متن خبر

نقشه کربن به صنایع غذایی کمک می کند تا تأثیرات آب و هوایی خود را کاهش دهد

نقشه کربن به صنایع غذایی کمک می کند تا تأثیرات آب و هوایی خود را کاهش دهد

اخبارنقشه کربن به صنایع غذایی کمک می کند تا تأثیرات آب و هوایی خود را کاهش دهد
شناسهٔ خبر: 268607 -




خبرکاو:

Meet Carbon Maps، یک استارت آپ جدید فرانسوی که تنها چند هفته پس از آغاز به کار، 4.3 میلیون دلار (4 میلیون یورو) جمع آوری کرد. این شرکت در حال ساخت یک پلتفرم نرم افزاری به عنوان سرویس برای صنایع غذایی است تا بتوانند اثرات زیست محیطی هر یک از محصولات خود را در خط تولید خود ردیابی کنند. این پلتفرم می تواند به عنوان مبنایی برای رتبه بندی اکو استفاده شود.

در حالی که تعداد کمی از استارت آپ های حسابداری کربن مانند Greenly، Sweep، Persefoni و Watershed وجود دارد، Carbon Maps رقیب دقیقی نیست زیرا انتشار کربن یک شرکت را به طور کلی محاسبه نمی کند. همچنین به طور انحصاری بر انتشار کربن تمرکز نمی کند. Carbon Maps بر صنایع غذایی تمرکز می کند و اثرات زیست محیطی محصولات را ارزیابی می کند - نه شرکت ها.

این شرکت که توسط Patrick Asdaghi، Jérémie Wainstain و Estelle Huynh تأسیس شد، موفق شد با Breega و Samaipata یک دور اولیه ایجاد کند - این دو شرکت VC قبلاً در استارت آپ قبلی Asdaghi، FoodChéri سرمایه گذاری کرده بودند.

FoodChéri یک شرکت تحویل غذای کامل است که وعده‌های غذایی خود را طراحی می‌کند و آنها را مستقیماً به مشتریان نهایی با تمرکز مهم بر غذای سالم می‌فروشد. همچنین Seazon، یک شرکت خواهر برای تحویل دسته ای را اداره می کند. این استارتاپ چند سال پیش توسط Sodexo خریداری شد.

اسدقی به من گفت: «روزی که رفتم، دوباره شروع به کار روی پروژه های غذایی و بهداشتی کردم. من می‌خواستم تأثیر بگذارم، پس شروع به حرکت در زنجیره تأمین و نگاه کردن به کشاورزی کردم.»

و خبر خوب این است که اسدقی تنها کسی نیست که به زنجیره تامین صنایع غذایی نگاه می کند. در فرانسه، برخی از شرکت ها شروع به کار بر روی یک امتیاز زیست محیطی با یک آژانس دولتی (ADEME) کردند که بر این پروژه نظارت می کرد. این یک ارزیابی چرخه زندگی است که منجر به رتبه بندی حرف از A تا E می شود.

در حالی که تعداد بسیار کمی از برندها این حروف را روی برچسب های خود قرار می دهند، به احتمال زیاد شرکت هایی که رتبه بندی خوبی دارند از امتیاز زیست محیطی به عنوان نقطه فروش در سال های آینده استفاده کنند.

اما این رتبه‌بندی‌ها می‌توانند گسترده‌تر شوند زیرا مقررات هنوز در حال تغییر هستند. اتحادیه اروپا حتی روی یک استاندارد کار می کند - ردپای محیطی محصول (PEF). سپس کشورهای اروپایی می توانند سیستم امتیازدهی خود را بر اساس این معیارهای اروپایی ایجاد کنند، به این معنی که شرکت های مواد غذایی به داده های خوبی در مورد زنجیره تامین خود نیاز خواهند داشت.

اسداقی گفت: "عنصر کلیدی در امتیاز زیست محیطی جدیدی که در راه است این است که در یک دسته محصول تفاوت هایی وجود دارد زیرا مواد تشکیل دهنده و روش های کشاورزی متفاوت است. " این امر تأثیر کربن، و همچنین تنوع زیستی، مصرف آب و رفاه حیوانات را در نظر می گیرد.»

به عنوان مثال، وقتی به گوشت چرخ کرده گاو نگاه می کنید، بسیار مهم است که بدانید آیا کشاورزان از سویای برزیل استفاده می کنند یا از علف برای تغذیه گاو.

ما نمی‌خواهیم رتبه‌بندی را ایجاد کنیم. ما قصد داریم ابزارهایی را ایجاد کنیم که به محاسبات کمک می کند - نوعی SAP.

تاکنون، Carbon Maps با دو شرکت روی برنامه‌های آزمایشی کار می‌کند، زیرا برای پوشش دادن هر عمودی در صنایع غذایی به حجم زیادی کار نیاز است. این استارتاپ مدل هایی با حداکثر معیار ممکن برای محاسبه تاثیر هر معیار ایجاد می کند. از داده های منابع استاندارد شده مانند پروتکل GHG، IPCC، ISO 14040 و 14044 استفاده می کند.

این شرکت برندهای غذایی را هدف قرار می دهد زیرا آنها دستور العمل ها را طراحی می کنند و تامین کنندگان خود را انتخاب می کنند. در نهایت، Carbon Maps امیدوار است که همه در سراسر زنجیره تامین از پلتفرم آن به هر طریقی استفاده کنند.

اسداقی گفت: "اگر در این زنجیره همکاری نداشته باشید، نمی توانید یک استراتژی واقعی آب و هوایی داشته باشید."

خبرکاو

منبع

برچسب‌ها

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است