متن خبر

چگونه سرویس تطبیق بنیانگذار Y Combinator به استارتاپ هوش مصنوعی Hona کمک کرد تا 3 میلیون دلار کسب کند

چگونه سرویس تطبیق بنیانگذار Y Combinator به استارتاپ هوش مصنوعی Hona کمک کرد تا 3 میلیون دلار کسب کند

شناسهٔ خبر: 468981 -




Y Combinator به دلایل زیادی در سیلیکون ولی مشهور است، اما یک سرویس وجود دارد که بی سر و صدا به یکی از قدرتمندترین آن تبدیل شده است: یک ابزار آنلاین تطبیق بنیانگذار.

"من فکر می کنم این با ارزش ترین محصول دیجیتالی است که YC ساخته است (یعنی ارزشمندتر از Bookface و غیره). نیکیل باسو تریودی، سرمایه گذار اولیه، در توییتی نوشت : شگفت آور است که من با چه تعداد بنیانگذار ملاقات کردم که یکدیگر را در پلتفرم همسان بنیانگذار YC ملاقات کردند. (Bookface به مجموعه آنلاین معروف YC از مشاوره راه اندازی راه اندازی برای شرکت کنندگان برنامه اش اشاره دارد.)

اخیراً Y Combinator grad Hona یک مثال است، اگرچه داستان ملاقات زیبای بنیانگذاران آن کمی هیجان انگیزتر از استفاده از آن ابزار است.

هونا یک استارت آپ مدارک پزشکی GenAI است. در چندین سیستم سوابق الکترونیکی ادغام می شود و سپس سوابق پزشکی بیمار را خلاصه می کند و به پزشکان کمک می کند تا برای ویزیت بیمار آماده شوند.

در ابتدا توسط دو دوست که از دوران راهنمایی با یکدیگر آشنا بودند، دانیل یوسپ و آدام استاینل تاسیس شد. آنها پس از فارغ التحصیلی از کالج و مشاغل اولیه مربوطه در فناوری و بیوتکنولوژی دوباره به هم متصل شدند. استاینل یک مهندس زیست پزشکی، بانکدار گلدمن و مدیر محصولات فناوری بزرگ در فیس بوک بود. Yoesep دانشمند یک استارتاپ بیوتکنولوژی بود که به تازگی خریداری شده بود. آنها در حالی که برای روز شکرگزاری در خانه بودند با دوستان دبیرستانی خود در حال معاشرت بودند و در مورد اینکه می خواهند یک استارتاپ داشته باشند صحبت می کردند که ایده هونا مطرح شد. در حالی که هیچ یک از آنها خود پزشک نبودند، هر دو دارای اعضای خانواده بودند که پزشک یا در بخش مراقبت های بهداشتی بودند و به زودی به این ایده پایان دادند: هوش مصنوعی برای کمک به پزشکان با خلاصه اطلاعات بیماران.

آن‌ها می‌دانستند که به یک هم‌بنیان‌گذار متخصص هوش مصنوعی نیاز دارند، پس در پلتفرم تطبیق هم‌بنیان‌گذار Y Combinator ثبت‌نام کردند. آنها یکی را در Shuying Zhang پیدا کردند، او همچنین می‌دانست که می‌خواهد یک استارت‌آپ انجام دهد، چیزی در زمینه مراقبت‌های بهداشتی و هوش مصنوعی، و در این سرویس ثبت‌نام کرده بود. پیشینه ژانگ ترکیبی از مهندسی زیست پزشکی و توسعه نرم افزار بود که اخیراً در گوگل روی هوش مصنوعی کار می کرد و قبل از آن در آمازون بود.

چیزی که بعدا آمد، فرآیندی بود که برای هم بنیانگذاران کمی شبیه Tinder به نظر می‌رسد.

Yoesep و Steinle مانند ژانگ از میان نمایه‌ها در ابزار تطبیق عبور کردند. هر یک از آنها چندین ملاقات و احوالپرسی با هم بنیانگذاران احتمالی برگزار کردند. وقتی ژانگ با یوسپ و استینل ملاقات کرد، آن‌ها فوراً آنقدر خوب کلیک کردند که دوستان قدیمی به ژانگ یک سوم سهام کامل شرکت را پیشنهاد کردند.

استاینل به TechCrunch گفت: «ما به معنای واقعی کلمه یکدیگر را ملاقات کردیم و مثل سه هفته بعد، بیکار هستیم و سعی می کنیم این را بسازیم.

پس از ملاقات در Y Combinator، با سوابق خود در فناوری، آنها دقیقاً همان نوع استارتاپی بودند که مطمئناً در برنامه رقابتی پذیرفته می شدند. آنها بلافاصله برای دسته تابستان 2023 به YC درخواست دادند.

و بلافاصله رد شدند.

پس آنها خودشان دست به کار شدند، یک نمونه اولیه ساختند، آن را به شبکه پزشکان خود نشان دادند، بازبینی های محکمی به دست آوردند، و یک دانه کوچک تولید کردند.

حدود چهار ماه بعد، آنها دوباره برای دسته زمستان 2024 به YC درخواست دادند و پذیرفته شدند. یوسپ به یاد می‌آورد که یکی از دلایلی که آنها برای بار دوم دریافت کردند، این بود که آنها هرگز جهت را تغییر ندادند، یا هرگز چرخش نکردند تا از اصطلاح هک‌نشده سیلیکون ولی استفاده کنند. او بيان کرد که دلیل دیگر "ب دلیل پویایی ما در طول مصاحبه بود که نشان می داد ما به هم نزدیک شده بودیم و از کار کردن با هم لذت می بردیم."

بعد از آن همه چیز برای آنها آماده شد. پزشکان دوک و هاروارد با آزمایش این محصول و نوشتن مقاله سفید موافقت کردند که قرار است اواخر این ماه منتشر شود. برخی از فرشتگان که در دنیای فناوری و بیوتکنولوژی شناخته شده بودند، سرمایه گذاری کردند. و زمانی که هونا از YC فارغ التحصیل شد و روز معروف خود را دمو برگزار کرد، قبلاً مبلغ 3 میلیون دلاری را از جنرال کاتالیست (که فناوری سلامت را آنقدر جدی دنبال می کند که یک سیستم بیمارستانی خریده است)، سامسونگ، صندوق Rebel (که توسط شرکت Reddit تأسیس شده است) جمع آوری کرده بود. -بنیانگذار استیو هافمن و بنیانگذار کروز دانیل کان) و 1984 Ventures.

هونا هنوز راه سختی در پیش دارد. هوش مصنوعی برای رونویسی پزشکی حوزه ای است که به طور فزاینده ای شلوغ می شود. ارائه دهندگان ابر بزرگ مانند گوگل و آمازون چنین ابزارهایی را ارائه می دهند و ده ها استارت آپ نیز با آن مقابله می کنند .

اما استاینل او میگوید که هونا رقابت خواهد کرد زیرا جستجوی سوابق پزشکی برای داده‌های خاصی که یک پزشک خاص قبل از ملاقات با بیمار نیاز دارد، "فوق العاده قابل تنظیم" است. یک متخصص قلب خلاصه ای متفاوت از یک نفرولوژیست دریافت می کند. به عنوان مثال، کاغذ سفید آینده در مورد ارجاع سنگ کلیه است، پس " پس ما چیزهایی مانند چند میلی متری سنگ سمت راست اینجا را می کشیم؟" استاینل توصیف می کند.

او او میگوید : در مورد ژانگ، توصیه او به دیگرانی که رویای راه‌اندازی را در سر می‌پرورانند، و در حال تحلیل استفاده از ابزار تطبیق YC هستند، این است که «فقط بیرون بروید و تلاش کنید». هنگامی که کار با مردم را شروع می کنید، به سرعت متوجه خواهید شد که آیا با آنها کنار می آیید. شما فوراً خواهید فهمید.»

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است