متن خبر

چگونه پهپادهای پالادین به آشویل در طول طوفان هلن کمک کردند

چگونه پهپادهای پالادین به آشویل در طول طوفان هلن کمک کردند

شناسهٔ خبر: 787297 -




هنگامی که طوفان هلن در ماه سپتامبر به آشویل، کارولینای شمالی رسید، اداره پلیس شهر برای کمک به استارتاپ پهپادهای ایمنی عمومی Paladin مراجعه کرد. تیم 30 نفره این استارت‌آپ شب‌ها و آخر هفته‌ها برای کمک به اداره پلیس آشویل در یافتن افراد و توقف عرضه، وارد عمل شدند.

دیوی شریواستاوا، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل پالادین به TechCrunch بيان کرد که آشویل مشتری پالادین بود و تیمش توانست کمک کند زیرا نرم افزار آن می توانست پهپادها را از راه دور از دفتر مرکزی شرکت هیوستون کنترل کند. این به فناوری Paladin اجازه داد تا علی‌رغم جاده‌های بسته اشویل و عدم وجود تلفن همراه یا خدمات اینترنتی در زمین، تفاوت بزرگی ایجاد کند.

شریواستاوا گفت: «فکر می‌کنم تصویر روشنی از آینده صنعت هواپیماهای بدون سرنشین برای من ترسیم کرده است. ما از اینکه اشویل برای کمک به ما اعتماد کرد، سپاسگزار بودیم.

شریواستاوا بيان کرد که در حالی که می‌توانست در بلایای طبیعی کمک کند، به‌عنوان فناوری اولین واکنش‌دهنده به منظور کمک به کاهش زمان بین تماس 911 و کمک در راه راه‌اندازی شد.

شریواستاوا بيان کرد که نرم افزار Palain برای کار با هر هواپیمای بدون سرنشین و برای استفاده آسان طراحی شده است. هنگامی که یک دیسپاچر 911 تماسی دریافت می کند، یک پهپاد مجهز به قدرت پالادین در عرض 90 ثانیه به محل تماس اعزام می شود. سپس بخش ایمنی عمومی می تواند وضعیت را از دفتر خود ببیند تا مشخص کند که در صورت وجود چه نوع منابعی باید ارسال شود.

انگیزه پشت پالادین یک انگیزه شخصی است. وقتی شریواستاوا 17 ساله بود و در اوهایو زندگی می کرد، خانه دوستش آتش گرفت. در حالی که بلافاصله با 911 تماس گرفته شده بود، اولین پاسخ دهندگان با مراجعه به آدرس اشتباه کمی طول کشید تا به آنجا برسند. خانه در نهایت به خاک سپرده شد و این تجربه در شریواستاوا ماندگار شد.

شریواستاوا گفت: «من واقعاً درگیر این مشکل نبودم که زیرساخت مدرن برای امنیت عمومی وجود ندارد. «در آن مرحله بدیهی به نظر می رسید، مشکلات مربوط به زمان پاسخ آهسته و عدم آگاهی از موقعیت بود. یک پهپاد یک دوربین دارد و می تواند شکاف در اطلاعات را پر کند. شما به یک فید زنده نگاه خواهید کرد که دقیقاً وضعیت اضطراری چیست."

شریواستاوا کار بر روی این ایده را در حین انجام دوره آموزشی Thiel، یک برنامه انکوباتور به رهبری پیتر تیل آغاز کرد. او به طور رسمی این شرکت را در سال 2018 راه اندازی کرد و فروش آن را در سال 2021 آغاز کرد. از آن زمان تاکنون این شرکت با ده ها بخش ایمنی عمومی قرارداد بسته است، و می گوید درآمد خود را تقریباً دو برابر در سه ماهه می بیند.

پالادین اخیراً یک سرمایه اولیه 5.2 میلیون دلاری به رهبری Gradient، صندوق هوش مصنوعی گوگل در مراحل اولیه، با مشارکت Khosla Ventures، 1517، و Toyota Ventures، جمع آوری کرده است. شریواستاوا بيان کرد که این افزایش برای ادامه ساختن قابلیت‌های نرم‌افزاری Paladin و استفاده از منابع برای معرفی بیشتر نام شرکت استفاده خواهد شد.

علاوه بر بودجه، این شرکت همچنین مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید را برای نرم‌افزار پهپاد خود اعلام کرد، از جمله توانایی پهپادها برای رها کردن منابع در تماس 911، مانند Narcan یا جلیقه نجات، و توانایی پهپادها برای شناسایی و حرکت در اطراف دیگر. هواپیما

شریواستاوا بيان کرد که این شرکت نه تنها توانسته به کاهش زمان بین تماس 911 و پاسخ آن کمک کند، بلکه به پاکسازی 10 تا 25 درصد از تماس‌های 911 که یا نادرست هستند یا تماس‌های اشتباهی که اصلاً نیازی به پاسخگویی ندارند، کمک کرده است. وی گفت که پاکسازی تماس های غیرضروری تفاوت زیادی ایجاد می کند زیرا بسیاری از ادارات پلیس با کمبود افسران و منابع مواجه هستند.

شریواستاوا گفت: «اکثر ادارات، کمتر از 50 افسر سوگند خورده دارند. «یک تکه فناوری که شما را 25 درصد کارآمدتر می‌کند بسیار مهم است. چیزی که گاهی به راحتی فراموش می شود این است که اکثریت کشور شهرهای بسیار کوچک با منابع محدود هستند. اینها مشکلاتی است که آنها همیشه می بینند.»

شریواستاوا می داند که وقتی می شنوند که پالادین در حال کمک به تجهیز دپارتمان های پلیس به پهپادها است، برخی از مردم چه فکری خواهند کرد - اینکه آنها برای نظارت یا به طور کلی برای گشت زنی استفاده خواهند شد. او بيان کرد Paladin واقعاً عمدی در مورد موارد استفاده نرم افزار خود داشت و بيان کرد که این برنامه فقط در پاسخ به تماس 911 فعال می شود.

وی گفت که آنها همچنین با مقررات هواپیماهای بدون سرنشین در هر 50 ایالت مطابقت دارند و این پهپادها تا زمانی که به مقصد خود نرسند شروع به فیلمبرداری نمی کنند.

استفاده از فناوری برای بهبود عملکرد ایمنی عمومی حوزه ای است که اخیراً مورد توجه کارآفرینان قرار گرفته است. آماده شده یکی دیگر از ساختمان های استارت آپی در این فضا با ماموریتی مشابه است. Prepared در حال ساختن سیستمی برای کمک به ارسال کنندگان 911 با ارائه تصویری کامل تر از آنچه در محل تماس با استفاده از ویدئو روی می دهد، است. Prepared بیش از 70 میلیون دلار سرمایه مخاطره آمیز جمع آوری کرده است.

شریواستاوا بيان کرد که تقاضا از سوی دپارتمان‌های ایمنی عمومی وجود دارد و این استارت‌آپ اکنون در هفته چندین درخواست ورودی برای این فناوری دریافت می‌کند.

شریواستاوا گفت: «ما از نظر کل بازار هنوز زود هستیم. ما در حال حاضر در ده‌ها شهر هستیم و به سرعت رشد کرده‌ایم، اما این کمتر از 0.1 درصد بازار است. »

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است