متن خبر

پس از جدال با TikTok، UMG مشارکت Spotify را گسترش می‌دهد تا شامل موزیک ویدیوها و موارد دیگر شود

پس از جدال با TikTok، UMG مشارکت Spotify را گسترش می‌دهد تا شامل موزیک ویدیوها و موارد دیگر شود

شناسهٔ خبر: 460647 -




در پی اختلاف عمومی گروه موسیقی یونیورسال (UMG) با TikTok، که باعث شد این برچسب در اوایل سال جاری کاتالوگ کامل خود را از برنامه ویدیویی بیرون بکشد، این شرکت قرارداد خود با Spotify را دوچندان کرده است. روز پنجشنبه، UMG گسترش روابط استراتژیک خود با سرویس پخش موسیقی را اعلام کرد که بر روی "کشف موسیقی و تعامل اجتماعی" و همچنین افزایش تجربه طرفداران تمرکز دارد. اضافه شدن موزیک ویدیوها در میان این ویژگی های جدید در ایالات متحده گنجانده شده است

Spotify اخیراً برنامه‌های خود را برای پشتیبانی از موزیک ویدیوها اعلام کرد و در ماه مارس بيان کرد که این گزینه را به صورت بتا در 11 بازار منتخب آزمایش خواهد کرد - که در آن زمان شامل ایالات متحده نمی‌شد، در عوض، این ویژگی قرار بود در برزیل، کلمبیا پشتیبانی شود. این شرکت گفت: آلمان، اندونزی، ایتالیا، کنیا، هلند، لهستان، فیلیپین، سوئد و بریتانیا.

با قرارداد UMG، کاربران ایالات متحده همچنین می‌توانند به جای پخش صوت، ویدیوهای موسیقی تماشا کنند. این شرکت‌ها اعلام نکردند که چه بخشی از کاتالوگ UMG به عنوان ویدیو ارائه می‌شود، و همچنین نامی از هنرمندان برجسته‌ای که ویدیوهایشان گنجانده می‌شود، نبود.

با این حال، گروه انتشارات یونیورسال موسیقی شامل تعدادی از هنرمندان محبوب مانند تیلور سویفت، بیلی آیلیش، آریانا گرانده، بادی بد، The Weeknd، SZA، دریک، هری استایلز، کندریک لامار، ادل و دیگران است. پس از اینکه UMG نتوانست توافق خود را با برنامه ویدیویی تمدید کند، کاتالوگ 4 میلیون آهنگ نیز از TikTok خارج شد.

برای تماشای ویدیوها، کاربران Spotify می‌توانند به گزینه جدید «Switch to Video» از صفحه در حال پخش برنامه دسترسی داشته باشند. به علاوه، اگر تلفن خود را به حالت افقی بچرخانید، می توانید ویدیو را تمام صفحه تماشا کنید.

به عنوان بخشی از قرارداد جدید، Spotify آپشن های تبلیغاتی و اجتماعی جدیدی را معرفی خواهد کرد تا به هنرمندان کمک کند تا در مورد نسخه‌های جدید خود هیجان ایجاد کنند. به عنوان مثال، هنرمندان UMG می توانند تیزرهای آهنگ های آینده را به اشتراک بگذارند و کاربران می توانند قبل از انتشار جدید، موسیقی را از قبل ذخیره کنند.

UMG در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت‌ها همکاری‌های دیگر در مورد ویژگی‌ها را در طول زمان تحلیل خواهند کرد و جزئیات بیشتر هنوز در راه است.

دانیل اک، بنیانگذار و مدیر عامل Spotify در بیانیه ای گفت: "UMG به طور مداوم از طرف هنرمندان و ترانه سرایان خود شریک مترقی بوده است و در تلاش های توسعه محصول ما در زمینه ابزارهای آزمایشی مشارکت داشته و آنها را زودتر به کار می گیرد تا هنرمندان برجسته شوند." او گفت : « آپشن های آینده قدرت بیشتری را در دست هنرمندان و تیم‌هایشان قرار می‌دهد تا به آن‌ها کمک کند تا خود را واقعی نشان دهند، کارشان را به طور مؤثر تبلیغ کنند و از هنرشان بهتر درآمدزایی کنند».

البته زمان معامله با توجه به درام اطراف TikTok قابل توجه است. علاوه بر مواجهه با ممنوعیت احتمالی ایالات متحده، برنامه ویدیویی کوتاه مدت و UMG نتوانستند در مورد استفاده TikTok از موسیقی UMG به توافق برسند. در نتیجه، TikTok مجبور شد حدود 3 میلیون آهنگ متعلق به یا توزیع شده توسط UMG را تا 31 ژانویه 2024 حذف کند. بعداً، همچنین مجبور شد آهنگ‌های بیشتری را که حاوی آهنگ‌هایی بودند که توسط UMG کنترل می‌شد حذف کند - یعنی آهنگ‌هایی که توسط UMG نوشته یا نوشته شده بودند. یک ترانه سرا با گروه انتشارات موسیقی یونیورسال قرارداد امضا کرد.

با همکاری با Spotify، UMG هنوز راهی برای تبلیغ موسیقی خود به طرفداران دارد، حتی اگر هنرمندانش توانایی بازاریابی خود را در TikTok از دست بدهند. در سال‌های گذشته، از دست دادن موسیقی UMG ضربه بزرگ‌تری به TikTok می‌شد، اما با توجه به دور شدن این برنامه از همگام‌سازی لب‌ها و ویدیوهای رقصیدن به سمت وبلاگ‌های بیشتر و محتوای طولانی‌تر، بدون توجه به فشار تجارت الکترونیک بحث‌برانگیز آن، تاثیر ممکن است آنقدر عمیق نباشد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است