متن خبر

نمودار Mermaid، ابزاری شبیه به Markdown برای ایجاد نمودارها، 7.5 میلیون دلار جمع آوری می کند.

نمودار Mermaid، ابزاری شبیه به Markdown برای ایجاد نمودارها، 7.5 میلیون دلار جمع آوری می کند.

شناسهٔ خبر: 458892 -




Mermaid، ابزار متن‌باز نمودار و نمودار، مدت‌هاست که به دلیل توانایی آن در ایجاد نمودارها با استفاده از زبان Markdown مانند، در میان توسعه‌دهندگان محبوب بوده است. همانطور که اغلب اتفاق می افتد، بنیانگذار Mermaid، Knut Sveidqvist این پروژه را ایجاد کرد، زیرا او نیاز به آن را در شغل خود به عنوان یک معمار نرم افزار می دید و سپس آن را بدون هیچ برنامه فوری برای کسب درآمد، منبع باز کرد. سپس، در سال 2022، Open Core Ventures (OCV)، شرکت سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز بنیانگذار GitLab سید سیجبراندیج، که بعداً او را با کارآفرین و سرمایه‌گذار سریال، اندرو فایرستون به‌عنوان مدیر اجرایی خود جفت کرد.

اکنون، شرکتی که سرویس‌های میزبانی شده را بر روی پروژه منبع باز ایجاد می‌کند، اعلام کرد که یک دور اولیه سرمایه‌گذاری ۵.۵ میلیون دلاری از OCV، Sequoia و صندوق M12 مایکروسافت (در میان حدود ده‌ها سرمایه‌گذار فرشته دیگر) جمع‌آوری کرده است.

در حال حاضر مایکروسافت روی Mermaid سرمایه گذاری کرده است. Sveidqvist به من می گوید که انگیزه اولیه برای ایجاد Mermaid یک فایل Microsoft Visio گم شده بود. "من مجبور شدم همه چیز را دوباره ترسیم کنم. پس در راه خانه، فکر کردم باید راه بهتری برای انجام این کار وجود داشته باشد. همچنین زمانی بود که نشانه گذاری شروع به کار می کرد. آیا نمی توانیم این را به عنوان متن داشته باشیم؟ این ایده بود. بعد از آن شب، من با بچه هایم در اتاق نشیمن نشستم. آنها مشغول تماشای تلویزیون بودند و من پروژه را شروع کردم. آنها پری دریایی کوچک را تماشا می کردند. به همین دلیل هشت سال پیش آن را نام بردم.»

اوایل Mermaid بیشتر در مورد فلوچارت ها بود، اما با گذشت زمان Sveidqvist انواع دیگر نمودارها را اضافه کرد - و جامعه به سرعت آن را نیز برای خود ساخت. و بسیار محبوب نیز شده است. Firestone به من بيان کرد که نسخه ابری پروژه منبع باز سال گذشته 4 میلیون کاربر داشت.

اعتبار تصویر: نمودار پری دریایی

سیستم OCV به دنبال پروژه‌های محبوب با بنیان‌گذاران هوشمند و تأسیس شرکتی با آنها برای تجاری‌سازی آن پروژه‌ها است. اغلب، این به معنای آوردن یک مدیر عامل با تجربه تجاری برای تکمیل چیزی است که معمولاً یک بنیانگذار فنی است. البته چیزی که کمک می کند این است که این پروژه ها از قبل سابقه ای دارند که به نوبه خود ریسک سرمایه گذاری را تا حد زیادی کاهش می دهد.

«تطبیق نرم‌افزار متن‌باز با مدل استودیوی مخاطره‌آمیز، با پیشینه سید سیجبراندیج، با سرمایه - وقتی این چیزها را کنار هم می‌گذارید، اکنون این شرکت‌های مرحله اولیه را دارید که به نظر می‌رسد ممکن است خطر زیادی نداشته باشند. به عنوان یک سری A. شما دیدگاه زیادی نسبت به آینده در مورد مناسب بودن بازار محصول دارید، که برای من که وارد آن شدم واقعاً خاص بود.» Firestone توضیح داد.

Firestone اضافه کرد که میلیون ها کاربر غیر فنی به ابزار نمودار و فلوچارت نیاز دارند. این بازاری است که Mermaid Chart به دنبال آن است تا با ساخت ابزارهایی با کاربری آسان تر برای این گروه از کاربران، به آن بپردازد. اما چشم انداز کلی به طور قابل توجهی بزرگتر است و در مورد ایجاد اختلال در فعالیت هایی مانند Lucidchart یا Miro نیست. Firestone به من بيان کرد که Mermaid Chart می خواهد دنبال ServiceNow و خدمات مشابه اتوماسیون گردش کار برود. اما این هنوز کاملاً دور است.

در حال حاضر، این تیم کاملاً بر ایجاد خدمات خود و دستیابی به مخاطبان گسترده‌تر متمرکز است. با این حال، هنگامی که یک شرکت همه چیز را در نمودار Mermaid قرار داد، این ابزار پتانسیل تبدیل شدن به یک پایگاه دانش حیاتی را دارد که می‌تواند زمینه را برای فعال کردن چشم‌انداز گسترده‌تر اتوماسیون فرآیند شرکت ایجاد کند.

به عنوان یک ابزار مبتنی بر متن، همیشه یک مانع نسبتاً بالا برای ورود وجود خواهد داشت، چیزی که تیم کاملاً از آن آگاه است. به همین دلیل است که این شرکت اخیرا یک ویرایشگر بصری نیز اضافه کرده است. اگرچه این یک ویژگی انتخاب کردن است. کاربرانی که رویکرد مبتنی بر متن را می‌خواهند و می‌پسندند، می‌توانند به این کار ادامه دهند (و به دلخواه بین دو رابط جابجا شوند).

علاوه بر این، برای دسترسی بیشتر Mermaid، این تیم همچنین مدل هوش مصنوعی خود را آموزش داد تا به کاربران اجازه دهد نمودارهایی را با کمک یک رابط چت ایجاد کنند. برای کاربرانی که پول پرداخت می‌کنند، هوش مصنوعی همچنین می‌تواند یک نمودار را هنگامی که نحو را خراب می‌کنید اصلاح کند.

Sid Sijbrandij، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل GitLab و بنیانگذار Open Core Ventures، گفت: "هسته باز Mermaid مورد استفاده میلیون ها مهندس نرم افزار در سراسر جهان است و نرم افزار آن به صورت بومی در GitLab، GitHub و دیگران پشتیبانی می شود." "نمودار Mermaid با ارائه مزایای Mermaid به همه انواع کاربران تجاری، و استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک کاتالیزور، جامعه را گسترش می دهد. موارد استفاده و فرصت های تجاری در مجاورت این فناوری قابل توجه است و ما هیجان زده هستیم که از تیم در این مرحله بعدی رشد حمایت کنیم.

تصحیح : بین اولین مکالمه من با نمودارهای پری دریایی و امروز، تیم بودجه بیشتری جمع آوری کرد و سرمایه گذاران را اضافه کرد. ما داستان را به روز کرده ایم تا آن را منعکس کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است