
مشتریان برای چندین هفته بدون دسترسی به برخی از خدمات آنلاین وسترن دیجیتال رها شدهاند، زیرا این شرکت تلاش کرده تا عمق و شدت یک "حادثه امنیتی شبکه" را در هفته پایانی مارس ۲۰۲۳ مشخص کند.
دسترسی به سرویس MyCloud حدود دو هفته پس از اینکه این شرکت زنگ خطر را به صدا درآورد و تحقیقات خود را آغاز کرد، بازیابی شد. هنوز، تا آن زمان، بسیاری از مشتریان مجبور بودند یا از طریق دسترسی محلی به فایلهای خود دسترسی داشته باشند ، یا اصلاً.
با این حال، سایر بخشهای عملیات ابری شرکت تحت تأثیر قرار گرفته است زیرا «سیستمها و خدمات [خود] را به طور فعال از اینترنت عمومی قطع میکند». انتظار میرود فروشگاه آنلاین WD با علامتگذاری آخرین سرویس آنلاین خود برای بازگشت به کار، یک بار دیگر در هفته ۱۵ می فعال شود.
وسترن دیجیتال تقریباً آنلاین شده است
با کمک پزشکی قانونی شخص ثالث، WD تأیید کرده است که "یک شخص غیرمجاز یک نسخه از پایگاه داده Western Digital را به دست آورده است" که از آن برای فروشگاه آنلاین خود استفاده می کند.
به این ترتیب، گفته میشود که «احزاب غیرمجاز یک کپی از پایگاه داده وسترن دیجیتال به دست آوردهاند» و همچنین به «گذرواژههای هششده و سالتشده و شمارههای کارت اعتباری جزئی» در قالب رمزگذاریشده دسترسی داشتهاند.
سازنده هارد دیسک قول می دهد که مستقیماً با مشتریان آسیب دیده ارتباط برقرار کند، اگرچه دقیقاً مشخص نیست که آنها در حرکت رو به جلو چه کاری باید انجام دهند.
این شرکت در بیانیه ای (در برگه جدید باز می شود) گفت: "کارخانه های ما در طول این حادثه فعال بوده و هستند و ما محصولات را برای رفع نیازهای مشتریان خود ارسال می کنیم."
به مشتریانی که هنوز از دسترسی محلی استفاده میکنند، یادآوری میشود که خدمات My Cloud چندین هفته است که دوباره آنلاین شدهاند و امکان دسترسی آنلاین آسانتر را فراهم میکنند.