متن خبر

نحوه بهینه سازی محتوای وب سایت برای قطعه های ویژه

نحوه بهینه سازی محتوای وب سایت برای قطعه های ویژه

شناسهٔ خبر: 459211 -




در این مقاله، همه چیزهایی را که باید در مورد قطعه‌های برجسته و نحوه بهینه‌سازی محتوای وب‌سایت خود برای حداکثر دیده شدن بدانید، پوشش خواهیم داد.

قطعه ویژه چیست؟

اگر «SaaS SEO چیست؟» را جستجو کنید، متوجه خواهید شد که چگونه گوگل پاسخی مستقیم، مختصر و روشنگرانه به درخواست جستجوی شما می‌دهد. این پاسخ در بالای سایر صفحات رتبه‌بندی موتورهای جستجو (SERP) قرار می‌گیرد و به عنوان یک قطعه ویژه شناخته می‌شود.

تکه‌های برجسته نه تنها برای جستجوگران تصادفی که به دنبال پاسخی اساسی هستند، بلکه برای بازاریابان باتجربه که به دنبال راه‌هایی برای پیشی گرفتن از رقبا، هدایت ترافیک هدفمند، و افزایش کلیک‌ها و تبدیل‌ها هستند، مفید است.

تحقیقات Semrush نشان می دهد که 19٪ از کلمات کلیدی در گوگل دارای یک قطعه برجسته هستند. آنها اغلب برای کلمات کلیدی طولانی نشان داده می شوند، پاسخ های دقیقی را به سؤالات جستجوگران ارائه می دهند، آنها را تشویق می کنند تا از وب سایت شما بازدید کنند، سایر صفحات وب و قطعات محتوا را کاوش کنند و در نهایت در صورت یافتن شما برای یک آزمایش رایگان ثبت نام کنند. محصول مربوطه

پس ، به‌عنوان یک متخصص سئو، باید قطعه‌های برجسته را هدف قرار دهید تا ترافیک با هدف بالا را به وب‌سایت خود بیاورید.

پس ، یک قطعه برجسته، یک قطعه خلاصه شده از محتوا در بالای SERP گوگل است که به پرس و جوی کاربر به آموزنده ترین و در عین حال مختصرترین روش ممکن پاسخ می دهد. این قطعه اطلاعاتی را از قطعات محتوای با رتبه برتر جمع‌آوری می‌کند که پاسخ‌های دقیق، آموزنده و مختصر به درخواست کاربر ارائه می‌دهد.

در اینجا یک مثال است. 👇

اسکرین شات <a href= از یک بریده شده برجسته" loading="lazy">

پاسخی که گوگل احساس می‌کند در بالای صفحه، عدالت را برای جستجوگر انجام می‌دهد و هدف آن‌ها چیزی است که به عنوان یک قطعه ویژگی به نمایش گذاشته می‌شود.

انواع قطعه های ویژه

هنگام بهینه‌سازی وبلاگ‌ها برای قطعه‌های برجسته، چهار نوع برای هدف‌گیری وجود دارد.

پاراگراف برش هایی را نشان می دهد

به گفته Semrush، پاراگراف‌های برجسته دارای "40 تا 50 کلمه یا تقریباً 300 کاراکتر" هستند و 70٪ از قطعات برجسته از نوع پاراگراف هستند.

یک نتیجه جستجوی گوگل

به نظر می‌رسد اکثر قطعه‌های پاراگراف شامل عبارت‌های جستجوی «چی» و «چرا» هستند، که نشان می‌دهد اطلاعاتی هستند.

قطعه‌های ویژگی گلوله‌دار یا شماره‌دار

این نوع قطعه برجسته معمولاً برای عبارت‌های جستجوی «چگونه» و «چه» ظاهر می‌شود که باید در قالب گام به گام یا به‌عنوان فهرست موارد پاسخ داده شوند. قطعه های دارای فهرست را می توان به دو روش نمایش داد:

لیست های مرتب شده فهرست های شماره گذاری شده ای هستند که موارد یا مراحل رتبه بندی شده را نشان می دهند.

یک فهرست  سفارشی بریده بریده

لیست های نامرتب فهرست ی از مواردی هستند که به ترتیب خاصی رتبه بندی نشده اند.

یک قطعه فهرست نامرتب برجسته

تکه‌های جدول مشخص شده است

Google برای داده‌هایی که باید در ردیف‌ها و ستون‌ها نمایش داده شوند، تکه‌هایی مانند قیمت، اندازه، تاریخ، برگه‌های مالیاتی، سال‌ها و غیره استخراج می‌کند. انواع جدول دارای تیکه ها به طور متوسط ​​پنج سطر و دو ستون دارند.

یک قطعه برجسته در قالب جدول

قطعه های ویژه ویدیو

کلیپ‌های ویدیویی در موقعیت صفر بیشتر برای عبارت‌های جستجوی «چگونگی» ظاهر می‌شوند. مدت زمان آنها به طور متوسط ​​6 دقیقه و 39 ثانیه است.

یک برش برجسته در قالب ویدیویی

چرا قطعات ویژه ارزش تعقیب را دارند؟

بیایید با اعداد شروع کنیم تا بفهمیم چرا باید قطعه‌های برجسته را تعقیب کنید.

مطالعه Ahrefs روی دو میلیون قطعه برجسته نشان می دهد که 30.9٪ از قطعه های برجسته در رتبه یک قرار دارند.

نظرسنجی EngineScout از بیش از 3500 کاربر معمولی Google نشان داد که قطعه‌های برجسته 35.1٪ از کل اشتراک‌گذاری کلیک را دریافت کردند.

بر اساس گزارش های Semrush، 5.53٪ از تمام پرس و جوها دارای یک قطعه برجسته هستند.

نوسانات SERP در 30 روز گذشته

منبع اسکرین شات

مطالعه Semrush بر روی 10000 SERP با اندازه صفحه نمایش iPhone X و Google Pixel نشان داد که بیش از 50 درصد از صفحه نمایش های موبایل با یک قطعه ویژه پوشانده می شود.

علاوه بر این ادعاهای مبتنی بر آمار، به چند دلیل دیگر باید قطعه های برجسته را هدف قرار دهید:

برای رتبه بالاتر . یک قطعه برجسته بالاتر از نتیجه جستجوی شماره 1 در SERP های گوگل قرار می گیرد. یک قطعه برجسته اولین چیزی است که جستجوگر به آن نگاه می کند. تکه‌های ویژه مزیت حرکت اول را به برند شما ارائه می‌کنند. اگر جستجوگر محتوا را دوست داشته باشد، به احتمال زیاد قطعات دیگر را کاوش نخواهد کرد، که به معنای برتری بزرگی نسبت به رقبای شم است.

شما بخش قابل توجهی از SERP ها را جذب می کنید . قطعه های ویژه بزرگتر از پیوندهای استاندارد در SERP ها هستند. در نتیجه، به احتمال زیاد توجه کاربران را به خود جلب خواهید کرد.

اعتبار شما اوج می گیرد . همانطور که Google انتخاب می کند پست وبلاگ شما را نقل قول کند، بلافاصله نشان می دهد که وب سایت شما یک منبع اطلاعات قابل اعتماد است - یک منبع عالی برای اثبات اجتماعی.

شما سرنخ هایی را جذب می کنید که به احتمال زیاد تبدیل می شوند . یک قطعه برجسته بیشتر برای کلمات کلیدی طولانی ظاهر می شود، که نشان دهنده هدف خاصی در مرحله قیف فروش خاص است. پس ، شما مخاطبانی را جذب می کنید که به احتمال زیاد تبدیل می شوند.

اکنون که می‌دانید چرا بهینه‌سازی مقاله‌ها برای قطعه‌های برجسته ضروری است، بیایید به چگونگی آن بپردازیم.

نحوه بهینه سازی برای قطعه های ویژه

بدون توجه به موقعیت مقاله شما در SERP ها، کسب گزیده های برجسته شما را در کانون توجه قرار می دهد. هنگامی که محتوای وب سایت خود را قالب بندی کردید، می توانید قطعه برجسته را با محتوای خود جایگزین کنید.

در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.

1. با تجزیه و تحلیل SERP ها برای یافتن فرصت های قطعه شروع کنید

SERP ها را برای یافتن فرصت های قطعه تحلیل کنید. در اینجا مراحل انجام می شود:

به نتایج SERP نگاه کنید.

آنها را با توجه به هدف مخاطبان خود دسته بندی کنید.

این قطعات محتوا را بخوانید و شکاف های اطلاعاتی موجود در محتوای خود را شناسایی کنید.

این شکاف ها را برطرف کنید و قطعات موجود خود را اصلاح کنید.

💡 نکته حرفه ای . نوع قطعه برجسته را مانند نمونه موجود نگه دارید. اگر سعی کنید برای نوع دیگری بهینه سازی کنید، گوگل به احتمال زیاد نوع فعلی را که رتبه بندی می کند انتخاب می کند. به عنوان مثال، زمانی که قطعه فعلی یک پاراگراف است، از بهینه سازی برای قطعه گلوله ای خودداری کنید.

2. برای کلمات کلیدی دم بلند بهینه سازی کنید

طبق مطالعه Semrush، "از میان کلمات کلیدی که از 10 کلمه تشکیل شده اند، 55.5٪ دارای یک قطعه برجسته بودند."

نمودار میله ای: طول کلمات کلیدی جستجو <a href= که باعث ایجاد قطعه های برجسته می شود. 10 کلمه بالاترین است، با 55٪" loading="lazy">

منبع تصویر

هدف قرار دادن کلمات کلیدی طولانی و کم دشواری به جای کلمات کلیدی بسیار رقابتی، برنده شدن در نقطه برجسته را آسان تر می کند. علاوه بر این، همانطور که در بالا مورد بحث قرار گرفت، کلمات کلیدی دم بلند منعکس کننده هدف جستجوی کاربر است.

هنگامی که متوجه شدید که کاربر به دنبال چه چیزی است، محتوای مورد نیاز را در اختیار او قرار دهید - یک ویدیو، یک جدول مقایسه، یا یک تعریف دقیق.

3. بر پرسش و پاسخ تمرکز کنید

هدف اصلی یک قطعه برجسته ارائه پاسخ‌های سریع و ارزشمند به پرسش‌های کاربران، مانند توضیحات فرم‌های مالیاتی Shopify 1099 برای کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک است، و بهترین راه برای دستیابی به آن، انتشار محتوای پرسش و پاسخ است.

با توجه به مطالعه Semrush، حدود 29٪ از کلمات کلیدی که قطعه های برجسته را راه اندازی می کنند مبتنی بر سؤال هستند - "چگونه"، "چرا"، "چه چیزی"، "می توانم"، "انجام" و موارد دیگر. این کلمات کلیدی جستجو برای محتوای اطلاعاتی را نشان می دهد که قطعه های برجسته به دنبال پاسخ به آن هستند.

برای گنجاندن آسان محتوای مبتنی بر سؤال، سؤالات را در عنوان و عناوین خود بگنجانید یا بخش سؤالات متداول را به وبلاگ خود اضافه کنید. به عنوان مثال، اگر در حال نوشتن یک قطعه بر روی سرورهای اختصاصی هستید، می توانید عنوان آن را "سرور اختصاصی چیست؟" برای هدف قرار دادن قطعه برجسته.

💡 نکته حرفه ای . برای یافتن سؤالات مرتبط، بخش «Google's People also Ask» ، Reddit، AlsoAsked، AnswerThePublic و Quora را تحلیل کنید. به سوال مربوط به کلمه کلیدی هدف اصلی خود پاسخ دهید و سپس به سوالات مرتبط پاسخ دهید.

4. دریابید که چه چیزی در حال حاضر رتبه بندی می شود

وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید و کلمات کلیدی را که در حال حاضر رتبه بندی می کنید شناسایی کنید. به کنسول جستجوی گوگل نگاه کنید و از ابزارهای سئو مانند Ahrefs برای یافتن کلمات کلیدی که می توانید برای برنده شدن قطعه های برجسته هدف قرار دهید، استفاده کنید.

علاوه بر این، وب‌سایت‌های رقیب را تحلیل کنید تا کلمات کلیدی را که برای آنها رتبه‌بندی می‌کنند پیدا کنید و ایده‌هایی برای بهینه‌سازی دریافت کنید.

با استفاده از Ahrefs، می توانید به راحتی کلمات کلیدی را که قطعه های برجسته را فعال می کنند، ردیابی کنید:

گزارش کلمات کلیدی ارگانیک خود را مشاهده کنید.

روی فیلتر ویژگی های SERP کلیک کنید.

از منوی کشویی گزینه featured snippet را انتخاب کنید.

یک فیلتر موقعیت از 1–1 اضافه کنید و روی اعمال کلیک کنید.

کلمات کلیدی ارگانیک

منبع تصویر

5. محتوایی با ساختار مناسب بسازید

علاوه بر کیفیت محتوا و سبک نوشتاری، ساختاربندی مناسب محتوا برای بهینه‌سازی قطعه‌های برجسته بسیار مهم است. بر اساس تحقیقات، 66 درصد از مقالات ساختاریافته در SERP های گوگل به عنوان قطعه های برجسته ظاهر می شوند.

از هدرهای توصیفی که حاوی کلمات کلیدی طولانی و سوال مانند با برچسب های هدر H1، H2، H3 و H4 هستند استفاده کنید.

از جملات کوتاه برای بهینه سازی قطعات پاراگراف استفاده کنید.

اگر یک پرس و جوی خاص یک قطعه برجسته گلوله‌دار را نمایش می‌دهد، پاسخ را به‌عنوان یک فهرست گلوله‌دار ایجاد کنید.

تصاویر مرتبط را به همراه پرس و جوهای قطعه مورد نظر برای پاسخ دادن اضافه کنید.

برای کاهش نرخ پرش، برخی از محتوای تولید شده توسط کاربر را در وب سایت قرار دهید. این به شما کمک می کند به Google سیگنال دهید که وبلاگ با آن جستجوی خاص ارتباط بیشتری دارد.

6. محتوای واضح و خوانا ایجاد کنید

مطالعه Semrush نشان می دهد که حداقل 1100 کلمه در محتوا اغلب برای قطعه های برجسته رتبه بندی می شود.

از قالب هرم معکوس برای ایجاد پاسخ های دقیق اما مختصر استفاده کنید. در این قالب جزئیات ضروری و بقیه را بعداً می دهید. از منظر سئو، به خوانندگان نشان می دهد که چه چیزی را بلافاصله می خواهند.

هرم وارونه

منبع تصویر

برای بهینه‌سازی قطعه از آپشن های جدول، مختصر باشید: اطلاعاتی را به خواننده ارائه دهید که بتواند در یک نگاه آن را درک کند.

برای بهینه‌سازی قطعه ویژگی پاراگراف، بدون هیچ نظر شخصی، عینی بنویسید.

خوانایی یک عامل مهم در محتوا است. حتی مفیدترین اطلاعات زمانی که مخاطبان شما نمی توانند آن را درک کنند مفید نیستند. خوانایی را با استفاده از تست های مختلف مانند Flesh-Kincaid تحلیل کنید. این آزمون خوانایی از 0 تا 100 را کسب می کند و نمرات بالاتر به معنای آسان خواندن متن است. Grammarly و Yoast از Flesh-Kincaid برای اندازه گیری خوانایی استفاده می کنند.

7. تاکتیک های سئو را اجرا کنید

با استفاده از تاکتیک‌های SEO که برای قطعه‌های برجسته به خوبی کار می‌کنند، به گوگل کمک کنید صفحه محتوای شما را درک کند.

برچسب عنوان . از یک تحلیلگر سرفصل مانند Coschedule استفاده کنید تا یک برچسب عنوان جذاب و جذاب ایجاد کنید که متناسب با نیازهای شما باشد.

توضیحات متا . یک توضیحات متا با محوریت کاربر، کلمه کلیدی خاص و جذاب در 155 تا 160 کاراکتر بنویسید تا بیشترین کلیک را ایجاد کنید.

درج لینک ها پیوندهای داخلی را وارد کنید تا به گوگل کمک کنید تا مهمترین صفحات وب سایت شما را شناسایی کند و پیوندهای خارجی قابل اعتمادی را برای افزایش اعتبار محتوای خود اضافه کنید.

ویژگی های جایگزین تصویر بر اساس گزارش Semrush، جستجوی تصویر گوگل 22.6 درصد از کل جستجوها را تشکیل می دهد. در نظر گرفتن سئوی تصویر ضروری است. متن جایگزین توصیفی را برای تصاویر محتوای خود اضافه کنید تا به Google کمک کنید تا بفهمد تصویر درباره چیست.

بایدها و نبایدهای بهینه سازی محتوا برای قطعه های ویژه

بیایید با یک جدول پاداش پایان دهیم که در آن چه کاری باید انجام دهید تا محتوای خود را برای به دست آوردن یک قطعه برجسته، همراه با مواردی که باید اجتناب کنید، انجام دهید.

DOs DONTs
✅ یک عبارت "is" و عنوان اضافه کنید. به عنوان مثال: "XYZ چیست؟" پاسخ: “XYZ یک فرآیند است…” از "من" و "ما" استفاده کنید، زیرا آنها محتوای مغرضانه را نشان می دهند
✅ موضوع را به طور کامل در ۲ تا ۳ جمله تعریف کنید ❌ نام های تجاری را در متن قطعه خود اضافه کنید
✅ برای محتوای طولانی یک TOC اضافه کنید (3k کلمه +) ❌ قطعه‌های غنی و قطعه‌های برجسته را با هم مخلوط کنید
از HTTPS برای نشان دادن ایمنی سایت به موتورهای جستجو استفاده کنید ❌ ساختارهای URL را پیچیده کنید. توجه: URL خود را کوتاه نگه دارید (در عرض 3 تا 4 کلمه)
✅ برای کاهش سردرگمی و ایجاد اعتماد، تاریخ را روی محتوای خود قرار دهید ❌ هنگام نوشتن فهرست های شماره دار یا گلوله ای کلمات کلیدی بیش از حد و محتوای تکراری اضافه کنید

نتیجه

تکه‌های ویژه یک راه عالی برای افزایش ترافیک ارگانیک شما هستند. آنها توجه جستجوگر شما را با ارائه اطلاعات مورد نظر در 40 تا 45 کلمه جلب می کنند. به طور خلاصه، تکه‌های برجسته پاسخ‌های سریع را ارائه می‌دهند، رتبه‌بندی ارگانیک، دیده شدن برند و ترافیک را افزایش می‌دهند.

اگر می‌پرسید چگونه برای قطعه‌های برجسته در Google بهینه‌سازی کنید، محتوای روشن‌گری بسازید که مستقیماً به سؤالات کاربر پاسخ می‌دهد. بهترین شیوه های سئو را دنبال کنید تا شانس خود را برای برنده شدن برش های برجسته افزایش دهید.

در نهایت، انتظارات واقع بینانه را تنظیم کنید، زیرا ایمن شدن قطعات برجسته زمان می برد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است