متن خبر

پردازنده‌های Lunar Lake اینتل می‌توانند برای لپ‌تاپ‌های سبک و نازک انقلابی باشند – اما در خرید آن‌ها هنگام عرضه موفق باشید.

پردازنده‌های Lunar Lake اینتل می‌توانند برای لپ‌تاپ‌های سبک و نازک انقلابی باشند – اما در خرید آن‌ها هنگام عرضه موفق باشید.

شناسهٔ خبر: 454591 -




یک سی پی یو موبایل اینتل
(اعتبار تصویر: اینتل)

پردازنده‌های Lunar Lake اینتل برای لپ‌تاپ‌ها ممکن است اواخر امسال عرضه شوند (اگر شایعات درست باشد)، اما انتظار نداشته باشید که تا سال 2025 در بسیاری از نوت‌بوک‌ها وجود داشته باشند.

این جدیدترین شایعات منتشر شده از یکی از افشاگران سخت افزاری معمولی، یعنی ارتقاء Golden Pig در Weibo است (که توسط Wccftech پرچم گذاری شده است).

Golden Pig Upgrade مشاهده کرد که با Lunar Lake - پردازنده‌های موبایلی که در مصرف انرژی بسیار کارآمد هستند و آنها را برای بهترین لپ‌تاپ‌های نازک و سبک ایده‌آل می‌کنند - اینتل امسال سیلیکون را به بازار عرضه می‌کند، اما این کار را نخواهد کرد. به تولید حجمی تا سال 2025 رسید.

این بدان معناست که اگرچه CPUهای Lunar Lake باید در برخی از لپ‌تاپ‌ها در اواخر سال 2024 وجود داشته باشند ( همانطور که قبلاً شایعه شده بود )، تا سال آینده شاهد تعداد قابل توجهی از این نوت‌بوک‌ها در قفسه‌ها خواهیم بود.

همانطور که Golden Pig Upgrade اشاره کرد، راه اندازی بسیار شبیه Meteor Lake خواهد بود که به طور رسمی در دسامبر 2023 منتشر شد، اما در دسترس بودن گسترده تر تا این ماه اتفاق نیفتاد. اگرچه حتی در حال حاضر، تراشه های Raptor Lake Refresh (و Raptor Lake) همچنان رایج ترین سیلیکون اینتل در لپ تاپ های جدید هستند.


تجزیه و تحلیل: EEP! یک بار دیگر…

با تمام این موارد، شایان ذکر است که افشاکننده همچنین گفته است که دریاچه ماه از نظر شروع EEP (برنامه فعالسازی اولیه) کمی جلوتر از Meteor Lake خواهد بود. این طرحی است که به موجب آن برخی سازندگان لپ‌تاپ از همان ابتدا به تعداد محدودی از CPUهای Lunar Lake دسترسی پیدا می‌کنند، و اینها همان دستگاه‌های قابل حملی هستند که می‌توانید در ابتدا خریداری کنید.

پس ، این لپ‌تاپ‌ها کمی زودتر از Meteor Lake به ما می‌رسند - البته همه اینها را به عنوان حدس و گمان در نظر بگیرید - اما حجم بیشتری از لپ‌تاپ‌های Lunar Lake تا زمانی که سال 2025 وارد شهر نشود، وجود نخواهد داشت.

البته این یک سناریوی کاملاً قابل باور است، زیرا همانطور که گفته شد، دقیقاً همین اتفاق در مورد دریاچه شهاب افتاد. و مطمئناً غیرعادی نیست که CPUهای تلفن همراه به این شکل بیرون بیایند، از آنجایی که آنها برای سازندگان لپ تاپ عرضه می شوند، نه مستقیماً برای مصرف کنندگان مانند پردازنده های دسکتاپ.

نتیجه این است که لپ‌تاپ‌های فوق نازک مجهز به Lunar Lake احتمالاً تا زمانی که لپ‌تاپ‌های Arrow Lake به تعداد زیاد در اوایل سال 2025 عرضه نشوند، به تعداد زیاد نخواهند رسید.

در حالی که انتظار داریم که Lunar Lake قلمروی باریک و سبک را پوشش دهد (با ارائه برخی از ترفندها و مزایای چشمگیر)، Arrow Lake سیلیکون قوی (محصول انرژی) (سری HX و H) را برای افرادی مانند بهترین لپ‌تاپ‌های بازی فراهم می‌کند. با این حال، Arrow Lake همچنین از پردازنده‌های کم مصرف (سری U) استفاده می‌کند تا در زیر Lunar Lake قرار بگیرند و گزینه‌هایی را برای لپ‌تاپ‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر ارائه می‌دهند – یا این همان چیزی است که درز قبلی نشان داده است.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

دارن یک فریلنسر است که اخبار و آپشن های TechRadar (و گاهی اوقات T3) را در طیف گسترده‌ای از موضوعات محاسباتی از جمله پردازنده‌ها، پردازنده‌های گرافیکی، سخت‌افزارهای مختلف دیگر، VPN، آنتی‌ویروس و غیره می‌نویسد. او در بهترین بخش از سه دهه در مورد فناوری نوشته است و در اوقات فراغت خود کتاب می نویسد (اولین رمان او - "می دانم شام آخر چه کردید" - توسط Hachette UK در سال 2013 منتشر شد).

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است