گوگل اعلام کرده است که قصد دارد از پلتفرم هوش مصنوعی Gemini خود برای ایجاد انقلابی در تبلیغات آنلاین برای مشاغل استفاده کند.
این حرکت گام مهمی در جهت استفاده از هوش مصنوعی مولد برای افزایش اثربخشی و کارایی هزینه تبلیغات است و نوید ارائه فرآیند ایجاد بسیار سادهتر را میدهد.
پس از آزمایش تبلیغات مبتنی بر Gemini، این شرکت اکنون از راه اندازی تجربه مکالمه جدید خود در Google Ads برای مشتریان بریتانیا و ایالات متحده خبر داده است که فوراً اعمال می شود.
گوگل به دنبال تبلیغات مبتنی بر هوش مصنوعی است
این شرکت امیدوار است که مشتریانش بتوانند کمپینهای جستجوی بهتری را با استفاده از ورودیهای طبیعیتر و مبتنی بر گفتگو ایجاد کنند. گردش کار به گونه ای طراحی شده است که بصری، سریع و بدون دردسر باشد، همانطور که در اعلامیه خلاصه می شود:
تنها چیزی که برای شروع نیاز دارید URL وب سایت خود است و هوش مصنوعی گوگل به شما کمک می کند تا با تولید محتوای تبلیغاتی مرتبط، از جمله خلاقیت ها و کلمات کلیدی، کمپین های جستجوی بهینه سازی شده ایجاد کنید.
بر اساس دادههای داخلی Google، تبلیغکنندگان کسبوکارهای کوچک که از تجربه مکالمه در Google Ads استفاده میکنند، 42 درصد بیشتر احتمال دارد که کمپینهای جستجو را با قدرت تبلیغات «خوب» یا «عالی» منتشر کنند و در نتیجه تبدیلهای بیشتری را به همراه داشته باشند.
در چند هفته آینده این ابزار برای مشتریان انگلیسی زبان بیشتری و برای سایر زبان ها در ماه های آینده عرضه خواهد شد.
برای ارتقای شفافیت، گوگل فناوری واترمارکینگ نامرئی را با استفاده از SynthID به منظور شناسایی تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی پیاده سازی کرده است. ابرداده های تصویر نیز منشأ هوش مصنوعی آنها را تأیید می کند.
بدون شک ابزاری با پتانسیل بسیار زیاد برای مشتریان خود، استفاده گوگل از هوش مصنوعی در تجارت تبلیغاتی خود در هفته های اخیر مورد سوال قرار گرفته است. حدس زده می شد که یک دور اخراج در کسب و کار به لطف هوش مصنوعی، نتیجه افزایش کارایی بوده است.
در اوایل این ماه، اشاره شد که «چند صد» شغل در معرض خطر هستند، اگرچه گوگل به ما بيان کرد که این تنها بخشی از روند عادی استخدام و اخراج آن است.
ارسال نظر