متن خبر

نگرانی های CIO ها در مورد هوش مصنوعی مولد همان روزهای اولیه رایانش ابری است

نگرانی های CIO ها در مورد هوش مصنوعی مولد همان روزهای اولیه رایانش ابری است

شناسهٔ خبر: 630926 -




وقتی در ماه مه در سمپوزیوم MIT Sloan CIO شرکت کردم، متوجه شدم که وقتی به صحبت‌های مدیران ارشد اطلاعات درباره آخرین فناوری - در این مورد هوش مصنوعی مولد - گوش می‌دادم، به یاد زمان دیگری در همان سمپوزیوم در حدود سال 2010 افتادم، زمانی که بحث تمام شد. در مورد ابر

قابل توجه بود که نگرانی‌های مربوط به هوش مصنوعی با نگرانی‌هایی که در تمام آن سال‌ها پیش در مورد ابر نوپا شنیدم، مشابه بود: شرکت‌ها نگران حاکمیت (بررسی)، امنیت (بررسی) و استفاده مسئولانه از یک فناوری جدید (چک) بودند.

اما سال 2010 درست در آستانه مصرفی سازی فناوری اطلاعات بود، جایی که کارگران به دنبال همان تجربه ای بودند که در خانه در محل کار داشتند. به زودی، آنها به "سایه IT" متوسل می شوند تا خودشان آن راه حل ها را پیدا کنند، وقتی IT بيان کرد نه، و نه در آن روزها پیش فرض بود. برای کارمندان به اندازه کافی آسان بود که به تنهایی کار خود را انجام دهند مگر اینکه همه چیز به حالت قفل کامل درآید.

امروزه، CIOها تشخیص می‌دهند که اگر به هوش مصنوعی مولد نه بگویند، احتمالاً کارمندان راهی برای استفاده از این ابزارها پیدا خواهند کرد. وقتی صحبت از این فناوری به میان می‌آید نگرانی‌های قانونی زیادی وجود دارد - مانند توهم یا مالک IP - اما نگرانی‌هایی در مورد امنیت، انطباق و کنترل‌ها، به‌ویژه در مورد داده‌ها، وجود دارد که سازمان‌های بزرگ خواستار و نیاز دارند.

اما CIOهایی که در کنفرانس صحبت می کردند، بسیار واقع بینانه تر از 15 سال پیش بودند، حتی اگر نگرانی های مشابهی داشتند.

آکیرا بل، مدیر ارشد فناوری Mathematica، در پانلی به نام «حفظ مزیت رقابتی در عصر هوش مصنوعی» گفت: «می‌دانید، همه چیز در آنجا وجود دارد و دموکراتیک شده است. »

من فکر می کنم امروز صبح شخص دیگری قبلاً گفته بود، می دانید، ما نمی توانیم این لحظه را کنترل کنیم. ما نمی‌توانیم و نمی‌خواهیم «عامل نه» باشیم تا به همه بگوییم چه کاری می‌توانند انجام دهند و چه کاری نمی‌توانند انجام دهند، اما کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که مطمئن شویم مردم مسئولیتی را که به‌عنوان بازیگر و استفاده‌کننده از این ابزار دارند، درک می‌کنند.»

بل بيان کرد که امروز، به جای نه گفتن، به استفاده مسئولانه از این فناوری فشار می آورد و به دنبال راه هایی برای افزایش تجربه مشتریان خود با هوش مصنوعی است. " پس یکی در مورد حکومت است، اطمینان از آماده بودن داده های ما برای استفاده، اطمینان از اینکه کارمندان ما در حین ادامه و استفاده از بهترین شیوه ها درک می کنند."

او بيان کرد که قطعه دوم واقعاً به این فکر می‌کند که چگونه آنها از هوش مصنوعی مولد برای تقویت قابلیت‌های اصلی خود استفاده می‌کنند و چگونه ممکن است از آن به نمایندگی از مشتریان برای ایجاد یا تقویت یا تغییر خدمات موجود به مشتریان خود استفاده کنند.

بل بيان کرد که باید به مؤلفه امنیتی نیز نگاه کنید، پس همه این موارد مهم هستند. سازمان او می تواند راهنمایی هایی در مورد نحوه استفاده از این ابزارها به گونه ای ارائه دهد که با ارزش های شرکت بدون قطع دسترسی سازگار باشد.

آنجلیکا تریتزو، مدیر ارشد فناوری جنرال الکتریک در جنرال الکتریک Vernova، یک شرکت جدید از جنرال الکتریک که بر انرژی های جایگزین متمرکز است، رویکردی عمدی را برای پیاده سازی هوش مصنوعی مولد اتخاذ می کند. ما تعدادی خلبان در مراحل مختلف بلوغ داریم. ما احتمالاً مانند بسیاری دیگر، پتانسیل کامل را به طور کامل درک نمی کنیم، پس هزینه و سود همیشه به طور کامل در یک راستا قرار نمی گیرند. ما در حال یافتن راه خود با تمام تکه های فناوری هستیم، این که چقدر با دیگران شریک شویم در مقابل کاری که خودمان باید انجام دهیم." اما این فرآیند به او کمک می‌کند تا یاد بگیرد چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی خوب نیست و چگونه ادامه دهد و در عین حال به کارمندان کمک می‌کند تا با آن آشنا شوند.

کریس بدی، CDIO (مسئول ارشد اطلاعات دیجیتال) در ServiceNow، بيان کرد که در سال‌های آینده همه چیز تغییر خواهد کرد زیرا کارمندان خواستار دسترسی به ابزارهای هوش مصنوعی هستند. از نقطه نظر استعداد، از آنجایی که سازمان‌ها به دنبال حفظ استعداد هستند، که موضوع داغی است، مهم نیست که چه شغلی کار می‌کند، مردم می‌خواهند استعداد شغلی آنها باقی بماند. من فکر می کنم غیر قابل تصور است که از کارمندان شرکت خود بخواهید بدون GenAI کارهای خود را انجام دهند. علاوه بر این، او معتقد است که استعدادها شروع به تقاضای آن خواهند کرد و می‌پرسند که چرا می‌خواهید آنها کار را به صورت دستی انجام دهند.

برای این منظور، Bedi او میگوید که شرکت او متعهد است که به کارکنان خود در مورد هوش مصنوعی و نحوه ایجاد نیروی کار با سواد هوش مصنوعی آموزش دهد، زیرا مردم لزوماً بدون راهنمایی نمی‌توانند بهترین استفاده از این فناوری را درک کنند.

او گفت: «ما مسیرهای یادگیری ایجاد کردیم، پس همه افراد شرکت مجبور بودند از هوش مصنوعی 101 خود استفاده کنند. او گفت: «ما آن را ایجاد کردیم و به طور انتخابی [سطوح] 201 و 301 را ایجاد کردیم، زیرا می‌دانیم آینده هوش مصنوعی است و پس باید تمام نیروی کارمان را با آن راحت کنیم.»

همه این‌ها نشان می‌دهد که اگرچه نگرانی‌ها ممکن است همان نگرانی‌هایی باشد که در آخرین موج تغییرات تکنولوژیکی وجود داشت، مدیران فناوری اطلاعات شاید درس‌هایی را در این مسیر آموخته باشند. آنها اکنون درک می کنند که شما نمی توانید آن را قفل کنید. در عوض آنها باید راه‌هایی بیابند تا به کارمندان کمک کنند از ابزارهای هوش مصنوعی مولد به طور ایمن و مؤثر استفاده کنند زیرا اگر این کار را نکنند، احتمالاً کارمندان به هر حال شروع به استفاده از آنها خواهند کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است