متن خبر

پیش‌بینی قیمت سکه بعد از عرضه سکه های جدید

پیش‌بینی قیمت سکه بعد از عرضه سکه های جدید

شناسهٔ خبر: 454190 -




به گزارش اقتصادنیوز، تحلیل هسته مرکزی بازار سکه در روز سه‌شنبه حکایت از روند صعودی قیمت سکه امامی دارد. به‌این‌ترتیب آن‌طور که سایت اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرده قیمت سکه امامی که در معاملات روز دوشنبه با ۳۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به کار خود خاتمه داده بود در روز سه‌شنبه تقریباً ۵۰۰ هزار تومان بر ارزش خود گفت و وارد کانال ۳۴ میلیون تومان شد. البته آخرین به‌روزرسانی سایت مذکور که متعلق به ۹ اسفند ۱۴۰۲ است قیمت سکه امامی را ۳۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان درج کرده است.

رشد قیمت سکه در حالی اتفاق افتاد که روز گذشته علی سعیدی، مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران ضمن تشریح جزئیات عرضه سکه طلا در مرکز مبادله ایران به‌صورت حراج گفت: «عرضه سکه طلا در مرکز مبادله ایران از روز یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ و از طریق سامانه طلای مرکز مبادله که نشانی آن متعاقباً اعلام خواهد شد، آغاز می‌شود و عموم مردم می‌توانند در حراج مذکور شرکت کنند. آگهی عرضه سکه‌های طلای مرکز مبادله، دو روز قبل از عرضه در سایت این مرکز به نشانی www.ice.ir منتشر می‌شود و از طریق رسانه‌ها به اطلاع عموم می‌رسد.» او همچنین گفت : «سکه‌های عرضه‌شده در حراج روز ۱۳ اسفندماه مرکز مبادله ارز و طلای ایران، ضرب سال ۱۳۸۶ است و زمان عرضه سکه‌های بدون تاریخ بانک مرکزی، متعاقباً و با هماهنگی بانک مرکزی اعلام می‌شود.»

از سوی دیگر محمد کشتی آرای، عضو اتحادیه طلا و جواهر در گفتگو با ایسنا پیش‌بینی کرده با این اقدام جدید بانک مرکزی تا هفته آینده حباب سکه ریزش خواهد کرد.

فارغ از بازار سکه قیمت اونس طلا امروز چهارشنبه در حدود ۲۰۳۱ دلار به فروش رسید که نسبت به روز قبل ثابت بود. قیمت تتر هم در کانال ۵۸ هزار تومان در نوسان است و در زمان تدوین این گزارش در محدوده ۵۸ هزار و ۳۹۸ هزار تومان معامله شد. به نظر می‌رسد یکی از دلایل نوسان شدن قیمت سکه در وزهای جاری ناشی از همین امر بوده است.

فعالان بازار می‌گویند سکه در حال حاضر مرز ۳۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد. به عقیده این دسته درصورتی‌که سکه بالای مرز ۳۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تثبیت دهد، احتمال رسیدن تدریجی آن به پله هشتم کانال مذکور وجود دارد. بااین‌حال اگر سکه مرز ۳۴ میلیون تومان را از دست دهد ممکن است کم‌کم تا محدوده ۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان عقب‌نشینی کند.

خبرکاو

برچسب‌ها

ارسال نظر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.


تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است