متن خبر

وزارت نفت به انتشار خبر کم‌فروشی بنزین در جایگاه‌ها واکنش نشان داد

وزارت نفت به انتشار خبر کم‌فروشی بنزین در جایگاه‌ها واکنش نشان داد

شناسهٔ خبر: 785867 -




طی روزهای گذشته، ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که از کم‌ فروشی بنزین در برخی جایگاه‌های سوخت حکایت داشت. در این ویدیو افراد با پر کردن ظرف‌های چندلیتری، نشان می‌دادند که میزان سوخت نشان‌داده شده روی نازل پمپ بنزین با سوختی که واقعا دریافت شده است، تفاوت دارد. اکنون وزارت نفت با قدیمی خواندن این ویدیو، نسبت به انتشار خبر کم فروشی بنزین در جایگاه‌ها واکنش نشان داده است.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به انتشار فیلم «معجزه پمپ بنزین‌های ایران» در فضای مجازی واکنش نشان داد. این شرکت اعلام کرد: «در فیلمی قدیمی که به‌تازگی در فضای مجازی بازنشر شده است، با یک ظرف غیر استاندارد میتر دیسپنسر مورد آزمایش قرار می‌گیرد. همین امر موضوع ناصحیح بودن این آزمایش را از پایه مورد پرسش قرار می‌دهد.»

به گفته شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، این فیلم اطلاعات نادرستی را به مخاطبان ارائه می‌کند. همچنین این فیلم قدیمی است و اکنون مجددا بازنشر شده است.

واکنش شرکت ملی پخش به خبر کم فروشی بنزین در جایگاه‌ها

در فیلم یاد شده یعنی معجزه پمپ بنزین‌های ایران، فردی اقدام به پر کردن یک بطری 1.5 لیتری می‌کند. در سوی دیگر رقم بنزین دریافتی 2.29 لیتر است. شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی امکان خطای ۳۰۰ درصدی برای تلمبه‌هایش رد کرده است. به گفته شرکت ملی پخش، این تلمبه‌ها دارای برچسب اعتباری سازمان ملی استاندارد و پلمب شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هستند.

کم فروشی بنزین

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، هرگونه کم فروشی بنزین در جایگاه‌ها را تکذیب می‌کند. به گفته این شرکت، تلمبه‌های فروش در جایگاه‌های عرضه سوخت مایع در بازه زمانی ماهیانه از سوی کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در مناطق عملیاتی سراسر کشور با پیمانه‌های ۲۰ لیتری استاندارد آزمون شده است. چناچه خطای اندازه‌گیری بیشتر از ۳۰ سی‌سی در ۲۰ لیتر باشد، میتر نصب شده در تلمبه به‌طور مجدد تنظیم و پلمپ می‌شود. تلمبه‌های جایگاه‌های عرضه سوخت همچنین در بازه زمانی سه ماهه نیز از سوی کارشناسان سازمان ملی استاندارد مورد آزمایش قرار می‌گیرد. چنانچه خطای اندازه‌گیری بیشتر از ۸۰ سی‌سی در ۲۰ لیتر باشد، تلمبه از سرویس خارج می‌شود. این تلمبه تا تنظیم مجدد از سوی کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، جایگاه موردنظر اجازه فروش نخواهد داشت.

در پایان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از شهروندان خواسته است تا انتقادات و شکایات خود را از طریق نهادهای رسمی نظیر سازمان ملی استاندارد، تعزیرات حکومتی و کارشناسان فنی این شرکت پیگیری کنند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است