متن خبر

مولتی‌ورس، تک‌شاخ شاگردی، Searchlight را خریداری می‌کند تا بر هوش مصنوعی تمرکز کند

مولتی‌ورس، تک‌شاخ شاگردی، Searchlight را خریداری می‌کند تا بر هوش مصنوعی تمرکز کند

شناسهٔ خبر: 463219 -




Multiverse، یونیکورن بریتانیایی که برنامه‌های کارآموزی را برای افراد ایجاد می‌کند تا مهارت‌های فناوری را در حین کار بیاموزند، از آنجایی که قصد دارد مهارت‌های خود را بالا ببرد، خریدی را انجام داده است. این شرکت Searchlight را خریداری کرده است، یک پلتفرم استارت آپی و استخدامی که از فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی برای جذب استعدادها استفاده می کند. این طرح استفاده از فناوری Searchlight برای ساخت محصولات جدید هوش مصنوعی برای Multiverse خواهد بود تا خدمات آموزشی حرفه ای خود را گسترش دهد.

یوان بلر، بنیانگذار و مدیر عامل Multiverse در بیانیه ای گفت: «هوش مصنوعی، پلتفرم و استعداد استثنایی Searchlight به ما امکان می دهد مهارت های مورد نیاز در شرکت ها را بهتر تشخیص دهیم و راه حل های تأثیرگذار ارائه کنیم. "ترکیب مقیاس ما و یادگیری در سطح جهانی با فن آوری و تیم Searchlight، شرکت ها و افراد بیشتری را تضمین می کند."

سرچ لایت توسط خواهران دوقلوی کری و آنا وانگ (به ترتیب مدیر عامل و مدیر ارشد اجرایی) تأسیس شد. مشتریان فعلی آن (که شامل Udemy، Zapier، Talkdesk و سایر شرکت‌های فناوری می‌شوند) تا پایان قراردادشان به خدمات خود ادامه خواهند داد. پس از آن، برنامه کاهش خدمات استخدام سرچ لایت به دلیل تمرکز آنها بر کسب و کار Multiverse است.

این قرارداد بر نقش فزاینده ای که هوش مصنوعی در دنیای کار و تحصیل ایفا می کند تأکید می کند. برخی از افراد از هوش مصنوعی برای سرعت بخشیدن به کارهای خود استفاده می کنند. دیگران ادعا خواهند کرد که هوش مصنوعی مشاغل خاصی را به طور کلی تصاحب می کند. این اکتساب به حوزه سومی می‌پردازد که هوش مصنوعی در آن ظاهر می‌شود: کمک به ایجاد خدمات آموزشی حرفه‌ای کارآمدتر برای پر کردن شکاف‌های استخدام.

هوش مصنوعی و استخدام گاهی اوقات عجیب و غریب بوده اند. معروف است که آمازون زمانی مجبور شد ابزار استخدام هوش مصنوعی را پس از اینکه مشخص شد ذاتاً علیه زنان برای نقش‌های فنی مغرضانه است، کنار بگذارد، زیرا بر روی داده‌های استخدام معمولی آموزش دیده بود، که معمولاً از مردان می‌آمدند. مدیر عامل Searchlight به TechCrunch گفت، اما فناوری - و به طور واضح تر آگاهی در مورد نحوه ساخت و آموزش مدل ها - از آن زمان تاکنون راه طولانی را پیموده است.

وانگ گفت: «مدل هوش مصنوعی ما می‌تواند برای نقشی چهار برابر بزرگ‌تر از مصاحبه‌های سنتی، تطابق خوبی را شناسایی کند. ما دقیقاً همان مشکل را حل می کنیم که دسترسی عادلانه به فرصت های اقتصادی برای همه است. Multiverse یک تجارت عالی داشت اما آنها به دنبال گسترش به یک پلت فرم توسعه نیروی کار همه در یک هستند. کری مدیر تولید Multiverse خواهد شد، در حالی که آنا رئیس هوش مصنوعی خواهد شد.

مولتی‌ورس که توسط بلر (پسر تونی بلر، نخست‌وزیر سابق بریتانیا و شری بوث بلر، وکیل دادگستری سرشناس، بنیان‌گذاری و رهبری می‌شود)، در حال حاضر حدود 1000 مشتری با فهرست مشتریان گذشته و حال خود از جمله سیسکو، سازمان‌های دولتی، خدمات مالی و صنعتی دارد. شرکت ها

در حالی که مولتی‌ورس برای اولین بار نام خود را با تمرکز بر کارآموزی به عنوان یک جایگزین مناسب برای افرادی که به دنبال ایجاد شغل در زمینه‌های پرشتاب مانند فناوری هستند، ایجاد کرد، از آن زمان برای پوشش آموزش حرفه‌ای برای افرادی که قبلاً شاغل هستند، گسترش یافته است. Ujjwal Singh، CTO و CPO این شرکت، گفت: Multiverse در حال حاضر برخی از خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی را به صورت زنده ارائه می دهد: این شرکت در حال حاضر یک مربی دستیار هوش مصنوعی شخصی برای کاربران ارائه می دهد. اکنون آشکارا می‌خواهد به لایه‌بندی فناوری‌های بیشتر برای بهبود پلتفرم کلی و اعتبار آن نزد مجموعه‌ای از مشتریانی که قصد خرید و استفاده از آنچه به نظر می‌رسد مدرن‌ترین خدماتی است که می‌توانند هستند، ادامه دهد.

شرایط مالی این قرارداد فاش نشده است، اما در برخی زمینه‌ها، خواهران وانگ - هر دو دانش‌آموختگان برجسته و موفق استنفورد - استارت‌آپ خود را از طریق Y Combinator در سال 2018 آغاز کردند. در مجموع سرچ لایت نزدیک به 20 میلیون دلار جمع‌آوری کرد، اما این در درجه اول از طریق یک قرار ملاقات جمع‌آوری کمک مالی بود. چندین سال پیش، یک سری A 17 میلیون دلاری در سال 2021. فهرست طولانی سرمایه گذاران آن شامل تعدادی از نام های برجسته مانند Accel، Founders Fund، Emerson Collective و Shasta Ventures بود. Pitchbook ارزش آن را در سال 2021 64 میلیون دلار تخمین زد.

در همین حال، مالتی‌ورس آخرین بار در سال 2022 به ارزش 1.7 میلیارد دلار رسید و در طول سال‌ها در حال جمع‌آوری سرمایه بوده است و چند صد میلیون دلار از سرمایه‌گذارانی از جمله جنرال کاتالیست و لایت اسپید جمع‌آوری کرده است. این دومین خرید این شرکت پس از خرید یک شرکت YC دیگر به نام Eduflow در سال گذشته است.

از آنچه که ما درک می کنیم، سرمایه گذاران از نتیجه "راضی" هستند. کیت رابویس، که رهبری سری A را بر عهده داشت، در بیانیه‌ای که به TechCrunch ارائه شد، گفت: «آنا و کری از ابتدا در مورد ساخت مدل‌های هوش مصنوعی Searchlight برای تکمیل دیدگاه‌شان فکر کرده‌اند. «فناوری متمایز Searchlight آهنربایی برای شرکت‌های نوآوری مانند Multiverse است. من از نتایج مثبت این خرید برای Searchlight و Multiverse هیجان‌زده هستم.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است