هوش مصنوعی جدید Gran Turismo 7 ممکن است بتواند بهترین بازیکنان بازی را شکست دهد.

توسعه دهنده Gran Turismo 7 Polyphony Digital، با همکاری هوش مصنوعی سونی، هوش مصنوعی جدیدی به نام Sophy را در بازی عرضه کرده است.
هوش مصنوعی Sophy 7 Gran Turismo 7 طوری طراحی شده است که حتی پرکارترین مسابقهدهندهها هم برای پول خود دویدن دارند. سوفی آموزش دیده است تا از پایگاه پخش سیم کارت مسابقه PS5 یاد بگیرد تا یک عامل هوش مصنوعی ایجاد کند که احساس کند در حال مسابقه با بازیکنان واقعی هستید (با تشکر، Venture Beat (در برگه جدید باز می شود ).
Sophy در حال حاضر برای مسابقه در Gran Turismo 7 در دسترس است، البته در ظرفیت محدود. بازیکنان باید از منوی اصلی به حالت جدید "Race Together" دسترسی داشته باشند، و شما در حال حاضر به تعداد انگشت شماری آهنگ در سطوح دشواری مختلف محدود شده اید.
این حالت از هم اکنون تا پایان ماه مارس فقط برای مدت محدودی در دسترس است. با این حال، Polyphony تأیید کرده است که بازخورد این جلسه را برای بهبود Sophy دریافت خواهد کرد و چندین آزمایش را در طول سال در بازی برگزار خواهد کرد.
پیتر وورمن، سرپرست پروژه سوفی، او میگوید : "هوش مصنوعی قبلی که در 20 سال گذشته تقریباً یکسان بوده است، سعی میکند یک خط و یک مسیر خاص را دنبال کند. پس سعی میکند در نقاط خاصی به سرعتهای خاصی برسد." "و بسیار قابل پیش بینی است. و برای رانندگان واقعا خوب (انسان) به اندازه کافی سریع نیست."
در اینجا سخنان ورمن حقیقت زیادی دارد. بهترین بازیهای مسابقهای معمولاً هوش مصنوعی را بر اساس سطح دشواری مقیاس میدهند. اما در نهایت، بهترین بازیکنان هر بازی مسابقهای، هوش مصنوعی را از درون به بیرون میشناسند. این باعث میشود که حتی در سختترین سطح نیز نسبتاً قابل کنترل باشند، و دانستن آپشن های مختلف برای بهرهبرداری میتواند رقابت با هوش مصنوعی استانداردتر را آسانتر کند.
آینده بازی های مسابقه ای هوش مصنوعی؟
Sophy به وضوح یک پروژه بسیار جاه طلبانه است و استفاده از یک هوش مصنوعی آموزش دیده توسط شبکه عصبی مطمئناً چیز جدیدی در قلمرو بازی های مسابقه ای است. نزدیکترین چیزی که میتوانم به آن فکر کنم، سیستم Drivatar Forza Motorsport است که تمام تلاش خود را میکند تا با رفتارهای مسابقهای بازیکنانی که بر اساس آنها ساخته شدهاند سازگار شود.
اگر Sophy همانطور که در نظر گرفته شده است کار کند، می تواند در مورد نحوه طراحی درایورهای کنترل شده توسط رایانه بازی های مسابقه ای آینده کاملاً انقلابی باشد. همانطور که Wurman اشاره میکند، هوش مصنوعی تنها با رفتارها و محدودیتهای از پیش تعریفشده میتواند انجام دهد.
با Sophy، این پتانسیل برای AI وجود دارد که رفتارهای شبیه انسان را تطبیق دهد. این می تواند خطراتی مانند ترمز گرفتن برای یک پیچ دیرتر از حد معمول، یا تعیین زمان بهینه برای ورود به پیت لین برای تعویض لاستیک باشد.
اگرچه من نگران این هستم که برخی عادات بد به هوش مصنوعی سوفی نیز نفوذ کند. حالت ورزشی آنلاین GT7، علیرغم درخواستهای بازی برای اخلاق ورزشی، مملو از بازیکنان بسیار تهاجمی است که هدفشان آسیب رساندن به سایر بازیکنان در حین زدن پنالتیها است. اغلب، این به نفع متجاوز عمل می کند.
زمان نشان خواهد داد که آیا سوفی به راننده حرفه ای مدل Gran Turismo 7 تبدیل می شود یا یک فاجعه شبیه به مسابقات Wacky Races روی چرخ ها. اما در هر صورت، من فکر میکنم این یک استفاده جالب و سازنده از فناوری هوش مصنوعی است که میتواند درجاتی از غیرقابل پیشبینی بودن را به حالتهای تکنفره GT7 بدهد.
ارسال نظر