متن خبر

مشخصات صفحه نمایش OLED سرفیس پرو نشان می دهد که هنوز در سایه آیپد پرو قرار دارد

مشخصات صفحه نمایش OLED سرفیس پرو نشان می دهد که هنوز در سایه آیپد پرو قرار دارد

شناسهٔ خبر: 473635 -




iPad Pro 13 اینچی با تراشه M4 روی میز چوبی
(اعتبار تصویر: آینده)

ماه می برای طرفداران نمایشگرهای OLED ماه خوبی بوده است. از آنجایی که آیپد پرو جدید اپل و سرفیس پرو ارتقا یافته مایکروسافت تقریباً همزمان رونمایی می‌شوند، اکنون در مورد تبلت‌های سطح بالایی که از فناوری صفحه‌نمایش درجه یک بهره می‌برند، انتخاب‌های زیادی وجود دارد.

با این حال، مقایسه اخیر راس یانگ، کارشناس صنعت نمایشگر، تفاوت‌های بزرگی را بین این دو دستگاه نشان می‌دهد که اگر فقط به مواد بازاریابی دو شرکت پایبند بودید، شاید از آن‌ها آگاه نبودید. این به دنبال ادعای قبلی یانگ مبنی بر اینکه آی‌پد پرو با چندین اولین صنعت عرضه می‌شود، آمده است، و وقتی کمی دقیق‌تر نگاه کنید، مشخص می‌شود که صفحه‌نمایش آی‌پد پرو روی کاغذ بسیار جلوتر از سرفیس پرو است.

چیزی که فوراً آشکار است، مزایایی است که صفحه نمایش OLED پشت سر هم آیپد پرو به ارمغان می آورد. سرفیس پرو از یک پنل OLED معمولی استفاده می کند، به این معنی که حداکثر روشنایی آن 900 نیت و روشنایی تمام صفحه 600 نیت است. در همین حال آیپد پرو در این دو دسته به ترتیب ۱۶۰۰ نیت و ۱۰۰۰ نیت دارد. این یک تفاوت بزرگ است و بدون شک توسط فناوری پیشرفته‌تر OLED پشت سر هم آی‌پد تسهیل می‌شود.

تفاوت ها به همین جا ختم نمی شود. آی‌پد پرو دارای محدوده نرخ به‌روزرسانی گسترده‌تری است (10 هرتز تا 120 هرتز در مقایسه با 60 هرتز تا 120 هرتز سرفیس پرو)، محافظت قوی‌تری از ورود به سیستم در قالب Face ID در مقابل خواننده اثرانگشت ارائه می‌دهد، به طور قابل توجهی نازک‌تر و سبک‌تر است و تراشه‌ای با فرآیند تولید 3 نانومتری کارآمدتر و پیشرفته تر.

با وجود همه اینها، هنوز هم ارزان‌تر است، از 1299 دلار / 1299 پوند / 2199 دلار در مقایسه با 1499 دلار (حدود 1180 پوند / 2250 دلار استرالیا) که مایکروسافت برای نسخه OLED سرفیس پرو می‌پردازد.

که بهتر است؟

لپ‌تاپ سرفیس مایکروسافت و دستگاه‌های سرفیس پرو روی یک میز.

(اعتبار تصویر: مایکروسافت)

البته، همه چیز با مشخصات فنی قابل اندازه‌گیری نیست و بیشتر به احساس دستگاه در نگه داشتن و استفاده بستگی دارد.

سرفیس پرو یک کامپیوتر 2 در 1 است که می تواند به عنوان تبلت یا لپ تاپ استفاده شود، در حالی که اپل از شما می خواهد که اگر کیبورد آن را برای iPad Pro می خواهید، 299 دلار اضافی بپردازید. این به تنهایی ممکن است دستگاه مایکروسافت را برای شما جذاب تر کند.

سرفیس پرو نیز از چند جهت مهم جلوتر است. به عنوان مثال، با فضای ذخیره‌سازی بیشتر (512 گیگابایت در مقابل 256 گیگابایت) شروع می‌شود، به جای Wi-Fi 6E از Wi-Fi 7 پشتیبانی می‌کند، هسته‌های CPU بیشتر و احتمالاً هسته‌های GPU بیشتری را ارائه می‌کند (اگرچه مورد دوم در حال حاضر نامشخص است)، با حافظه بیشتر شروع می‌شود و محدودیت حافظه بالاتری را ارائه می دهد.

با این حال، اجتناب از این واقعیت که iPad Pro به احتمال زیاد انتخاب بهتری است، اگر صفحه نمایش مهم ترین مورد شما باشد، دشوار است. در حالی که چیزهای زیادی در مورد سرفیس پرو وجود دارد، اما اپل در حال حاضر تاج نمایشگر را دارد.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

مشارکت کننده آزاد

الکس بلیک از اوایل دهه 1990 با کامپیوترها را فریب می داد و از آن زمان تا به حال یک یا دو چیز در مورد فناوری یاد گرفته است. هر چند بیشتر از دو چیز نیست. این تمام چیزی است که مغز او می تواند نگه دارد. علاوه بر TechRadar، الکس برای iMore، Digital Trends و Creative Bloq و غیره می نویسد. او قبلاً در مجله MacFormat ویراستار بود. این بدان معناست که او بیشتر دنیای اپل و آخرین محصولات آن را پوشش می‌دهد، اما ویندوز، تجهیزات جانبی رایانه، برنامه‌های موبایل، و خیلی چیزهای دیگر را نیز پوشش می‌دهد. وقتی نمی نویسد، می توانید او را در حال پیاده روی در حومه شهر انگلیسی و بازی در رایانه شخصی خود بیابید.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است