متن خبر

ورشکستگی فیسکر با سرعت قابل توجهی روبرو شد زیرا اکنون فروش ناوگان زیر سوال رفته است

ورشکستگی فیسکر با سرعت قابل توجهی روبرو شد زیرا اکنون فروش ناوگان زیر سوال رفته است

شناسهٔ خبر: 777128 -




ورشکستگی فصل 11 فیسکر با یک مشکل بزرگ روبرو شده است، زیرا شرکت خریدار ناوگان باقیمانده شاسی‌بلندهای الکتریکی این استارت‌آپ او میگوید ممکن است به دلیل یک مشکل فنی شگفت‌انگیز، خرید را تکمیل نکند.

خریدار، یک شرکت لیزینگ در منطقه نیویورک به نام American Lease، در یک پرونده جدید می گوید که فیسکر اکنون معتقد است هیچ راهی برای انتقال اطلاعات متصل به هر SUV به سرور جدیدی که متعلق به استارتاپ ورشکسته EV نیست، وجود ندارد. از آنجایی که امریکن لیز برای بهره برداری از وسایل نقلیه پس از انحلال فیسکر به آن اطلاعات نیاز دارد، شرکت لیزینگ اعتراض اضطراری به طرح انحلال استارت آپ ارائه کرده است. انتظار می رفت که فیسکر این طرح را در اوایل چهارشنبه در دادگاه ورشکستگی تایید کند.

پس از تصویب قرارداد خرید بیش از 3000 خودروی شاسی بلند اوشن در ماه ژوئیه، امریکن لیز "ده ها میلیون دلار" را تحویل داده است. این سرمایه‌ها بسیار مهم بوده‌اند، زیرا فیسکر از آنها برای پرداخت هزینه فرآیند ورشکستگی استفاده می‌ کرد. فیسکر به آن پول نیاز داشت تا خود را به اندازه کافی زنده نگه دارد تا بدهی های خود را تسویه کند و همچنین آماده نقد کردن دارایی های خود حدود 1 میلیارد دلار است که تا همین اواخر تحت کنترل یک شرکت تابعه اتریشی بود که فرآیند ورشکستگی خود را طی می کرد.

پیچ و تاب جدید در بحبوحه ورشکستگی فیسکر در یک هفته پر هیجان رخ می دهد. پیش از جلسه استماع برنامه ریزی شده برای چهارشنبه، چندین طرف پرونده هایی را ارائه کردند که اطلاعات جدیدی را به دست آورده است. اعتراض کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده نشان داد که این آژانس در حال تحلیل فیسکر است. وزارت دادگستری اعتراضی را از طرف اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ارائه کرد که ادعا کرد تلاش فیسکر برای وادار کردن مالکان به پرداخت هزینه تعمیرات فراخوان غیرقانونی است. و صاحبخانه مقر سابق فیسکر بيان کرد که استارت‌آپ محل را در "بی نظمی کامل" رها کرده است.

American Lease در پرونده خود می گوید که فیسکر ابتدا این احتمال را مطرح کرد که نمی تواند اطلاعات را به یک سرور جدید در روز جمعه، 4 اکتبر، ساعت 8 شب به وقت شرقی منتقل کند. و می گوید که این هفته، فیسکر به American Lease اطلاع داد که اصلاً امکان پذیر نخواهد بود.

وکلای شرکت لیزینگ در پرونده می نویسند: «[آمریکن لیزی] نمی تواند اهمیت این خبر ناخوشایند را که تنها پس از پرداخت ده ها میلیون دلار به [فیسکر] تحت قرارداد خرید به آن منتقل شده است، اغراق کند». "در حال حاضر مشخص نیست که نمایندگان بدهکار چه چیزی در مورد غیرممکن بودن یا غیرعملی بودن اجرای حمل و نقل وسایل نقلیه خریداری شده اطلاع داشته اند و چه زمانی از آن اطلاعات حیاتی مطلع شده اند یا در غیر این صورت می دانند."

امریکن لیز درخواست کرده است که جلسه روز چهارشنبه را به تعویق بیندازد و اجازه داشته باشد "کشف سریع و هدفمند" فیسکر و نمایندگان آن را انجام دهد تا اطلاعات بیشتری در مورد زمانی که فیسکر از این مشکل مطلع شده است. سخنگوی فیسکر بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است