متن خبر

مراکز داده را می توان به عنوان مولدهای انرژی باقیمانده استفاده کرد زیرا محققان با بازیافت باد تلف شده، 500 مگاوات ساعت در سال از یک DC واحد تولید می کنند.

مراکز داده را می توان به عنوان مولدهای انرژی باقیمانده استفاده کرد زیرا محققان با بازیافت باد تلف شده، 500 مگاوات ساعت در سال از یک DC واحد تولید می کنند.

شناسهٔ خبر: 793165 -




مرکز داده واقع در کلمبیا. تجهیزاتی <a href= که وظیفه خروج هوا را به محیط دارند: فن چیلر لیبرت HPC-M24 و EC-FAN- ECblue- مدل C116" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/CYAWsr4TrgmcXiYkEbC8UV-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/CYAWsr4TrgmcXiYkEbC8UV-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/CYAWsr4TrgmcXiYkEbC8UV-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/CYAWsr4TrgmcXiYkEbC8UV-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/CYAWsr4TrgmcXiYkEbC8UV-970-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/CYAWsr4TrgmcXiYkEbC8UV-970-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/CYAWsr4TrgmcXiYkEbC8UV-970-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/CYAWsr4TrgmcXiYkEbC8UV.jpg" class="block-image-ads hero-image" data-pin-nopin="true" fetchpriority="high" crossorigin="anonymous">
(اعتبار تصویر: گزارش های علمی)

چالش تامین انرژی مراکز داده هوش مصنوعی انرژی بر، نگرانی فزاینده ای برای شرکت هایی مانند مایکروسافت و اوراکل است که در حال تحلیل گزینه هایی مانند انرژی هسته ای هستند، اما اکنون، محققان دانشگاه دوردست مادرید (UDIMA) در اسپانیا و Mision Critica-Data Center در بوگوتا، کلمبیا به موضوع انرژی رویکرد متفاوتی داشته است.

آنها به جای تمرکز بر تامین انرژی یک مرکز داده، در حال تحلیل این هستند که چگونه این تاسیسات می توانند برق خود را با مهار جریان هوای تولید شده توسط فن های خنک کننده تولید کنند و به طور موثر باد زباله را به منبع انرژی تجدید پذیر تبدیل کنند.

سیستم‌های تهویه مطبوع رایج در مراکز داده، هوای گرم را از فضای باز بیرون می‌کنند و یک منبع بادی ثابت و دست‌نخورده ایجاد می‌کنند که می‌تواند به برق تبدیل شود. در مطالعه موردی یک مرکز داده کلمبیایی، محققان از توربین‌های بادی Tesup V7 با محور عمودی برای گرفتن این باد زباله‌های مصنوعی استفاده کردند. توربین‌هایی که در بالای چیلرها نصب شده‌اند، به این دلیل انتخاب شدند که اندازه و وزن را به حداقل می‌رسانند و در عین حال تولید برق را به حداکثر می‌رسانند.

اعمال روش در سایر صنایع

مقدار برق ناخالص تولید شده سالانه توسط شش توربین بادی 513.82 مگاوات ساعت از جریان هوای مصنوعی بود که بیش از مصرف انرژی فن‌های تاسیسات بود و 131.2 مگاوات ساعت مازاد تولید می‌ کرد. نویسندگان پیشنهاد می کنند که این انرژی بازیافتی می تواند برای سایر نیازهای الکتریکی در مرکز داده استفاده شود یا به شبکه برق تزریق شود.

این مطالعه که در مجله Scientific Reports منتشر شد، مزایای اقتصادی و زیست محیطی را نیز برجسته کرد. یک جریان نقدی مثبت تا سال سوم با نرخ بازده داخلی چشمگیر 50.69٪ به دست می آید. از نظر زیست محیطی، این سیستم انتشار CO2 را تا حدود 300 تن در سال کاهش می دهد.

نویسندگان می گویند که این رویکرد نه تنها یک راه حل انرژی پایدار ارائه می دهد، بلکه با چندین هدف توسعه پایدار سازمان ملل متحد، ترویج انرژی پاک و اقدام آب و هوایی همسو می شود. آنها می گویند که پتانسیل استفاده از این روش در سایر صنایع با جریان هوای مشابه می تواند به طور قابل توجهی بر مصرف انرژی جهانی تأثیر بگذارد.

در پایان این گزارش آمده است: «با اتخاذ سیاست‌های فعال و تشویق نوآوری، می‌توانیم تأثیرات زیست‌محیطی خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهیم، در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنیم و به سمت دنیایی پایدارتر برای نسل‌های آینده حرکت کنیم».

بیشتر از TechRadar Pro

Wayne Williams یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که در مورد کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است