متن خبر

من روی 100 کارتریج جوهر تحقیق کردم و تقریباً 10000 دلار در هر لیتر، این کارتریج HP بسیار محبوب گران ترین کارتریج در جهان است.

من روی 100 کارتریج جوهر تحقیق کردم و تقریباً 10000 دلار در هر لیتر، این کارتریج HP بسیار محبوب گران ترین کارتریج در جهان است.

شناسهٔ خبر: 791971 -




چاپگر چاپ اسکناس های دلاری جعلی
(اعتبار تصویر: Shutterstock)

پس از تحقیق بر روی 100 کارتریج جوهر در برخی از بهترین مارک های چاپگر ، به یک واقعیت تکان دهنده پی بردم: کارتریج جوهر سه رنگ HP 65 یکی از گران ترین جوهرهای جهان است که قیمت آن 9995 دلار در هر لیتر است.

علیرغم قیمت متوسط ​​آن که فقط 19.99 دلار در هر کارتریج است، کارایی هزینه این جوهر بسیار ایده آل نیست.

در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا این کارتریج چاپگر HP ممکن است هنگام خرید ارزان به نظر برسد اما می تواند یکی از گران ترین سرمایه گذاری ها برای کاربران معمولی باشد.

توهم مقرون به صرفه بودن - ارزان اما گران است

فقط با 19.99 دلار، می توانید کارتریج جوهر HP 65 Tri-Color را جایگزین کنید و به چاپ ادامه دهید. اما نکته اینجاست: 19.99 دلار فقط 2 میلی لیتر جوهر فراهم می کند، جوهر کافی برای چاپ حدود 100 صفحه. در حالی که 100 صفحه ممکن است معقول به نظر برسد، اما وقتی محاسبه می کنید، متوجه می شوید که برای هر 1000 صفحه، 200 دلار برای کارتریج های جوهر خرج کرده اید. و اگر بخواهید از یک لیتر از این جوهر استفاده کنید، کل هزینه آن نزدیک به 10000 دلار خواهد بود! چیزی که در ابتدا محصولی مقرون به صرفه به نظر می رسد، در واقع یکی از گران ترین اقلامی است که می توانید برای چاپگر خود در دراز مدت خریداری کنید.

اکنون بیایید این را با سایر گزینه‌های جوهر مقایسه کنیم. به عنوان مثال، Epson T850 را در نظر بگیرید که با قیمت 71 دلار برای یک کارتریج 80 میلی لیتری به فروش می رسد و می تواند تا 850 صفحه را چاپ کند. با این چاپگر، هزینه چاپ 1000 صفحه کمی کمتر از 85 دلار خواهد بود—به طور قابل توجهی کمتر از هزینه ای که با استفاده از HP 65 می پردازید. مثال دیگر Brother LC75C است که برای یک کارتریج 12 میلی لیتری به قیمت 15.49 دلار به فروش می رسد و می تواند 600 صفحه را چاپ کند. در دراز مدت، برای 1000 صفحه، شما فقط 25.82 دلار خرج می کنید.

چرا کارتریج جوهر سه رنگ HP 65 اینقدر گران است؟ پاسخ در اقتصاد چاپگر نهفته است. تولیدکنندگان چاپگر مانند HP چاپگرهای خود را با قیمت های رقابتی می فروشند اما سود خود را با فروش کارتریج های جوهر با حاشیه بالا جبران می کنند. به عنوان مثال، چاپگرهای سازگار با کارتریج جوهر سه رنگ HP 65، مانند HP DeskJet 3755 یا HP Envy 5055، اغلب بسیار مقرون به صرفه هستند. با این حال، هنگامی که کاربران این چاپگرهای مقرون به صرفه را خریداری می کنند، به هزینه بالای کارتریج های جایگزین مانند HP 65 گره می خورند. این مدل تضمین می کند که در حالی که خود چاپگر ارزان است، هزینه چاپ درازمدت چیزی جز ارزان است.

برای هر کسی که حجم مناسبی از اسناد یا تصاویر را چاپ می کند، چاپگرهای مخزن جوهر راه حل بسیار بهتری هستند. مخازن جوهر به طور قابل توجهی هزینه کمتری برای هر صفحه دارند و به شما امکان می دهند هزاران صفحه را قبل از نیاز به پر کردن مجدد چاپ کنید. برخلاف کارتریج‌های سنتی که مقدار کمی جوهر را در خود جای می‌دهند، مخازن جوهر برای چاپ حجمی طراحی شده‌اند و هزینه کل مالکیت بسیار بهتری را در طول زمان فراهم می‌کنند.

قیمت قفسه یک کارتریج جوهر آن چیزی نیست که باید هنگام خرید آن به آن توجه کنید. برای انتخاب جوهر مناسب برای چاپگر خود، مهم است که هزینه کل مالکیت را بر اساس تعداد صفحاتی که چاپ می کنید در نظر بگیرید. برای مثال، نگاه کردن به هزینه‌های چاپ 1000 صفحه می‌تواند به شما تصور روشن‌تری از هزینه‌های بلندمدت مربوطه بدهد.

با مدل‌های کارتریج سنتی HP، مانند HP 65 یا HP 67، می‌توانید به راحتی صدها یا حتی هزاران دلار برای رفع نیازهای چاپ خود هزینه کنید. اما با چاپگر مخزن جوهر، به میزان قابل توجهی صرفه جویی خواهید کرد، زیرا پر کردن مجدد جوهر تنها کسری از قیمت هر صفحه هزینه دارد.

بیشتر از TechRadar Pro

روزنامه نگار آزاد

Efosa بیش از 7 سال است که در مورد فناوری می نویسد، در ابتدا با کنجکاوی هدایت می شود، اما اکنون با اشتیاق شدید به این زمینه تغذیه می شود. او دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری در علوم است که پایه و اساس محکمی در تفکر تحلیلی برای او فراهم کرده است. Efosa علاقه شدیدی به خط مشی فناوری، به ویژه کاوش در تلاقی حریم خصوصی، امنیت و سیاست داشت. تحقیقات او به این می پردازد که چگونه پیشرفت های فناوری بر چارچوب های نظارتی و هنجارهای اجتماعی، به ویژه در مورد حفاظت از داده ها و امنیت سایبری تأثیر می گذارد. او پس از پیوستن به TechRadar Pro، علاوه بر سیاست حفظ حریم خصوصی و فناوری، بر روی محصولات امنیتی B2B نیز تمرکز کرده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است