قطعاً سال هوش مصنوعی است و ما انتظار نداریم به این زودی سرعت کارها کاهش یابد. مایکروسافت نسخه جدید بینگ خود را که با ChatGPT بهبود یافته و ادغام شده است، رونمایی کرد و هیجان و جنون در مورد راه اندازی مجدد اجتناب ناپذیر بود.
در همین حال، گوگل رقیب خود، Google Bard را منتشر کرد که البته نتایج کمتری داشت. در واقع، ما در واقع شاهد تغییر قیمت سهام به طور موقت به نفع بینگ بودیم و تسلط گوگل در بازار موتورهای جستجو به خطر افتاد - چیزی که زمانی تصور می شد غیرقابل تصور بود. با این حال، به نظر می رسد که بینگ ممکن است برای حفظ خود و حفظ چیزهای جدید خود تلاش کند
Windows Central آمارها را تحلیل کرده است و دریافته است که Bing، علیرغم محبوبیت فعلی، در حقیقت در سهم بازار کلی گوگل فروکش نکرده است.
آمار مورد بحث از نام مناسب Stat Counter آمده است، سرویسی که سهم بازار مرورگرها را ردیابی میکند، و همانطور که در زیر میبینید، گوگل همچنان پیشتاز قابلتوجهی را حفظ کرده است و Bing هنوز در آن جا خوب است. Windows Central اشاره میکند که سهم بازار بینگ تنها ۲.۵ درصد است، اما حتی پس از انتشار بینگ چت، به طرز معناداری افزایش نیافته است. با این حال، این بدان معنا نیست که محتوای AI تولیدی علاقه کمی دارد.
به عنوان مثال، ChatGPT میلیون ها کاربر را سریعتر از اینستاگرام و حتی TikTok جذب کرد. مردم در هر گوشه ای از اینترنت برای چیزهای زیادی از آن استفاده می کنند، حتی اگر ما را در مورد بازار کار در چند سال آینده عصبی کند، چه اتفاقی می افتد که ربات وب را به دنبال محتوا می کشد و دوباره آن را به عنوان مال خود نشان می دهد.
Statista یکی دیگر از شرکتهای تحلیلی است که تصویر کمی بهتر از پذیرش بینگ در سالهای اخیر ارائه میکند، اما باز هم نه چندان. نمودار زیر نشان می دهد که در حالی که در چند سال گذشته به سمت گوگل حرکت کرده است، نشان می دهد که بینگ در چند ماه گذشته در واقع سهم بازار خود را در برابر گوگل از دست داده است.
که نشان دهنده تسلط گوگل در این زمینه است" class="lazy-image-van" onerror="if(this.src && this.src.indexOf('missing-image.svg') !== -1){return true;};this.parentNode.replaceChild(window.missingImage(),this)" data-normal="https://vanilla.futurecdn.net/techradar/media/img/missing-image.svg" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/EYbot8DLfz7BoziJ5J7syY-320-80.png 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/EYbot8DLfz7BoziJ5J7syY-480-80.png 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/EYbot8DLfz7BoziJ5J7syY-650-80.png 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/EYbot8DLfz7BoziJ5J7syY-970-80.png 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/EYbot8DLfz7BoziJ5J7syY-1024-80.png 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/EYbot8DLfz7BoziJ5J7syY-1200-80.png 1200w" data-sizes="(min-width: 1000px) 970px, calc(100vw - 40px)" src="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/EYbot8DLfz7BoziJ5J7syY.png" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/EYbot8DLfz7BoziJ5J7syY.png">
تا اینجا به نظر می رسد که گوگل همچنان در حوزه موتورهای جستجو برتری خواهد داشت. گوگل یک رابط کاربری ساده و آشنا و حضوری تثبیت شده در ذهن کاربران دارد که وقتی مردم می خواهند تقریباً هر چیزی را جستجو کنند، آن را به اولین انتخاب تبدیل می کند.
برای اینکه بینگ مایکروسافت به محبوبیت و تسلط بر بازار موتور جستجوی گوگل نزدیک شود، زمین زیادی لازم است. مایکروسافت در حال استفاده از خدمات و سیستمهای هوش مصنوعی است و به وضوح زمان و پول زیادی را برای ساخت ChatGPT در محصولات خود سرمایهگذاری میکند، پس باید ببینیم این تلاشها چقدر مثمر ثمر خواهد بود. تا آن زمان، احتمالاً به استفاده از Google ادامه میدهیم، اگر فقط به ChatGPT بروید.