متن خبر

کاربران مک، با کابل‌های لایتنینگ خود خداحافظی کنند: ماوس جادویی، کیبورد جادویی و صفحه‌کلید جادویی جدید ممکن است بالاخره با درگاه شارژ USB-C عرضه شوند.

کاربران مک، با کابل‌های لایتنینگ خود خداحافظی کنند: ماوس جادویی، کیبورد جادویی و صفحه‌کلید جادویی جدید ممکن است بالاخره با درگاه شارژ USB-C عرضه شوند.

شناسهٔ خبر: 795301 -




صفحه کلید جادویی اپل، اینجا روی یک میز چوبی، یکی <a href= از بهترین صفحه کلیدهایی است که ما آزمایش کرده ایم." srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/sRRCzaHexm6XsWqTYJcye3-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/sRRCzaHexm6XsWqTYJcye3-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/sRRCzaHexm6XsWqTYJcye3-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/sRRCzaHexm6XsWqTYJcye3-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/sRRCzaHexm6XsWqTYJcye3-1000-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/sRRCzaHexm6XsWqTYJcye3-1000-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/sRRCzaHexm6XsWqTYJcye3-1000-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/sRRCzaHexm6XsWqTYJcye3.jpg" class="block-image-ads hero-image" data-pin-nopin="true" fetchpriority="high" crossorigin="anonymous">
(اعتبار تصویر: Ilona Kozhevnikova/Shutterstock)

شایعه شده است که اپل در حال کار بر روی نسخه‌های جدید Magic Mouse، Magic Keyboard و Magic Trackpad است که در نهایت طبق برخی کدهای موجود در به‌روزرسانی اخیر iOS 18.1، درگاه‌های شارژ لایتنینگ با USB-C جایگزین می‌شوند. روند به‌روزرسانی همه دستگاه‌ها با پورت‌های USB-C مطابق با اتحادیه اروپا برای اپل و طیف سخت‌افزار آن ادامه دارد.

همانطور که هر کاربر از ماوس جادویی فعلی می‌داند، پورت شارژ لایتنینگ مستقیماً در قسمت زیرین قرار دارد، و در واقع آن را غیرقابل استفاده می‌کند در حالی که دستگاه جانبی به برق وصل است، همراه با چند معایب دیگر که می‌توانید در بررسی ماوس جادویی اپل در اینجا بیابید. (که، FYI، با خط "اپل سابقه خوبی با موش ها ندارد" باز می شود). در حالی که در حال حاضر استفاده از ماوس جادویی هنگام شارژ شدن امکان پذیر نیست، Magic Mouse 2 می تواند نوآوری هایی را معرفی کند.

همانطور که توسط MacRumors گزارش شده است، نه تنها USB-C پورت شارژ برای تمام دستگاه های جانبی ذکر شده در آینده خواهد بود، بلکه Magic Mouse 2 به طور خاص می تواند به طور بالقوه این پورت را در مکان دیگری به جای قرار دادن منفور بر روی پایه خود قرار دهد. تجهیزات جانبی جدید به احتمال زیاد در کنار مدل‌های مک M4 اپل که در حال حاضر شایعه شده در سال جاری عرضه خواهند شد، وارد بازار خواهند شد.

اپل چگونه می تواند موس جادویی را بهبود بخشد؟ آیا USB-C حرکت خوبی است؟

ماوس جادویی اپل در سال 2009 راه اندازی شد و بیش از یک دهه و نیم از عمر آن می گذشت و تعداد زیادی از کاربران مک از آن زمان بسته به نیازها و ترجیحات خود، ماوس های دیگری را انتخاب کردند. با انتشار در سال 2024 یا 2025 در افق، بسیاری انتظار پیشرفت هایی را در فضای دسترسی دارند، مانند دکمه های کناری جدید و کنترل بیشتر بر روی سرعت نشانگر ماوس بدون نیاز به تنظیمات در خود macOS.

از آنجایی که سایر لوازم جانبی معمولاً قابلیت استفاده در حین شارژ را دارند (می‌دانید، همانطور که هر طراح عاقلی بر آن اصرار دارد)، بسیار عالی است که ببینیم اپل در این مسیر حرکت می‌کند و به شما امکان می‌دهد بدون در نظر گرفتن باتری کم، فعال بمانید. شایعه تغییر محل درگاه شارژ ممکن است نشان دهد که شارژ در حین استفاده ممکن است با Magic Mouse 2 واقعاً امکان پذیر باشد و ما باید خیلی زود به کشف آن نزدیک شویم. یکی از جایگزین‌های احتمالی می‌تواند پد ماوس شارژ بی‌سیم مانند Logitech PowerPlay باشد، اما من تعجب می‌کنم که اپل چنین جهش بزرگی انجام دهد.

در مورد گام به سوی USB-C، این برای بسیاری ایده آل است زیرا USB-C در حال نزدیک شدن به تبدیل شدن به استاندارد شارژ دستگاه ها در بریتانیا ، اتحادیه اروپا و فراتر از آن است. در رایانه‌های شخصی ویندوز، مک‌بوک‌ها، تلفن‌ها و کنسول‌های خانگی، USB-C به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرد - پس جای تعجب نیست که اپل بالاخره از کابل‌های لایتنینگ فاصله می‌گیرد.

نویسنده کارکنان، محاسبات

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است