متن خبر

پردازنده‌های Intel Core Ultra 200 Arrow Lake ممکن است زودتر از حد انتظار عرضه شوند

پردازنده‌های Intel Core Ultra 200 Arrow Lake ممکن است زودتر از حد انتظار عرضه شوند

شناسهٔ خبر: 469643 -




Intel Core Ultra
(اعتبار تصویر: اینتل)

یک اورکلاکر MSI ادعا کرده است که پردازنده آینده اینتل Arrow Lake می تواند در سه ماهه سوم سال 2024 عرضه شود که به طور قابل توجهی جلوتر از آنچه قبلاً فکر می کردیم خواهد بود.

همانطور که توسط KitGuru گزارش شده است، یک اورکلاکر MSI به نام Toppc نکاتی را در مورد رویداد MSI Dragon در ووهان چین منتشر کرد که شایعه شده است اطلاعاتی را در پلتفرم "بعدی" ارائه می دهد که به شدت گمان می رود سوکت پردازنده های دسکتاپ LGA 1851 باشد - Arrow Lake- S (از طریق Chiphell).

پیش از این، شایعه شده بود که تا سال 2025 اینتل Arrow Lake را نخواهیم دید، پس خبرهایی مبنی بر اینکه نسل چیپست ممکن است تا چند ماه دیگر بیاید، مطمئناً خبر خوشایندی است. این منبع همچنین تأیید می‌کند که مدل‌های Core Ultra 9، Core Ultra 7 و Core Ultra 5 مانند سوکت AM5 AMD ، منحصر به RAM DDR5 خواهند بود.

از نظر انتظاراتی که از سری Intel Core Ultra 200 داریم، گمان می رود پرچمدار نسل بعدی CPU Ultra 9 285K باشد. با توجه به Wccftech ، ادعا شده است که این چیپست رده بالا در فرکانس 5.5 گیگاهرتز خواهد بود که نسبت به 6 گیگاهرتز Core i9-14900K اینتل و 6.2 گیگاهرتز 14900KS کاهش قابل توجهی دارد.

برای مرجع، این همان سرعت خارج از جعبه مدل پرچمدار Alder Lake، 12900KS است که بیش از سه سال پیش عرضه شد. با تغییرات در معماری، از سوکت 1700 (هیبرید) به سوکت 1851 (تجزیه شده)، به نظر می رسد که اینتل با تولید CPU آینده خود، بهره وری را به قدرت خام اولویت می دهد.

تاریخ انتشار Q3 ممکن است، اما بعید است

سه ماهه سوم 2024 بین ژوئیه و سپتامبر است که به این معنی است که Intel Arrow Lake می‌تواند بین دو تا سه ماه آینده راه اندازی شود. با توجه به شایعات منتشر شده مبنی بر تاریخ انتشار پایان سال یا اوایل سال 2025، ما بیشتر به سمت انتشار دیرتر تمایل داریم تا زودتر، اما نسخه های K می توانند در اولویت باشند.

Toppc در گذشته با درزها و شایعات پول زیادی به دست آورده است، به ویژه در مورد اطلاعات پیش از انتشار پیرامون سوکت AM5 CPU های AMD در سال 2022 (از طریق Chiphell) . این امر به این واقعیت اعتبار می بخشد که ممکن است مدت زیادی منتظر نباشیم، زیرا رویدادهای داخلی MSI می تواند انتشار زودتر را نشان دهد، اما ما در حال حاضر در مورد تاریخ انتشار تابستانی متقاعد نشده ایم.

منصفانه است که بگوییم اوضاع برای دریاچه ارو آشفته بوده است. اخیراً سیلیکون پیش از انتشار به صورت غیرقانونی در چین در دسترس است . با این حال، نمونه‌های مهندسی با قیمتی کمتر از 14 دلار فروخته می‌شوند، حتی اگر سخت‌افزار در مراحل ساخت باشد، لزوماً به این معنی نیست که ظرف سه ماه آینده برای اولین بار آماده می‌شود. ما شما را در جریان همه چیزهایی که در دریاچه ارو رخ می دهند، به روز می کنیم.

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید ...

مشارکت کننده

آلکسا مک لافلین یک سخت افزار نویس با تجربه است. او قبلاً تا سپتامبر 2023 ویرایشگر سخت‌افزار TechRadar Gaming بود. در این مدت، او به دنبال راهنمای خرید بود و نظرات سخت‌افزاری، اخبار و ویژگی‌ها را نوشت. او همچنین با محتوای سخت افزاری مانند PC Gamer، Trusted Reviews، Dexerto، Expert Reviews و Android Central همکاری کرده است. وقتی او کار نمی‌کند، اغلب او را در موش پیت‌ها در کنسرت‌ها و جشنواره‌های متال می‌بینید یا در حال گوش دادن به هر بلک و دث متال جدیدی که در آن هفته عرضه شده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است