متن خبر

هدف Trellis Climate پل زدن “دره تجاری مرگ” برای فناوری آب و هوا است

هدف Trellis Climate پل زدن “دره تجاری مرگ” برای فناوری آب و هوا است

شناسهٔ خبر: 465257 -




فرض کنید شما مؤسسی هستید که شرکتی را راه‌اندازی کرده‌اید که مبتنی بر فناوری پیشرفتی است که می‌تواند هیدروژن را ارزان‌تر و سریع‌تر از هر کس دیگری بسازد - آنقدر سریع‌تر و ارزان‌تر که در چند دور اول جمع‌آوری کمک مالی خود را طی کرده‌اید و ده‌ها میلیون سرمایه به دست آورده‌اید. دلار برای اثبات کارکرد آن و این کار را انجام می دهد، حتی بهتر از حد انتظار.

اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک کارخانه در مقیاس تجاری بسازید، به اصطلاح اولین تاسیسات در نوع خود. برخی آن را «دره تجاری مرگ» می‌نامند و این نقطه‌ای است که بسیاری از استارت‌آپ‌های فناوری آب و هوا در آن با مشکل مواجه هستند. از آنجا که هیچ‌کس قبلاً پروژه‌ای مانند آن را انجام نداده است، سرمایه‌گذاران معمولی تمایل به مخالفت دارند. ناشناخته های زیادی وجود دارد

ائتلاف غیرانتفاعی اقلیمی پرایم امیدوار است با یک برنامه جدید، Trellis Climate، بر دره پل بزند.

ائتلاف نخست مدتهاست که در مقایسه با برادران انتفاعی خود، رویکرد متفاوتی را برای تامین مالی آب و هوا اتخاذ کرده است. از طریق Prime Impact Fund خود، سرمایه‌گذاری‌های معمولی به سبک ریسک‌پذیر را در استارت‌آپ‌ها انجام می‌دهد و همچنین به نیکوکاران کمک می‌کند تا پول خود را به پروژه‌های مرتبط با آب‌وهوایی که از نظر آن‌ها تأثیر بالایی دارند، هدایت کنند. Trellis Climate از مدل دوم با تمرکز بر مراحل میانی پیروی می کند، جایی که سرمایه کمیاب شده است.

لارا پیرپوینت، مدیر Trellis Climate، به TechCrunch گفت: "خیر دوستان بیشتری وجود دارند که واقعاً به حل مشکل آب و هوا علاقه مند هستند."

او گفت : "بالاترین و بهترین استفاده از بشردوستی در آزمایش ایده های جدید است، در تاب خوردن برای چیزهایی که پتانسیل تاثیرگذاری بسیار بالایی دارند." «این انعطاف‌پذیرترین و بالقوه ریسک‌پذیرترین مجموعه دلاری است که وجود دارد.»

برای بنیانگذاران فناوری آب و هوا، این نوع بودجه احتمالاً خبری خوشایند است. بنیانگذاران در مراحل اولیه طیف وسیعی از سرمایه برای بهره برداری دارند، از صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر متعدد تا کمک های مالی فدرال. شاید برای جلوگیری از گرم شدن سیاره بیش از 1.5 درجه سانتیگراد کافی نباشد، اما تا کنون برای پر کردن پمپ و مشغول نگه داشتن سرمایه گذاران فناوری آب و هوا کافی بوده است.

پیرپوینت گفت: این فرض وجود دارد که به محض اثبات فناوری‌های اقلیمی، «شرکت‌ها و صنعت آن فناوری‌ها را افزایش می‌دهند». از طرف شرکت‌ها، بسیاری از شرکت‌ها واقعاً تحت فشار قرار می‌گیرند تا کارهایی را انجام دهند که ارزش فوری سهامداران ایجاد می‌کند.» در نتیجه، یک شکاف بزرگتر در وسط وجود دارد.

او گفت: «ما قویاً معتقدیم که بشردوستی کاتالیزور است، اما هدف این است که سرمایه‌گذاران زیرساختی را جذب کنیم که مایلند کمی روی ریسک متمایل شوند.

اولین سرمایه گذاری های این برنامه عبارتند از Ample Carbon، استارت آپی که نیروگاه های زغال سنگ قدیمی را با جذب و ذخیره کربن به انرژی زیستی تبدیل می کند و Ebb Carbon، یک استارتاپ حذف کربن مبتنی بر دریا.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است