متن خبر

هدف SandboxAQ اریک اشمیت، ارزش گذاری 5 میلیارد دلاری برای هوش مصنوعی/کوانتومی Google Moonshot است.

هدف SandboxAQ اریک اشمیت، ارزش گذاری 5 میلیارد دلاری برای هوش مصنوعی/کوانتومی Google Moonshot است.

شناسهٔ خبر: 791336 -




VC ها پول زیادی را برای استارتاپ های هوش مصنوعی خرج می کنند - به ویژه آنهایی که توسط نام های بزرگ در زمینه فناوری اداره می شوند - پس SandboxAQ دوباره دست به کار شده است، حتی اگر در اوایل سال 2023 500 میلیون دلار جمع آوری کرد.

منابع به بلومبرگ می‌گویند که اسپین‌آوت از شرکت مادر گوگل، آلفابت، ظاهراً به دنبال جمع‌آوری دور دیگری است که ارزش آن ۵ میلیارد دلار است. رویترز در آن زمان گزارش داد که آخرین دور 500 میلیون دلاری آن که در فوریه 2023 تکمیل شد، دارای حامیانی مانند Breyer Capital، T. Rowe Price و Marc Benioff بود. PitchBook ارزش خود را پس از آن دور 4 میلیارد دلار تخمین زد.

SandboxAQ به عنوان واحد محاسبات کوانتومی هوش مصنوعی Alphabet به رهبری جک هیداری، که به عنوان یکی از اعضای قدیمی هیئت مدیره X Prize نیز شناخته می شود، آغاز شد. در مارس 2022 از آلفابت به یک استارتاپ مستقل تبدیل شد و هیدری به عنوان مدیر عامل شرکت بود. اریک اشمیت، میلیاردر و مدیر عامل سابق گوگل، رئیس این استارت آپ شد.

ماموریت آن یک سوپ الفبای واقعی از کلمات کلیدی است: کار در تقاطع محاسبات کوانتومی و هوش مصنوعی. هیدری در یکی از قسمت‌های اخیر پادکست پیتر اچ. در عوض، نرم‌افزاری بر اساس فیزیک کوانتومی می‌سازد که می‌تواند مولکول‌ها را مدل‌سازی کند و رفتار آنها را پیش‌بینی کند. گوگل هنوز روی بخش کامپیوتر کوانتومی کار می کند، اما هیدری می گوید که SandboxAQ در حال حاضر تعدادی مشارکت در محاسبات کوانتومی دارد.

این استارت‌آپ مجموعه‌ای وسیع و تا حدودی وحشی از محصولات را در زمینه علوم زیستی، علم مواد، ناوبری، رمزگذاری و امنیت سایبری در اختیار دارد.

با هوش مصنوعی از نوع ربات چت مولد AI ChatGPT کار نمی کند. به جای پیش‌بینی زبان، از تکنیک‌های مدل‌سازی بزرگ هوش مصنوعی بر روی معادلات استفاده می‌کند. یا همانطور که هیدری توضیح داد، "به جای دنیای مدل های زبان بزرگ، اکنون وارد دنیای مدل های کمی بزرگ، LQM ها شده ایم. و LQMها در مورد شروع با معادلات برای تولید داده هستند. ... این کارآمدترین راه برای تولید داده و دقیق ترین راه برای تولید داده است.

برای این منظور، از قبل فهرستی از قراردادهای توسعه چشمگیر دارد. به عنوان مثال، در حال کار بر روی چگونگی افزایش عمر باتری لیتیوم یون با شرکت باتری Novonix است. این کشور قراردادی با نیروی هوایی ایالات متحده برای توسعه سیستم های ناوبری مغناطیسی دارد که به GPS متکی نیستند. و در حال کار با تعدادی از بیمارستان های ایالات متحده بر روی یک "سیستم مغناطیسی قلب" مجهز به هوش مصنوعی، نوع جدیدی از دستگاه پزشکی برای تصویربرداری از قلب، در میان پروژه های دیگر است.

پس ، این هوش مصنوعی به دنبال حصارهای بزرگتر از نوشتن مقالات ترم یا ایجاد ویدیوهای دیپ فیک است.

جالب توجه است، برخی از شاخص‌ها وجود دارد که نشان می‌دهد SandboxAQ می‌تواند به یکی از شرکت‌های هوش مصنوعی تبدیل شود که VCها مشتاق حمایت از آن هستند. در طول سال، تعدادی از سرمایه گذاران وسایل نقلیه با هدف ویژه (SPV) را برای سهام این شرکت راه اندازی کرده اند. همانطور که قبلاً گزارش دادیم، چنین SPV ها به یک ابزار مالی داغ تبدیل شده اند، زیرا سرمایه گذاران زیادی مشتاق به دست آوردن بخشی از استارتاپ های بزرگ هوش مصنوعی هستند.

SandboxAQ بلافاصله به درخواست ما برای اظهار نظر پاسخ نداد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است