متن خبر

هند محدودیت‌های به تعویق افتادن سهم بازار UPI را در برد PhonePe، Google Pay ارزیابی می‌کند

هند محدودیت‌های به تعویق افتادن سهم بازار UPI را در برد PhonePe، Google Pay ارزیابی می‌کند

شناسهٔ خبر: 470323 -




منابع آگاه به TechCrunch گفتند که رگولاتور پرداخت های موبایلی هند احتمالاً مهلت اعمال سقف سهم بازار در راه آهن محبوب پرداخت UPI را یک تا دو سال تمدید خواهد کرد.

به گفته این منابع، شرکت ملی پرداخت هند (NPCI)، واحد ویژه بانک مرکزی هند، قصد دارد مهلت تعیین سقف 30 درصدی بر سهم بازار تک تک شرکت‌کنندگان اکوسیستم UPI را تمدید کند.

انتظار داریم که این تصمیم به نفع Google Pay و PhonePe متعلق به Walmart باشد که در حال حاضر بر بازار پرداخت‌های UPI در کشور تسلط دارند.

UPI به محبوب ترین روش ارسال و دریافت پول و پرداخت در هند تبدیل شده است و این کانال ماهانه بیش از 11 میلیارد تراکنش را مشاهده می کند. PhonePe در حال حاضر تقریباً 49 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد و پس از آن گوگل با 37.4 درصد قرار دارد. Paytm، نزدیک ترین رقیب آنها، شاهد کاهش سهم خود از 11 درصد در پایان سال گذشته به 8 درصد در میان چالش های نظارتی بوده است.

NPCI ابتدا قصد داشت سقف سهم بازار را در ژانویه 2021 اعمال کند، اما ضرب الاجل را به 1 ژانویه 2025 موکول کرد. TechCrunch قبلاً گزارش داده بود که تنظیم کننده در حال حرکت به سمت تمدید مهلت بیشتر پس از این نتیجه گیری است که راه حل عملی برای رسیدگی به این مهلت وجود ندارد. موضوع.

این منابع هشدار دادند که NPCI هنوز به تصمیم نهایی نرسیده است و ممکن است تا پایان سال تغییراتی در برنامه خود ایجاد کند.

یک سخنگوی NPCI از اظهار نظر در مورد تمام سوالات مربوط به سهم بازار خودداری کرد.

این تصمیم احتمالاً باعث انتقاد سایر بازیگران در اکوسیستم می شود که از NPCI خواسته اند تا به تعهد خود عمل کند. برخی از شرکت‌ها راه‌حل‌هایی مانند مشوق‌هایی را پیشنهاد کرده‌اند که به نفع بازیکنان کوچک‌تر است.

یک هیئت پارلمانی همچنین در ماه فوریه از دهلی نو خواست تا با تسلط PhonePe و Google Pay مقابله کند. هیئت پارلمانی نوشت: «از آنجایی که هند، با تمرکز بر «ساخت در هند» در بخش‌های دیگر، کمیته بر این عقیده است که نهادهای محلی باید در بخش فین‌تک ارتقا یابند.

با این حال، چندین ارائه‌دهنده UPI اذعان می‌کنند که یک طرح تشویقی که به‌طور ناعادلانه از PhonePe و Google Pay متمایز می‌شود، ظاهر بدی برای اکوسیستم خواهد بود و می‌تواند سیگنال‌های اشتباهی را به جامعه سرمایه‌گذار ارسال کند.

سرمایه گذاران مستقر در ایالات متحده از جمله Accel، Lightspeed، Tiger Global، Insight Partners، Invesco، Vanguard، BlackRock و Fidelity از جمله برخی از پرکارترین سرمایه گذاران در شرکت های دولتی و استارت آپ های هند هستند. برخی از انتخاب های انجام شده توسط RBI و سایر تنظیم کننده ها قبلاً بسیاری از سرمایه گذاران را به وحشت انداخته است.

به گفته منظم، RBI روز چهارشنبه جلسه‌ای با بازیگران کلیدی در اکوسیستم UPI برگزار کرد تا در مورد استراتژی‌های مقیاس‌سازی زیرساخت UPI، گسترش سبد محصولات، رسیدگی به چالش‌های موجود در اکوسیستم، و راه‌حل‌های طوفان فکری برای مقابله با این مسائل بحث کند.

رسانه هندی Moneycontrol ابتدا گزارش داد (با دیوار پرداخت) که NPCI در حال تحلیل تمدید دیگری برای مهلت است.

معضل سهم بازار تنها چالش پیش روی NPCI و RBI نیست. رگولاتورها همچنین در مورد معرفی مشوق های بیشتر برای ارائه دهندگان خدمات UPI بحث کرده اند. برخلاف صادرکنندگان کارت اعتباری مانند Mastercard و Visa که از بازرگانان برای تراکنش‌های مصرف‌کننده کارمزد دریافت می‌کنند، UPI - که هفت سال پیش توسط کنسرسیومی از بانک‌ها تأسیس شد - عمدتاً بدون هیچ هزینه‌ای برای بازرگانان کار می‌کند.

ساچین مهرا، مدیر مالی مسترکارت، سال گذشته بيان کرد که UPI هند «در سطوح مختلف فوق‌العاده» است، اما برای شرکت‌کنندگان در اکوسیستم «تجربه‌ای فوق‌العاده دردناک» باقی می‌ماند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است