متن خبر

هوش مصنوعی متا می تواند هر چیزی را تصور کند … به جز فعالیت در اتحادیه اروپا

هوش مصنوعی متا می تواند هر چیزی را تصور کند … به جز فعالیت در اتحادیه اروپا

شناسهٔ خبر: 778917 -




گسترش هوش مصنوعی متا
(اعتبار تصویر: متا)

هوش مصنوعی متا در این هفته سفرهای بین المللی دارد و این هفته از برزیل، بولیوی، گواتمالا، پاراگوئه، فیلیپین و بریتانیا شروع می شود. طی چند هفته آینده، دستیار هوش مصنوعی این غول فناوری بالاخره در 21 کشور در سراسر آفریقا، آسیای جنوب شرقی و خاورمیانه معرفی خواهد شد. در غیاب آن قابل توجه هر کشور اروپایی قاره ای است زیرا متا با اتحادیه اروپا (EU) بر سر درخواست های نظارتی درگیر است.

متا تاریخی را برای انتشار متا هوش مصنوعی در کشورهایی که فراتر از فهرست اولیه هستند، تعیین نکرده است. با این حال، به زودی، مردم در الجزایر، مصر، اندونزی، عراق، اردن، لیبی، مالزی، مراکش، عربستان سعودی، سودان، تایلند، تونس، امارات متحده عربی، ویتنام و یمن نیز می توانند سوالات خود را از متا AI بپرسند. . آنها همچنین می توانند با استفاده از ویژگی "Imagine Me" برای ایجاد یک آواتار دیجیتال بر اساس عکس های آپلود شده، تصاویری ایجاد کنند و حتی چهره خود را در نتایج قرار دهند و سپس می توانند در تصویر ایجاد شده از یک پیام متنی گنجانده شوند. سپس می توان آن تصاویر را با دستورات بعدی ویرایش کرد.

دسترسی جغرافیایی گسترده تر به هوش مصنوعی متا شامل گسترش زبانی می شود. این بدان معناست که کاربران بین المللی جدید به برقراری ارتباط با دستیار هوش مصنوعی به زبان انگلیسی محدود نخواهند شد. اولین زبان جدید در این فهرست تاگالوگ است که توسط بسیاری در فیلیپین صحبت می شود. عربی، اندونزیایی، تایلندی و ویتنامی در نقشه راه Meta AI در رتبه های بعدی قرار دارند، مناسب برای کشورهایی که به دستیار هوش مصنوعی دسترسی دارند، که همچنین مکان هایی با افراد زیادی است که به طور منظم از فیس بوک، اینستاگرام، واتس اپ و دیگر پلتفرم های متا استفاده می کنند. احتمالاً همین افراد هسته اولیه متا هوش مصنوعی را تشکیل خواهند داد.

«به دنبال این عرضه تدریجی، هوش مصنوعی متا در 43 کشور و ده ها زبان در دسترس خواهد بود. این بدان معناست که افراد بیشتری از همیشه می توانند از هوش مصنوعی متا برای غواصی عمیق در موضوعاتی استفاده کنند که علاقه آنها را برمی انگیزد، راه های مفیدی را دریافت کنند و برای پروژه های هنری، دکوراسیون خانه، OOTD و موارد دیگر الهام بگیرند. "در واقع، Meta AI در حال حاضر در مسیر تبدیل شدن به پر استفاده ترین دستیار هوش مصنوعی در جهان تا پایان سال با تقریبا 500 میلیون کاربر فعال ماهانه است. "

محصولات متا در اتحادیه اروپا نیز محبوب هستند، اما فقدان برنامه های توسعه اتحادیه اروپا تعجب آور نیست. متا قبلاً گفته است که ابزارهای هوش مصنوعی جدید، به ویژه ابزارهای مرتبط با تصویر و ویدئو را ارائه نخواهد کرد، زیرا از نقض مقررات جدید و الزامات انطباق که به نظرش ناعادلانه است، دلسرد است.

بزرگترین مسئله ای که توسط قانونگذاران اروپایی مطرح شد، استفاده از داده های اخلاقی و حریم خصوصی است. قوانین اخیرا تصویب شده برای کند کردن راه اندازی فناوری هوش مصنوعی طراحی شده اند که به آن مشکلات احتمالی رسیدگی نمی کند. شکل فعلی متا هوش مصنوعی ممکن است برخی از قوانین جدید را نقض کند. در پاسخ، مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، پیشنهاد کرده است که این مقررات نوآوری را محدود کرده و به شهروندان آسیب می زند. در حال حاضر، متا تصمیم گرفته است که اتحادیه اروپا را به نفع سایر بازارها برای محصولات هوش مصنوعی خود کنار بگذارد.

هوش مصنوعی متا نیز در این هفته در جهت دیگری گسترش می یابد و عینک هوشمند Ray-Ban Meta را در مناطق بیشتری معرفی می کند که اکنون در بریتانیا و استرالیا در دسترس هستند. اگرچه استرالیایی‌ها طیف کاملی از ویژگی‌ها را خواهند داشت، بریتانیا در حال حاضر فقط از پشتیبانی صوتی برخوردار است. ادغام فناوری پوشیدنی با هوش مصنوعی متا بخشی از تلاش این شرکت برای تعبیه هوش مصنوعی در هر چیزی است که تولید می کند. متا نگفت که چرا بریتانیا فوراً قابلیت پوشش واقعیت گفت ه یا ویژگی های تشخیص تصویر را دریافت نمی کند. احتمالاً، مسائل فنی، موانع نظارتی یا هر دو وجود دارد که باید بر آنها غلبه کرد.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

مشارکت کننده

اریک هال شوارتز یک نویسنده مستقل برای TechRadar با بیش از 15 سال تجربه در پوشش تقاطع جهان و فناوری است. در پنج سال گذشته، او به‌عنوان سرپرست برای Voicebot.ai خدمت کرد و در زمینه گزارش‌دهی در زمینه هوش مصنوعی و مدل‌های زبان بزرگ پیشرو بود. او از آن زمان در محصولات مدل های هوش مصنوعی مولد، مانند ChatGPT، Anthropic's Claude، Google Gemini، و هر ابزار رسانه مصنوعی دیگر متخصص شد. تجربه او طیف وسیعی از رسانه ها را شامل می شود، از جمله رویدادهای چاپی، دیجیتال، پخش و زنده. اکنون، او همچنان به گفتن داستان‌هایی که مردم می‌خواهند و نیاز دارند درباره فضای به‌سرعت در حال تکامل هوش مصنوعی و تأثیر آن بر زندگی‌شان بشنوند، ادامه می‌دهد. اریک در شهر نیویورک مستقر است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است