مردی از فلوریدا موجودی باقیمانده موتورسیکلت های الکتریکی کیک در ایالات متحده را خریداری می کند
آینده استارت آپ موتورسیکلت برقی ورشکسته Cake هنوز نامشخص است، اما بیشتر موجودی آن در ایالات متحده به یک مرد در فلوریدا می رسد.
مایکل جویس، که یک فروشگاه خردهفروشی در سن پترزبورگ به نام Emoto دارد، به TechCrunch او میگوید که تمام موتور سیکلتهای کیک مککا و اوسا را که به ایالت فرستاده شدهاند و همچنین لوازم جانبی و قطعات یدکی را خریداری کرده است. جویس او میگوید هیچ یک از موتورسیکلتهای برقی کیک کالک را نخریده است، زیرا آنها به دلیل خطر آتشسوزی باتری و مشکلات ستون فرمان فراخوان شدهاند.
جویس می گوید امیدوار است با خرید این برند به زنده نگه داشتن برند سوئدی کمک کند. او در مصاحبه اخیر با تک کرانچ گفت: آخرین چیزی که من به عنوان یک فروشنده می خواهم این است که مصرف کننده تنها بماند و به برند اعتماد نداشته باشد. جویس نیز دقیقاً این کار را به تنهایی انجام نمی دهد. او در حال کار با یک استارتآپ جدید مستقر در دیترویت به نام Bloom است که تمام موجودی را ذخیره میکند و به ارسال موتورسیکلتها در سراسر کشور کمک میکند - نشانهای از چگونگی سازگاری این گوشه از صنعت خودروهای الکتریکی.
کیک در اوایل فوریه پس از گذراندن بیش از یک سال تلاش برای تامین مالی سری C، اعلام ورشکستگی کرد. بنیانگذار و مدیرعامل استفان ایتربورن به TechCrunch بيان کرد که این استارتآپ حتی سعی کرد پس از پایان یافتن گزینههای سرمایهگذاری خطرپذیر، از شرکتهایی مانند هارلی دیویدسون و خودروسازان سنتی خواستار شود، اما بیفایده بود.
جویس او میگوید ورشکستگی کیک یک شوک بود، و همچنین خطری را به همراه داشت، زیرا این برند تنها برندی است که او در حال حاضر در Emoto میفروشد. خرید موجودی به او «6 تا 12» ماه باند میدهد که به او فرصت میدهد تا مذاکره با شرکتهای دیگر برای فروش موتورسیکلتهای برقی را به پایان برساند.
جویس مطمئن است که میتواند موجودی کیک را پس از گذراندن بیشتر سال گذشته در استراتژی فروش و بازاریابی خوب بفروشد. او بهعنوان یک شریک فروشنده ساده شروع به کار کرد و او میگوید در اوایل سال گذشته، فروش محصولات گرانقیمت کیک را «زمان سختی» سپری کرده است. اما جویس او میگوید که در نهایت موافقت کرد که محصولات شرکت را به صورت محموله شروع کند، که به پر کردن فضای خردهفروشی Emoto کمک کرد و به مشتریان بالقوه اجازه داد با دوچرخههای کیک تعامل بیشتری داشته باشند و فروش ماهانه را به دو رقمی افزایش دهد.
او او میگوید : «مجموعه کامل دوچرخهها با لوازم جانبی در جلوی آنها تفاوت بزرگی دارد. با اشاره به آن و گفتن، "این می تواند مال شما باشد" - این چیز مفیدی بود."
نگرانی فوریتر او این بود که با تمام موجودیهایی که خریده بود چه کند. جویس او میگوید در چند هفته گذشته در حال بازدید از انبارهای فلوریدا بوده و تلاش میکرد تا چگونگی انجام سفارشات موتورسیکلتها را بیابد که با بلوم، شرکتی که سال گذشته توسط بنیانگذاران برندهای دوچرخههای الکترونیکی Propel و Vela راهاندازی شد، صحبت کرد. که در منطقه نوآوری تحرک دیترویت به نام مرکزی میشیگان مستقر است.
هدف بلوم این است که اساساً برخی از سخت ترین کارها را از دست استارت آپ ها در این فضا بردارد، از جمله ارائه قراردادهای تولید، تحویل، خدمات و سایر تدارکات. این ایده ای است که یکی از بنیانگذاران کریس نولتی فکر می کند که طنین بیشتری خواهد داشت زیرا شرکت هایی مانند Cake یا VanMoof به تلاش خود برای انجام همه این کارها ادامه می دهند.
نولتی ماه گذشته در مصاحبه ای با TechCrunch گفت: «با این برندها، فشار زیادی برای ادغام عمودی وجود داشت، همانطور که برخی از بازیگران بزرگ خودرو انجام داده اند. اما واقعیت این است که هیچ کس واقعاً مقیاس مناسب را به تنهایی ندارد و بازار آنقدر بی ثبات است که نمی تواند به اندازه کافی این کار را انجام دهد.
جویس و بلوم بلافاصله آماده فروش جدید نیستند - موجودی در حال حاضر از لس آنجلس به انبار بلوم در دیترویت حمل می شود. هنگامی که همه چیز به دست آمد، به عنوان یکی از اولین آزمایشات این مدل تجاری هیبریدی جدید عمل خواهد کرد. جویس امیدوار است که به موفقیت کافی دست یابد تا Emoto را به برندی تبدیل کند که به نمایشگاهی برای موتورسیکلت های برقی تبدیل شود، شبیه به برخی از بزرگترین فروشندگان ورزش های قدرتی کشور.
در کوتاه مدت، اگر کیک بتواند راهی برای بازسازی و ادامه راه پیدا کند، جویس می گوید که می خواهد به شریک آن نسخه جدید شرکت ادامه دهد.
ارسال نظر