متن خبر

چرا بسیاری از ربات های خانگی هنوز مک می کنند؟

چرا بسیاری از ربات های خانگی هنوز مک می کنند؟

شناسهٔ خبر: 724077 -




«جتسون‌ها» در 23 سپتامبر 1962 عرضه شد. قسمت اول، با عنوان «رزی ربات»، داستان اصلی شخصیت اصلی بود و توضیح می‌داد که چگونه جین پرکار، خانه‌دار را استخدام کرد. شصت و دو سال پس از اولین حضورش، رزی یک سنگ محک مهم فرهنگی پاپ برای وعده های محقق نشده روبات های خانگی باقی می ماند.

خانه 2024 لزوماً کاملاً خالی از ربات نیست. طبق آمار خود، iRobot بیش از 50 میلیون Roombas فروخته است. این در عین حال، کسری از تعداد کلی جاروبرقی رباتی است که در سراسر جهان فروخته شده است. ربات‌های چمن‌زن و پاک‌کننده‌های استخر نیز مورد توجه قرار گرفته‌اند، اگرچه این ارقام در مقایسه با همتایان خود در جاروبرقی کمرنگ است.

پتانسیل محقق نشده ربات های خانگی به دلیل کمبود تقاضای مصرف کننده یا عدم تلاش تولید کنندگان نیست. این پیچیده تر و ظریف تر از آن است، اگرچه در نهایت موضوع قیمت، عملکرد و کارایی است. خارج از موارد استفاده فوق الذکر، ربات های خانگی امروزی به اندازه کافی انجام نمی دهند یا کاری را که انجام می دهند به اندازه کافی خوب انجام نمی دهند، و ساخت رباتی که بتواند هر دوی این جعبه ها را علامت بزند، برای ما که نمی توانیم جزایر خودمان را بپردازیم، بسیار گران تمام می شود. .

جاروبرقی ها ربات های خانگی خوبی را ایجاد می کنند

در طول مدت طولانی تصدی خود به عنوان مدیر عامل iRobot، کالین آنگل، یکی از بنیانگذاران این شرکت، علاقه داشت که بگوید تا زمانی که یک فروشنده خلاء نشده بود، به یک روباتیک موفق تبدیل نشد. این یک شوخی سرگرم کننده است که به چیزهای بسیار عمیق تری در مورد صنعت می رسد. قبل از آمدن رومبا، این شرکت همه چیز را از عروسک بچه گرفته تا تجهیزات نظامی آزمایش کرده بود.

iRobot زمانی موفق شد که بر روی یک کار ساده تمرکز کرد: تمیز کردن کفپوش ها. مدل های اولیه بر اساس استانداردهای امروزی ابتدایی بودند، اما کار را به اندازه کافی خوب انجام دادند تا قیمت خود را توجیه کنند. علاوه بر جشن گرفتن 62 سال از اولین حضور رزی در تلویزیون، ماه آینده نیز بیست و دومین سالگرد رومبا است. ربات جاروبرقی به اندازه کافی قدیمی است که می تواند به صورت قانونی یک کیس سام آدامز را خریداری کند.

در نزدیک به ربع قرن از زمان راه‌اندازی Roomba، بسیاری از تحقیق و توسعه iRobot برای هوشمندتر کردن سیستم، گفت ن سنجش، نقشه‌برداری و هوش مصنوعی و ادغام با دستیارهای هوشمند صرف شده است. این شرکت در سایر بخش‌های رباتیک نیز سرمایه‌گذاری کرده است، از جمله تمیز کردن آب‌ها، تمیز کردن استخر و ماشین چمن‌زنی که ممکن است هرگز نور روز را نبیند، اما همگی نتوانسته‌اند جادوی Roomba را بازپس بگیرند.

تعادل کار/خانه

سال ها پیش، من در یک میزگرد برای بحث در مورد روبات ها ظاهر شدم. لحظه ای که مکالمه تمام شد و پرسش و پاسخ شروع شد، دست زنی از جلو و وسط به سمت بالا آمد. او مشتاق بود که درباره ایده میلیارد دلاری خود به من بگوید: پهپادی که جاروبرقی را جارو می‌کشد، گرد و خاک می‌گیرد و لباس‌ها را می‌شوید. به او گفتم که این ایده بسیار خوبی است و با کمال میل یکی از او را می‌خرم که او آن را راه‌اندازی کرد.

همه چیز در رباتیک گفتن آسان تر از انجام دادن است. اینطور نیست که هیچ کس قبل از او ایده یک هواپیمای بدون سرنشین گرد و غبار مبلمان را مطرح نکرده باشد. این است که هیچ کس قبل از او نفهمید که چگونه می توان یک نسخه قابل اعتماد و قوی در مقیاس با برچسب قیمتی بالاتر از وام مسکن 30 ساله من ساخت.

به آن لحظه فکر کردم که تسلا ربات خود را از طریق یک رقصنده در یک اسپندکس onesie معرفی کرد. ایلان ماسک یک انسان نما را توصیف کرد که تمام روز را در کارخانه کار می کرد و سپس مواد غذایی شما را در راه خانه، قبل از آماده کردن شام، برمی داشت. ماسک به اندازه کافی در معرض دید عموم بوده است تا بداند دقیقاً چه مقدار سهام باید در جدول زمانی خود قرار دهد.

اعتبار تصویر: تسلا

قبل از ورود Roseys با عملکرد کامل جهان، ماشین‌های ساده‌تر باید راه را هموار کنند. ربات ها برای دهه ها جایگاهی در تولید داشته اند، اما ساخته شده اند تا یک کار را بارها و بارها به خوبی انجام دهند. هرچه دستگاه پیچیده تر باشد، گران تر می شود و نقاط احتمالی خرابی بیشتری ظاهر می شود. به این فکر کنید که Roomba شما به چند روش شکست خورده است و آن را در پیچیدگی یک انسان نما ضرب کنید.

اکثر متخصصان موافق هستند که ربات‌های خانگی اولیه برای چند کار ساده طراحی می‌شوند: روبات‌های اجتماعی و کسانی که مراقبت و انجام کارهای خانه را انجام می‌دهند. برای آینده قابل پیش بینی، هر کدام با یک یا دو عملکرد در ذهن طراحی خواهند شد.

زمینه سازی برای روبات های آینده

این احساس ناامیدی وجود دارد که سیستم‌های خانگی در این مقطع زمانی به جایی که انتظار داریم که نزدیک نیستند. با این حال، چیزی که به طور مرتب در آن مکالمه گم می شود، میزان مقدماتی است که قبلاً فراهم شده است. هر کسی که ربات خانگی بزرگ بعدی را بسازد، این کار را در خلاء انجام نداده است.

موفقیت آنها نه تنها بر اساس تحقیقات در حال انجام، بلکه بر روی ربات های خانگی که قبلاً ساخته شده اند نیز ایجاد خواهد شد. پیش از ورود اولین رومبا، حرکت در محیطی بدون ساختار و پویایی مانند خانه احتمالاً برای بسیاری غیرممکن بود. باز هم، این یک ماشین ساده با استانداردهای امروزی بود، اما پایه و اساس کارهای بعدی را گذاشت.

می توان بازتاب هایی از این موضوع را در محصول فعلی روبات های خانگی مشاهده کرد. سلام ربات را بگیرید. همانطور که طراحی پیش می رود، این یک ماشین بسیار ساده است. این یک بازو است که به یک میله متصل به یک پایه رومبا مانند متصل است. سادگی آن تا حدی به این دلیل است که بیشتر پلتفرم توسعه است تا محصول. اما سیستم‌هایی مانند این یا مثلاً خلاء ربات Matic، به کار سخت ساختمان‌سازی ادامه می‌دهند، خواه نقشه‌برداری، دستکاری یا ناوبری.

روبات های اجتماعی ضد اجتماعی

ربات‌های خانگی اجتماعی در سال 2019 سال سختی را پشت سر گذاشتند. Anki، Kuri و Jino همگی به‌سرعت سقوط کردند، هر کدام برای ترکیبی از قیمت، عملکرد محدود و قابلیت اطمینان. اخیراً، Astro آمازون در آب مرده است و پس از سفت کردن کمربند آمازون که بخش قابل توجهی از سخت افزار مصرف کننده این شرکت را از بین برد، عملاً زانو زده است. البته، اگر این ربات 1600 دلاری به موفقیت بزرگی دست یافته بود، غول خرده‌فروشی تقریباً به یقین اجازه نمی‌داد که این ربات در یک مرگ آرام بمیرد.

مبارزات آمازون یادآوری دوستانه ای است که یکی از بزرگترین شرکت های جهان بودن، موفقیت در چنین مقوله خیانتکارانه ای را تضمین نمی کند.

و پس از استقبال گرم Vision Pro، باید به این فکر کرد که آیا اپل ممکن است با بازی ربات خانگی گزارش شده خود در جاده ای مشابه قدم بزند.

گزارش جدیدتر نشان می دهد که اولین پروژه خارج از این گروه کمتر شبیه Astro آمازون است و بیشتر شبیه Echo Show 10 آن است. این‌ها گزارش‌هایی از پروژه‌های نوپا هستند که می‌توانند به هر طریقی پیش بروند، اما همانطور که پیش می‌آید، این به نظر بیشتر با جاه‌طلبی‌های رباتیک این شرکت مطابقت دارد.

روبات‌های خانگی در حال آمدن هستند، اما وقتی وارد شوند، هنوز راه زیادی در پیش دارند. گفته می شود، جین تا سال 2062 رزی را به خانه نمی آورد، پس ما زمان داریم.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است