سایت خبرکاو

جستجوگر هوشمند اخبار و مطالب فناوری

ونوس ویلیامز مهارت های طراحی داخلی خود را به Palazzo، یک پلت فرم جدید مولد مبتنی بر هوش مصنوعی می آورد.

اگر نمی‌دانستید تنیسور افسانه‌ای و برنده هفت دوره گرند اسلم، ونوس ویلیامز، به طراحی داخلی توجه دارد، این را در نظر بگیرید. 20 سال از تاسیس شرکت طراحی داخلی خود V Starr Interiors می گذرد و اکنون ویلیامز با پلتفرم جدیدی به نام Palazzo وارد فضای هوش مصنوعی مولد می شود که ایده های طراحی ایجاد می کند تا به افرادی که به دنبال احیای فضای خود هستند کمک کند. Palazzo به طور رسمی امروز راه اندازی ...

اگر نمی‌دانستید تنیسور افسانه‌ای و برنده هفت دوره گرند اسلم، ونوس ویلیامز، به طراحی داخلی توجه دارد، این را در نظر بگیرید. 20 سال از تاسیس شرکت طراحی داخلی خود V Starr Interiors می گذرد و اکنون ویلیامز با پلتفرم جدیدی به نام Palazzo وارد فضای هوش مصنوعی مولد می شود که ایده های طراحی ایجاد می کند تا به افرادی که به دنبال احیای فضای خود هستند کمک کند.

Palazzo به طور رسمی امروز راه اندازی شد و در وب در دسترس است. این شرکت برنامه‌هایی برای توسعه اپلیکیشن‌های iOS و اندروید در آینده نزدیک دارد.

هنگامی که کاربران پلتفرم را باز می‌کنند، از آنها خواسته می‌شود که عکس‌هایی از اتاقی که می‌خواهند طراحی کنند آپلود کنند و وینچی، یک دستیار مجهز به هوش مصنوعی، یک عکس ویرایش‌شده از اتاق ایجاد می‌کند. هوش مصنوعی ورودی کاربران را تجزیه و تحلیل می‌کند، پس اگر آن‌ها ظاهری مدرن از اواسط قرن را بخواهند، وینچی رندرهایی با مبلمان، دکور و ترکیب‌های رنگی ارائه می‌کند که با آن سبک هماهنگ است. (و بله، دستیار هوش مصنوعی به نام هنرمند مشهور ایتالیایی که شما به او فکر می کنید نامگذاری شده است. )

کاربران همچنین می توانند یک عکس الهام بخش را در کنار تصویر خود آپلود کنند و به وینچی ایده بهتری از آنچه می خواهند می دهد. آنها می توانند ایده ها و درخواست های متعددی را وارد کنند و به هوش مصنوعی دستور دهند تا یک کاناپه را از طرح حذف کند یا کاغذ دیواری را تغییر دهد. همانطور که کاربر به کار با Vinci ادامه می‌دهد، سبک خود را یاد می‌گیرد و رندرهایی را تولید می‌کند که بیشتر با دید آنها مطابقت دارد.

اعتبار تصویر: Palazzo

تعداد تکرارهای رایگانی که کاربران می توانند ایجاد کنند محدود است. کاربران فقط 10 یا بیشتر شانس برای ایجاد تغییرات بدون هزینه اضافی دارند. Palazzo چهار بسته مختلف را به فروش می رساند که با 5 دلار برای 20 اعتبار، 20 دلار برای 100، 40 دلار برای 250 و 75 دلار برای 500 دلار شروع می شود. علاوه بر این، یک برنامه ارجاع هر بار که شخصی به پلتفرم ارجاع می شود و حساب ایجاد می کند، 5 توکن به کاربران می دهد.

رافی هولزر، یکی از بنیانگذاران، به TechCrunch می گوید که این شرکت هنوز در حال آزمایش این مدل است، پس ممکن است این تغییر کند.

هولزر مدیر عامل سابق و بنیانگذار Avvir است، پلتفرمی برای سایت‌های ساختمانی که توسط شرکت فناوری صنعتی Hexagon در سال 2022 خریداری شد. همچنین در تیم موسس Palazzo، ادوارد لاندو، بنیانگذار Goody و سرمایه‌گذار فرشته اولیه است که از تک‌شاخ‌هایی مانند Ramp، Mercury، پشتیبانی می‌کند. Current، Spendesk، Truebill، و دیگران.

یکی دیگر از پیشنهادات Palazzo شامل انجام تست "DNA زیبایی" است که از کاربر می‌خواهد از بین طرح‌های اتاق‌های مختلف، از کاغذ دیواری و فرش‌های بسیار رنگارنگ با نقش‌های پر زرق و برق گرفته تا حالتی کم‌رنگ‌تر با رنگ‌های خنثی و آثار هنری مینیمالیستی، انتخاب کند. نتایج آزمون به هوش مصنوعی کمک می‌کند تا رندرهایی تولید کند که برای صحبت با آن زیبایی‌شناسی طراحی شده‌اند.

همچنین یک فید کاوش وجود دارد که کاربران را تشویق می‌کند تا با جامعه‌ای از سازندگان تعامل داشته باشند که می‌توانند طرح‌های خود را با آنها به اشتراک بگذارند، همکاری کنند و سایر محتوای تولید شده توسط کاربر را مرور کنند. و البته Palazzo به کاربران اجازه می دهد طرح های خود را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

ویلیامز از دسامبر در X (توئیتر سابق) به تبلیغ Palazzo پرداخته است و خلاقیت های خود را مانند این به اشتراک می گذارد:

Palazzo در حال حاضر توسط ChatGPT و Stable Diffusion پشتیبانی می‌شود، اما این شرکت به گفت ن و اصلاح هوش مصنوعی ادامه خواهد داد.

هولزر توضیح می‌دهد: «ما چندین بار مغز هوش مصنوعی خود را تغییر دادیم و این کار را با ظهور مدل‌های جدیدتر ادامه خواهیم داد. ما سیستم خود را به گونه‌ای طراحی کرده‌ایم که می‌توانیم یک مدل مشخص را وصل کنیم و یک مدل جدید را کاملاً یکپارچه وصل کنیم، پس هر چه که پیشرو باشد، ما همان تجربه کاربری را ارائه می‌کنیم.»

این شرکت او میگوید فرآیند آموزش شامل ایجاد فرهنگ لغت‌های مرتبط با صنعت و آموزش به هوش مصنوعی روند فعلی مبلمان است. ویلیامز از مد «نیمکت ابری» به عنوان مثال استفاده می‌کند، کاناپه سفید رنگ و رویایی و بزرگ که در TikTok در حال گسترش است.

زمانی که ما برای اولین بار شروع به کار کردیم، باید به پلتفرم آموزش می‌دادیم که چه معنایی [کاناپه ابری] دارد. ویلیامز در طول مصاحبه ما می گوید: آنها در حال حاضر بسیار محبوب هستند. پس ، این نوع چیزها قطعاً از نقطه نظر صنعت مهم هستند و واقعاً در بالای آنچه مردم دوست دارند و آنچه که در حال پیشرفت است، مهم هستند. سال گذشته، یک چیز بزرگ در مورد رنگ هلویی وجود داشت که در حال ترند بود... پس از این منحنی جلوتر بودیم و مطمئن بودیم که مدل زبان خود را به معنای آن آموزش می‌دهیم."

Palazzo نسخه بتای خود را در اواخر دسامبر راه اندازی کرد. چند هزار کاربر ثبت نام کرده اند و ماهانه فعال هستند.

اعتبار تصویر: Palazzo

ما نسخه بتا را آزمایش کردیم، و اگرچه کامل نیست، استفاده از Palazzo آسان، در دسترس و مقرون به صرفه است و آن را به یک ابزار الهام‌بخش مفید برای هر مصرف‌کننده‌ای، صرف‌نظر از مهارت‌های طراحی‌شان تبدیل می‌کند.

«استفاده از آن سرگرم کننده و شهودی است زیرا به نظر می رسد در حال صحبت با یک دستیار طراحی هستید، اما محدودیت های آن را نیز تشخیص می دهد. هولزر او میگوید ، اینجا نیست که جایگزین روابط انسانی شود.

این نوع پلتفرم ها جدید نیستند. بسیاری از غول‌های خرده‌فروشی کلاه خود را در حلقه هوش مصنوعی مولد قرار می‌دهند، از جمله Ikea که در اوایل ماه جاری دستیار طراحی خانه مبتنی بر هوش مصنوعی خود را به طور انحصاری در فروشگاه OpenAI GPT معرفی کرد. والمارت در اکتبر 2023 اعلام کرد که در حال توسعه یک دستیار طراحی داخلی است که از فناوری هوش مصنوعی و AR مولد استفاده می کند. تابستان گذشته، Wayfair اپلیکیشن Decorify خود را راه اندازی کرد.

در حالی که Palazzo نام تجاری بزرگی ندارد که برای رشد به آن تکیه کند، نماد تنیس در تیم خود با دو دهه دانش طراحی داخلی برای راه اندازی دارد.

اعتبار تصویر: Palazzo

Palazzo برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای پلتفرم خود دارد و می‌خواهد فراتر از ارائه‌های مولد مبتنی بر هوش مصنوعی گسترش یابد. هولزر فاش می‌کند که این شامل آپشن های خرید و تسویه‌حساب است، «این امکان را به مردم می‌دهد که مبلمان و دکوراسیون خانه [مشابه] را از درون تصویری که برای خود ایجاد می‌کنند بخرند». این شرکت شرکای خرده‌فروشی را برای گنجاندن موجودی در پلتفرم برای وینچی به منظور پیشنهاد به مشتریان بالقوه وارد خواهد کرد. این قابلیت به زودی ارائه می شود.

همچنین امیدوار است که بتواند خدمات دیگری را فراتر از مرحله طراحی، مانند اتصال مصرف‌کنندگان به بازسازی‌کنندگان خانه و دیگر متخصصان، وارد کند.

ما شاهد گسترش ارتباط افراد با ارائه دهندگان خدمات خانگی هستیم که می خواهند به اجرای دیدگاه های طراحی که ایجاد کرده اند کمک کنند. پس ، چه پیدا کردن یک طراح برای ارتباط با او یا پیدا کردن کسی برای رنگ آمیزی اتاق شما، همه اینها روی میز است.

مهم‌تر از همه، Palazzo شرکت‌های طراحی داخلی برجسته (مانند V Starr) را برای مشارکت در طرح‌ها بر روی پلتفرم و دریافت پاداش برای کارشان وارد می‌کند.

«هوش مصنوعی به خاطر از بین بردن خلاقیت ها معروف است. اگر خلاق هستید، IP خود را در جهان قرار می‌دهید و آن مدل زبان بزرگ، آنچه را که بدون رضایت شما یا حتی اطلاع شما ایجاد کرده‌اید و مطمئناً بدون هیچ پاداشی اسکن می‌کند. مدلی که ما در اینجا ایجاد کرده‌ایم، این مفهوم از طراحی است. پس ، اگر کسی بخواهد اتاق خود را به سبک V Starr بسازد، موتور طراحی ما می‌تواند این زیبایی‌شناسی را در فضای شخصی ایجاد کند. اما V Starr در صورت انجام هر گونه تراکنش در پلتفرم، جبران می‌شود.»

"ما طرفدار لمس انسان هستیم. برای من، احساس می‌کنم هوش مصنوعی ابزاری برای کارایی و خلاقیت است، اما ما همچنان خواهان تعامل انسانی هستیم. ویلیامز او میگوید ، فکر نمی‌کنم بتوانیم آن را در زندگی فراموش کنیم.

خبرکاو