محبوب در هالیوود و ورزش به سایر حرفه ها راه اندازی شد. بنیانگذاران الکس روتبرگ و مشایخی به وضوح به دنبال چیزی بودند، زیرا مشتریان وارد شدند و استعدادهای فناوری به دلیل ماموریت آن برای کار در استارتاپ هجوم آوردند.
اما درست زمانی که استارتآپ شروع به اثبات تناسب با بازار محصول در اوایل سال 2022 کرد، روتبرگ یکی از بنیانگذاران آن از نقش روزانه خود کنار رفت. این باعث شد مشایخی به عنوان تنها مدیر C-suite در این شرکت باشد. کارمندان گفتند که وقتی روتبرگ رفت، حال و هوا شروع به تغییر کرد.
TechCrunch با 10 کارمند سابق صحبت کرد و ضبطهای صوتی، پیامهای Slack و سایر مطالب را از چندین نفر دیگر - چه فعلی و چه سابق - تحلیل کرد که نشان میدهد رفتار مشایخی با کارمندان چگونه بدتر میشود و به نظر میرسد تمرکز او بیشتر به سمت تهاجمی تغییر کرده است. مدیریت خرد و اعمال کنترل بیش از حد.
منابع ما گفتند که او شروع به استفاده از PTO بهعنوان اهرم کرد - شرکت این موضوع را تکذیب میکند، اما پیامهای متعدد اسلک ارائه شده به TechCrunch نشان میدهد که مشایخی PTO را انکار کرده و در موارد متعدد آن را لغو کرده است - و او به کارمندان بيان کرد که شبها و تعطیلات آخر هفتهشان «مقدس» نیست. کارمندان سابق همچنین به یاد میآورند که اگر کارها درست پیش نمیرفت، او را به سمت آنها یا سایر همکارانش "منفجر کرد". این شرکت این موضوع را رد میکند و او میگوید به دلیل ماهیت کسبوکار، گاهی اوقات ممکن است کارمندان مجبور باشند خارج از ساعات کاری معمولی کار کنند. شرکت همچنین فریاد زدن او بر سر همکاران را تکذیب کرد و بيان کرد که "شروین بیش از حد شفاف و ارتباطی است. "
نوک کوه یخ
کارمندان سابق گفتند که مشکلات با مشایخی فراتر از اعمال نفوذ PTO است. آنها گفتند که او اغلب به آنها می بيان کرد که همه آنها قابل تعویض هستند و در صورت نیاز می تواند شرکت را به تنهایی اداره کند و در عین حال برای وفاداری آنها التماس می کند. این شرکت می گوید که این فقط به یک کارمند خاص گفته شده است، اما چندین کارمند سابق چنین مواردی را به خاطر می آورند.
یکی از کارمندان سابق به TechCrunch گفت: "برای من واضح بود که او این پیروان فرقه مانند را می خواهد." "من احساس کردم بازی آخر او در واقع ساختن یک شرکت موفق نیست."
کارمندان سابق گفتند که او وسواس زیادی برای ردیابی آنچه پشت سرش گفته می شود داشت - به یاد می آورند که یک بار جلسه ای را تشکیل می داد زیرا کارمندان بیش از حد "زمزمه" می کردند و او می خواست دلیل آن را بداند. آنها به او گفتند که آنها سیستم پشتیبانی یکدیگر هستند و او گفت: "شما نمی توانید این کار را انجام دهید. من به آن پایان می دهم زیرا واقعیت این است که به تجارت آسیب می زند."
این شرکت بيان کرد که این اقدام در نتیجه شکایت «چندین» کارمند درباره گروههای طرد شده انجام شده است:
همانطور که هر شرکتی ممکن است، Free Agency یک محل کار مثبت را تشویق می کند که در آن همه اعضای تیم احساس حمایت کنند، به جای اینکه زیرمجموعه ای از تیم قدرت فرهنگی زیادی به دست آورد یا از آن استفاده کند.
یکی از کارمندان سابق به یاد میآورد که پس از رفتن مدیر مستقیم آنها، مشایخی به آن بهعنوان مثبت نگاه میکرد، زیرا از نظر او، تیم آنها خوب کار نمیکردند، زیرا «به اندازه کافی به عقل من نزدیک نشده بودند».
کارمندان سابق گفتند که مشایخی ظاهراً چیزی را به مدیران یا کارمندان خود واگذار نمی کند، رفتاری که آنها احساس می کردند با توجه به استخدام استعدادهایی که در آژانس استعدادیابی یا حوزه های منابع انسانی تجربه داشتند، عجیب بود. این شرکت این موضوع را تکذیب می کند.
عجیب بود. یک کارمند سابق به یاد می آورد که او هیچ ایده ای نداشت که دارد انجام می دهد، اما به هیچ کس دیگری اجازه انجام هیچ کاری را نمی داد.
یکی از کارمندان سابق بيان کرد که احساس میکردند مشایخی «سعی میکند چیزهایی را پیدا کند که زیر پوست من فرو رفته و بیشتر آنها را بکاود» یا عمداً به گزارش های مستقیم دیگران چیزهای منفی درباره آنها او میگوید ، زیرا میدانست که به آنها بازمیگردد. این شرکت پاسخ داد که «شروین هرگز عمداً به گزارش های مستقیم دیگران چیزهای منفی در مورد آنها نگفته است، زیرا میدانست که این موضوع به آنها بازمیگردد.»
کارمندان سابق گفتند که کارکنان احساس می کردند تحت فشار مداوم و تست های وفاداری قرار می گیرند که زمان را از شغل واقعی آنها می گیرد. یک مثال این بود که به کارمندان پروژه های به ظاهر تصادفی داده می شد تا آزمایش کنند که چقدر می توانند کار کنند. این نمونه در یک ویدیوی TikTok از یک کارمند احتمالی برجسته شده است که گفته بود با اشاره به آن در فرآیند مصاحبه خاموش شده است. این شرکت این موضوع را تکذیب میکند، اما چندین کارمند سابق که با TechCrunch صحبت کردند، این موضوع را تکرار کردند.
اتفاق دیگر، در خلال عقب نشینی شرکت به دنور، تمرینی بود که مشایخی کارمندان را جفت کرد و از آنها خواست که پیاده روی کنند و در مورد همسویی ماموریت با شرکت صحبت کنند. وقتی برگشتند، مشایخی از آنها خواست که در صورت عدم همسویی، چشمان خود را ببندند و دست خود را بالا ببرند.
یکی از کارمندان در مورد آن نمونه به یاد می آورد: «من به مک کارتیسم فکر می کردم. بعداً یکی بيان کرد که چشمانشان را باز کردند و دستی بالا ندیدند و [مشایخی] هول شد.»
این شرکت تایید کرد که این اتفاق افتاده است اما بيان کرد که تمام جلسات از قبل با یک مربی اجرایی برنامه ریزی شده بود. مربی اجیر شده در این تمرین حضور نداشت.
کارمندان سابق گفتند که این تمایل ظاهری برای وفاداری و قدرت فقط به فرهنگ منفی شرکت کمک نمی کند: بلکه تأثیر مخربی بر تجارت واقعی نیز داشت.
آنها گزارش دادند که مشایخی به نظر می رسد بیشتر به ظاهر شرکت در خارج از نحوه اداره آن در داخل اهمیت می دهد. کارمندان سابق گفتند که او زمان بیشتری را صرف ساختن دفتر بزرگ شرکت در نیویورک Flatiron با هزاران دلار فناوری و میزبانی رویدادهای صنعت کرده است، اما زمان کمی را صرف فعالیتها یا عملیات تجاری واقعی شرکت میکند. آژانس آزاد این موضوع را تکذیب می کند.
یکی به یاد می آورد: «من مجبور شدم او را دستکاری کنم تا از مشتریان پول بگیرد.
دیگران موافقت کردند. یکی از کارمندان سابق اضافه کرد که آنها احساس میکردند که او تاکید «تقریباً صفر» بر پرداخت صورتحسابها دارد، و دلیل او این بود که شرکت واقعاً برای پرداخت نیازی به مشتریان ندارد - جریان اصلی درآمد شرکت - زیرا دارای پول سرمایهگذار است.
با این حال، آنچه بیش از همه برای کارمندان سابق برجسته بود، در نظرات جمعی آنها، ناتوانی درک شده او در پذیرش نقش خود در هر یک از مسائل شرکت بود. کارمندان گزارش دادند که جلسات متعددی در مورد اینکه چگونه میتوان کارها را به گونهای متفاوت انجام داد یا بهبود بخشید، برگزار کردند، اما هیچ چیزی اجرا نشد مگر اینکه این ایده از جانب خود مشایخی باشد. این شرکت این موضوع را تکذیب می کند.
یکی از کارمندان سابق او میگوید : «میدانم که اکثر مدیران اجرایی به نوعی خودشیفته و دیوانه هستند، اما این [در سطح جدیدی بود».
هنگامی که شرکت تابستان گذشته به دنور بازگشت، کارمندان سابق گفتند که او هفته تعطیلی خود را با گفتن اینکه اگر کارمندان به کار خود ادامه ندهند، در دو سال دیگر فعالیت خود را از دست خواهد داد. این شرکت گفته مشایخی را تکذیب میکند، اما اذعان کرد که او بهروزرسانی مالی ارائه کرده است، اما این به عملکرد کارکنان نبوده است. کارمندان سابق گفتند که احساس غیر از این می شد، زیرا منابع متعددی به یاد می آورند که او به طور خاص گفته است که آنها به عنوان کارمند به اندازه کافی کار نمی کنند.
کارمندان سابق گفتند که تیم آژانس آزاد یک هفته را به تمرین طوفان فکری ادامه داد تا دریابد که مشایخی هنوز از ایده های آنها خوشش نمی آید، و کارمندان سابق خود را مقصر نمی دانند.
در آخرین روز سفر، یکی از کارمندان به او بيان کرد که نفس و عدم خودآگاهی او چیزی است که شرکت را متوقف کرده است. مشایخی مخالفت خود را انکار میکند، اما هر کارمند سابقی که با تککرانچ صحبت میکرد، میگفت که این کار را کرده است، و او بعداً به کارمندان جدید بيان کرد که با آنچه در مورد رهبری او گفته شد موافق نیست. شرکت موافقت می کند که مشایخی با اعضای جدید تیم به این موضوع پرداخته است.
یکی از کارمندان سابق به یاد می آورد: "پاسخ های او به آنچه آنها می گفتند حتی چشم بازتر بود، او بسیار ناپذیر بود." او از پذیرفتن مسئولیت کارهای اشتباه خود امتناع کرد. او قبول ن کرد. بهترین راه برای توصیف او در این سفر نابالغ و کودکانه است که قادر به پاسخگویی نیست.»
کارمندان سابق گفتند که رفتار او در خلوتگاه تنها نمونه ای از رفتاری است که آن ها به عنوان رفتاری که شایسته یک مدیر عامل شرکت نیست، تلقی می کنند.
یکی از عوامل استعدادیابی سابق گفت: «او مرا به اتاقهای کنفرانس پرت میکرد، سرزنش میکرد و به نظر میرسید که او قربانی شده است. «فقدان درک این موضوع وجود داشت که این یک مدیر عامل است و من یک کارمند هستم. او فکر میکرد که ما با هم برابریم و او محروم است. »
به گفته منابع ما، رفتار مشایخی باعث شد تا شش کارمند جولای گذشته، پیشنهاد جدایی داوطلبانه برای کسانی که دیگر احساس نمیکنند در شرکت کار کنند، برای آنها بود، و تنها یکی از آنها چیزی در فهرست داشت. وقتی آنها رفتند، کارمندان سابق گفتند مشایخی آنها را با نام هایی از جمله "چربی کمر" و "توشه" صدا می زد و اغلب آنها را به کارمندان جدید تحقیر می کرد. این شرکت برخی از کلمات خاص استفاده شده را رد کرد:
شروین به یاد نمی آورد که تا به حال از اصطلاح "چربی پشت" استفاده کرده باشد یا با آن آشنایی داشته باشد. آژانس آزاد برای فرهنگ عملکرد محور تلاش می کند. پس از بسیاری از تحولات و تغییرات قابل مشاهده در طول سال 2022، برای رهبری آژانس آزاد ضروری بود که به طور شفاف زمینه را با اعضای تیم جدید در مورد ساختار قبلی تیم، نتایج، سیستم ها و مسائل مرتبط به اشتراک بگذارد.
کارمندان سابق همچنین گفتند که احساس میکردند مشایخی وقتی کارمندان به میل خود شرکت را ترک میکردند، به طور کلی این موضوع را شخصی میدانستند و آن را «خیانت» میدانستند.
این شرکت تصریح کرد که مشایخی در واقع برخی از این موارد را شخصاً خواهد گرفت زیرا او برخی از این کارمندان را خارج از کار نیز دوست میدانست:
همانطور که اغلب در مورد بنیانگذاران استارت آپ و تیم های آنها اتفاق می افتد، شروین روابط عمیقی با کارمندان اولیه برقرار کرد که اغلب به عنوان یک مربی و دوست خدمت می کردند. به عنوان مثال، شروین اغلب به گردهمایی های خارج از دفتر در محیط های اجتماعی مانند جشن تولد و شام با خانواده خود دعوت می شد. در نتیجه، شروین واکنش احساسی بیشتری نسبت به زمانی که این روابط در حال پایان یافتن بود، داشت. شروین همیشه در نهایت به افراد در راه خروج، از جمله گسترش مزایا، استفاده از تجهیزات، راهنمایی و مشاوره جستجوی کار، حمایت میکند.
مسائل کارمندان سابق که از دفتر مدیرعامل نشات میگرفت، از بیرون نیز بر تجارت تأثیر گذاشت.
چندین کارمند سابق به یاد میآورند که به عنوان بخشی از موقعیت خود، تماس سرد انجام دادهاند و پاسخهایی دریافت کردهاند که مردم نمیخواهند با مشایخی کار کنند. برخی همچنین می توانند مواردی را به یاد بیاورند که مشایخی شاهد سرزنش یا سرکوب شرکای بالقوه و حامیان مالی بودند که فرصت ها را برای شرکت محدودتر کرد. این شرکت با ارائه این اتهامات به شرح زیر پاسخ داد:
آژانس آزاد مسئولیت خود را برای ایجاد روابط مستحکم با فروشندگان و شرکا بسیار جدی می پذیرد. اغلب، و به ویژه در سالهای 2022 و 2023، این به معنای مذاکرات محترمانه و تهاجمی است تا اطمینان حاصل شود که شرکت، تیم و کاربران نهایی بهترین معامله ممکن را دریافت میکنند.
بیشتر بخوانید
پورشه برای اولین بار سوخت مصنوعی را پمپاژ کرد که کارخانه شیلی سرانجام شروع به تولید کرد
به طور کلی، Free Agency توصیف این شرکت که با TechCrunch توسط کارمندان سابق به اشتراک گذاشته شده است را رد می کند، اما مواردی را تصدیق می کند که رفتار گذشته آن کمتر از انتظارات بود:
«هر اقدامی که انجام میدهیم، هر تصمیمی که در آژانس رایگان میگیریم، وقتی از دریچهای به عقب نگاه کنیم، همیشه عالی نخواهد بود. به عنوان یک استارتاپ جوان، ما هنوز در حال یافتن راه خود هستیم. در مواقعی، مانند برخی مواقع در تلاش برای ایجاد و تقویت فرهنگ مبتنی بر مالکیت مشتری در Free Agency، دچار لغزش خواهیم شد.»
ارسال نظر