متن خبر

نتایج آزمایش مرموز CPU هوآوی به صورت آنلاین ظاهر می شود و شما در شوک قرار می گیرید – اگر درست باشد، این پیشرفت ها به این معنی است که هواوی چندان از AMD Epyc یا Intel Xeon عقب نیست.

نتایج آزمایش مرموز CPU هوآوی به صورت آنلاین ظاهر می شود و شما در شوک قرار می گیرید – اگر درست باشد، این پیشرفت ها به این معنی است که هواوی چندان از AMD Epyc یا Intel Xeon عقب نیست.

شناسهٔ خبر: 455027 -




HiSilicon
(اعتبار تصویر: HiSilicon)

نتایج بنچمارک برای CPU سرور HiSilicon Taishan V120 هواوی به طور غیرمنتظره‌ای در فضای مجازی منتشر شد و عملکردی شگفت‌انگیز با هسته‌های Zen 3 AMD از چهار سال پیش را نشان داد.

نتایجی که در Geekbench اینجا و اینجا یافت شد، نشان می‌دهد که فناوری تراشه‌های هواوی ممکن است از تولیدکنندگان پیشرو CPU، AMD و Intel فاصله زیادی نداشته باشد.

همانطور که Tom's Hardware گزارش می دهد، هسته Taishan V120، از زیرمجموعه HiSilicon هواوی، برای اولین بار در تراشه گوشی هوشمند Kirin 9000s هوآوی مشاهده شد. نتایج جدید Geekbench 6 که چند روز پیش آپلود شد، نشان می‌دهد که هسته Taishan V120 احتمالاً بر روی گره 7 نانومتری نسل دوم ساخته می‌شود، همانطور که در مورد تراشه‌های Kirin 9000s وجود دارد.

معیار تک هسته ای

با این حال، مدل دقیق CPU آزمایش شده همچنان یک رمز و راز باقی مانده است، تنها سرنخ "Huawei Cloud OpenStack Nova" در صفحات بنچمارک است. این نشان می‌دهد که با توجه به عملکرد تک هسته‌ای بالای آن، می‌تواند یک CPU سرور Kunpeng، احتمالا Kunpeng 930 باشد.

Kunpeng 930 از زمان معرفی خود در سال 2019 نسبتاً دست نیافتنی بوده است. گزارشی در سال 2021 حدس می‌زد که در آن سال 5 نانومتری TSMC عرضه شود و Kunpeng 950 در سال 2023 در گره 3 نانومتری TSMC عرضه شود. با این حال، این برنامه‌ها احتمالاً به دلیل ممنوعیت تولید هواوی در TSMC کنار گذاشته شدند.

معیارها بر روی یک هسته اجرا می‌شدند، به این معنی که تراشه ممکن است روی یک ماشین مجازی یا پیکربندی مشابه آزمایش شده باشد. پس ، امتیاز چند هسته ای ممکن است به طور دقیق عملکرد کلی تراشه را منعکس نکند.

در بنچمارک امتیاز تک هسته‌ای، CPU Taishan V120 امتیاز 1527 را کسب کرد که اندکی از Epyc 7413 AMD با امتیاز 1538 و Xeon E-2136 اینتل با امتیاز 1553 کمتر بود. Epyc 9554 که امتیاز 1957 را کسب کرد و Xeon w9-3495X که با امتیاز 2087 پیشتاز بسته بود، عملکرد قابل توجهی داشت.

همانطور که Tom's Hardware اشاره می کند، بدون داده هایی در مورد عملکرد چند رشته ای، مصرف انرژی و کارایی، سنجش رقابت هسته های Taishan V120 دشوار است. صرف نظر از سرعت، مصرف انرژی بالا می تواند کاربران بالقوه را به دلیل هزینه برق منصرف کند.

بیشتر از TechRadar Pro

وین ویلیامز یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که درباره کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است