از شکاف مهارتهای رو به رشد تا بحران بهرهوری سرسخت، رهبران کسبوکار تحت فشار فزایندهای برای بهبود کارایی هستند و در عین حال مشارکت کارکنان را نیز تقویت میکنند. همه قبول دارند که فناوری میتواند کمک کند، و بسیاری از کسبوکارها اکنون از هوش مصنوعی برای بهبود فرآیندهایی مانند خدمات مشتری و گردشهای کاری تکراری استفاده میکنند. اما بسیاری از رهبران صنعت یکی دیگر از عوامل کلیدی رشد کسب و کار را نادیده می گیرند: خلاقیت.
سرمایه گذاری روی خلاقیت به طور سنتی ممکن است به نظر کار خوبی باشد، اما سازمان هایی که کنجکاوی را تشویق می کنند و تیم ها را تشویق می کنند تا وضعیت موجود را زیر سوال ببرند، از رقبای خود پیشی می گیرند. نظرسنجی اخیر Canva که با هاروارد بیزینس ریویو انجام شد، نشان داد که 96 درصد از رهبران کسب و کار موافق هستند که ایده های خلاق برای عملکرد و موفقیت بلندمدت سازمان ضروری است.
شیوه های خلاقانه در تار و پود موفق ترین سازمان ها تنیده شده اند. به طور فزاینده ای همین امر در مورد هوش مصنوعی صادق است، اما این دو استراتژی اغلب به طور جداگانه دیده می شوند - که فرصتی از دست رفته است زیرا استفاده از هر دو در پشت سر هم بیشترین پتانسیل را ارائه می دهد.
رئیس اروپا، کانوا.
یک جفت "دست" مفید
در دنیای پرشتاب امروزی، زمان از کار افتادگی نادر است و کارمندان برای یافتن زمان کافی در روز تلاش می کنند تا آنطور که می خواهند تخیلی داشته باشند. خلاقیت اغلب به صورت خود به خود و غیرمنتظره پدیدار می شود، و کسب و کارها برای جذب و استفاده حداکثری از این ایده ها به ابزارهایی نیاز دارند که بتواند به آنها کمک کند «خلاقیت در خلاقیت داشته باشند».
هوش مصنوعی می تواند کمک زیادی به این امر کند – نه تنها با کاهش زمان و مانع مهارت های مورد نیاز برای رفتن از یک ایده اولیه به یک کار واقعی، بلکه با آزاد کردن زمان با خودکار کردن کارهای تکراری مانند خواندن متن، تجزیه و تحلیل بازخورد مشتریان . و همچنین تولید کد. مورد دوم ضروری است زیرا به کارمندان اجازه می دهد تا روی تفکر تصویر بزرگ تمرکز کنند و انرژی خود را به کارهای تأثیرگذارتر مانند ایده خلاقانه و استراتژی هدایت کنند. از طرف دیگر، فراوانی ابزارها و برنامه های جدید هوش مصنوعی نیز ممکن است به پیچیدگی بیشتری منجر شود. پیمایش در این چشم انداز می تواند طاقت فرسا، وقت گیر و پرهزینه باشد و رهبران کسب و کار به دنبال راه هایی برای ساده سازی این روند هستند. سرمایه گذاری در آموزش و ایجاد گردش کار یکپارچه برای ایجاد یک تجربه یکپارچه کلیدی است.
اگرچه همه موافق هستند که خلاقیت برای رشد کسب و کار بسیار مهم است، بسیاری از شرکتها هنوز برای تولید ایدههای نوآورانه و تبدیل آنها به راهحلهای ملموس تلاش میکنند. نظرسنجی Canva نشان داد که تنها 22٪ از متخصصان تجارت گفتند که سازمان آنها در شناسایی راه حل های خلاقانه برای مشکلات "بسیار موفق" است.
هوش مصنوعی فرصت بزرگی را برای کمک به تیمها در ایدهپردازی و زنده کردن ایدهها ارائه میکند - به عبارت دیگر، به جای جایگزینی خلاقیت انسان، تقویت میکند. هوش مصنوعی را با تمرکز بر خلاقیت ترکیب کنید و کارهایی مانند ایجاد ارائههای جذاب بصری، تهیه پیشنویس داراییهای برجسته، یا ایجاد کمپینهای بازاریابی ایمیل شخصیسازی شده نه تنها سریعتر بلکه در دسترستر میشوند، به طوری که همه اعضای تیم، صرفنظر از سطح مهارت فنیشان، راحتتر میتوانند ایده ها را به واقعیت تبدیل کنید
در نتیجه، رهبران کسبوکار میتوانند محیط کاری پویاتر و مشارکتیتری را ایجاد کنند که در آن اعضای تیم تشویق شوند تا خود را به چالش بکشند و کارمندان بتوانند به راحتی تأثیر خود را به حداکثر برسانند.
ساختن یک کسب و کار مطمئن برای آینده
کسبوکارها در همه جا با نحوه آمادهسازی تیمهای خود برای موج بعدی نوآوری دست و پنجه نرم میکنند، زیرا میدانند که سرمایهگذاری در توسعه مهارتها و پرورش فرهنگ سازگاری و خلاقیت کلید رقابت ماندن است. در سالهای اخیر، ما فراز و نشیبهای اقتصادی، تغییری ناشی از بیماری همهگیر در نحوه رویکردمان به کار و پیشرفتهای سریع تکنولوژیکی را تجربه کردهایم – پس برای برخی از رهبران کسبوکار، «محافظت از آینده» ممکن است غیرممکن به نظر برسد.
در حالی که پیشبینی چالشهای فردا دشوار است، رهبران کسبوکار میتوانند – و باید – انعطافپذیری ایجاد کنند و عوامل استرس را کاهش دهند تا برای تغییر آماده شوند. مدیران در حال تلاش برای یافتن آن نقطه شیرین و تعادل نوآوری افزایش یافته با بودجه های فشرده - و توانمندسازی تیم ها برای اتصال، ایجاد و همکاری برای افزایش کارایی و بهره وری در محل کار هستند. در نتیجه، اکنون بیش از هر زمان دیگری، فناوری های نوظهور مانند هوش مصنوعی در حال تبدیل شدن به راه حلی برای سازمان های آینده نگر هستند.
با نگاهی به آینده، کسبوکارهایی که بیشترین رونق را خواهند داشت، آنهایی هستند که از هوش مصنوعی نه تنها برای کارایی عملیاتی، بلکه برای پرورش فرهنگ داخلی پر جنب و جوش که در آن خلاقیت شکوفا میشود، استفاده میکنند. کسانی که تشخیص میدهند که نوآوری و خلاقیت فنآوری باید دست به دست هم بدهند، به بهترین وجه برای عبور از پیچیدگیهای محل کار مدرن و دستیابی به موفقیت بلندمدت مجهز خواهند بود.
ما بهترین سازندگان آرم رایگان را فهرست کرده ایم .
این مقاله به عنوان بخشی از کانال Expert Insights TechRadarPro تهیه شده است که در آن بهترین و باهوش ترین ذهن ها در صنعت فناوری امروز را معرفی می کنیم. نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسنده است و لزوماً نظرات TechRadarPro یا Future plc نیست. اگر علاقه مند به مشارکت هستید، اطلاعات بیشتری را در اینجا بیابید: https://www.techradar.com/news/submit-your-story-to-techradar-pro
ارسال نظر