متن خبر

مقابله مقامات آمریکایی با چین بر سر حملات سایبری Volt Typhoon

مقابله مقامات آمریکایی با چین بر سر حملات سایبری Volt Typhoon

شناسهٔ خبر: 470328 -




تراشه کامپیوتر با پرچم ایالات متحده و چین
(اعتبار تصویر: Shutterstock)

به نظر می رسد مقامات دولت ایالات متحده مستقیماً دولت چین را به نقش آن در حمایت از حملات سایبری علیه شبکه های سابق متهم کرده اند.

این بحث ها به طور خاص مربوط به گروه Volt Typhoon است که مسئول تعدادی از حملات سایبری حیاتی اخیر علیه زیرساخت های ایالات متحده است و توانسته است دسترسی مداوم به سایت هایی را که مورد حمله قرار داده است حفظ کند.

گفته می شود که این گروه با چین ارتباط دارد، اما دولت چین بدون تعجب می گوید که این اتهامات نادرست است، همانطور که با هر ادعای قبلی انجام داده است.

طوفان ولتاژی که زیرساخت های ایالات متحده را آلوده می کند

دولت ایالات متحده قبلاً هشدار داده بود که گروه Volt Typhoon دسترسی مداوم به انرژی، آب و سایر زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده را حفظ می‌کند و به طور منظم حملات کاوشگری را با استفاده از تکنیک‌های زندگی خارج از زمین انجام می‌دهد.

ناتانیل فیک، سفیر ایالات متحده در امور فضای سایبری و سیاست دیجیتال، (از طریق رویترز ) گفت: «ما گفتگوهای مستقیمی با چینی‌ها در این باره داشته‌ایم. ما این موضوع را مستقیماً با دولت چین در سطوح بسیار بالا مطرح کردیم و روشن کردیم که این نوع رفتار خطرناک، تشدیدکننده است و قابل قبول نیست.»

گروه‌های دیگری نیز در کمین شبکه‌های مربوط به زیرساخت‌های حیاتی دیده شده‌اند و گروه‌های روسی، ایرانی و کره شمالی همگی مقاومت سایبری خطوط لوله نفت و گاز و تأسیسات آب را آزمایش می‌کنند.

براندون ولز، مدیر اجرایی آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت ایالات متحده (CISA) نیز در مورد این حملات اظهار داشت: «هدف قرار دادن زیرساخت های حیاتی ما توسط چینی ها گسترده است. این علیه طیف وسیعی از شرکت‌های کوچک و متوسط ​​است که به طور بالقوه در زنجیره‌های تامین فردی حیاتی هستند یا فقط می‌توانند در برخی از نقاط کشور وحشت اجتماعی ایجاد کنند.

بیشتر از TechRadar Pro

کارمند نویسنده (امنیتی)

بندیکت کالینز یکی از نویسندگان کارکنان TechRadar Pro است که حریم خصوصی و امنیت را پوشش می دهد. بندیکت عمدتاً بر مسائل امنیتی مانند فیشینگ، بدافزار و فعالیت‌های مجرمانه سایبری متمرکز است، اما همچنین دوست دارد از دانش خود در زمینه ژئوپلیتیک و روابط بین‌الملل برای درک انگیزه‌ها و پیامدهای حملات سایبری تحت حمایت دولت استفاده کند. بندیکت دارای مدرک کارشناسی ارشد در امنیت، اطلاعات و دیپلماسی، در کنار مدرک لیسانس در سیاست با روزنامه نگاری، هر دو از دانشگاه باکینگهام است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است