متن خبر

“مهمانی برای توسعه دهندگانی که به دنبال ابزارهای رایگان هوش مصنوعی هستند به پایان رسیده است” – گوگل در عرض چند ماه دسترسی رایگان Gemini API را در میان شایعاتی مبنی بر اینکه ممکن است برای جستجوهای AI هزینه دریافت کند، خاتمه می دهد.

“مهمانی برای توسعه دهندگانی که به دنبال ابزارهای رایگان هوش مصنوعی هستند به پایان رسیده است” – گوگل در عرض چند ماه دسترسی رایگان Gemini API را در میان شایعاتی مبنی بر اینکه ممکن است برای جستجوهای AI هزینه دریافت کند، خاتمه می دهد.

شناسهٔ خبر: 465542 -




لوگوی Google Gemini در پس زمینه مشکی.
(اعتبار تصویر: گوگل)

مدتی است که شایعه شده است که گوگل در نظر دارد برای نتایج مبتنی بر هوش مصنوعی از کاربران هزینه دریافت کند ، به ویژه در مورد ایده یک گزینه جستجوی ممتاز که از هوش مصنوعی مولد استفاده می کند.

اینکه آیا این اتفاق خواهد افتاد یا خیر، باید دید، اما گوگل در حال پایان دادن به دوران دسترسی رایگان به Gemini API خود است که نشان دهنده یک استراتژی مالی جدید در توسعه هوش مصنوعی است.

توسعه دهندگان قبلاً از دسترسی رایگان برای جذب آنها به سمت محصولات هوش مصنوعی گوگل و دوری از OpenAI لذت می بردند، اما قرار است تغییر کند. OpenAI اولین بار به بازار آمد و قبلاً از API و دسترسی LLM خود درآمدزایی کرده است. اکنون گوگل در حال برنامه ریزی برای تقلید از این امر از طریق سرویس های ابری و AI Studio خود است و به نظر می رسد که روزهای دسترسی آزاد بدون محدودیت به سر آمده است.

RIP Palm API

گوگل در ایمیلی به توسعه دهندگان بيان کرد که دسترسی به API PalM خود (مدل پیش از جمینی که برای ساخت ربات های چت سفارشی استفاده می شد) را برای توسعه دهندگان از طریق AI Studio در 15 آگوست قطع می کند. این API در ماه فوریه منسوخ شد.

این غول فناوری امیدوار است با تبلیغ Gemini 1.0 Pro پایدار، کاربران رایگان را به مشتریان پولی تبدیل کند. در این ایمیل آمده است: «ما پیشنهادات آزمایش، تنظیم، استنتاج و سایر ویژگی‌ها را با Gemini 1.0 Pro پایدار تشویق می‌کنیم تا از وقفه جلوگیری شود.» «می‌توانید از همان کلید API که برای PalM API استفاده کرده‌اید برای دسترسی به مدل‌های Gemini از طریق Google AI SDKs استفاده کنید. ”

قیمت طرح پرداخت شده از 7 دلار برای یک میلیون توکن ورودی شروع می شود و برای همان تعداد توکن خروجی به 21 دلار افزایش می یابد.

یک استثنا برای برنامه‌های Google وجود دارد - PalM و Gemini برای مشتریانی که برای Vertex AI در Google Cloud پرداخت می‌کنند، در دسترس خواهند بود. با این حال، به عنوان HPCWire خاطرنشان می کند، "توسعه دهندگان معمولی با بودجه های ارزان تر معمولاً از AI Studio استفاده می کنند زیرا نمی توانند Vertex را بپردازند."

بیشتر از TechRadar Pro

وین ویلیامز یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که درباره کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است