متن خبر

مراقب انویدیا باشید – AMD با قرارداد میلیارد دلاری ZT Systems تلاش زیادی برای برتری مرکز داده انجام می دهد.

مراقب انویدیا باشید – AMD با قرارداد میلیارد دلاری ZT Systems تلاش زیادی برای برتری مرکز داده انجام می دهد.

شناسهٔ خبر: 704753 -




دکتر لیزا سو، رئیس و مدیر عامل AMD هلدینگ نسل چهارم AMD EPYC
(اعتبار تصویر: آینده)

AMD اعلام کرده است که ارائه‌دهنده زیرساخت‌های هوش مصنوعی ZT Systems را در یک معامله 4.9 میلیارد دلاری نقدی و سهام خریداری می‌کند که نقطه عطفی در برنامه سازنده تراشه برای به چالش کشیدن انویدیا در بازار مراکز داده هوش مصنوعی است.

این شرکت او میگوید این معامله به تسریع استقرار راه‌حل‌های هوش مصنوعی و تقویت موقعیت آن در بازار رو به رشد شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی کمک می‌کند که پیش‌بینی می‌کند تا سال 2027 ارزش آن به 400 میلیارد دلار برسد.

خرید ZT Systems همچنین به این معنی است که AMD بیش از هزار مهندس طراح را برای کمک به افزایش مقیاس جذب خواهد کرد.

AMD از ZT Systems برای نزدیک شدن به Nvidia استفاده می کند

دکتر لیزا سو، مدیر عامل AMD بر اهمیت استراتژیک این قرارداد تأکید کرد و بيان کرد که این شرکت را قادر می‌سازد تا سخت‌افزار هوش مصنوعی خود از جمله خط شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی و پردازنده‌های EPYC را با تخصص ZT Systems در طراحی سیستم یکپارچه کند.

او او میگوید که هدف این است که «تامین زیرساخت‌های هوش مصنوعی مرکز داده سرتاسری در مقیاس با اکوسیستم [AMD] از شرکای OEM و ODM».

ZT Systems در طی چند سال گذشته نقش مهمی در ساخت زیرساخت‌های AI سفارشی برای غول‌های فناوری جهانی مانند مایکروسافت ، متا و آمازون داشته است. این شرکت همچنین شراکت فعلی با انویدیا دارد که قرار است ادامه یابد.

انتظار داریم که این تراکنش در نیمه اول سال 2025 بسته شود، البته طبق شرایط بسته شدن مرسوم و تاییدیه‌های قانونی، و آخرین مورد از یک سری سرمایه‌گذاری متمرکز بر هوش مصنوعی شامل بیش از 1 میلیارد دلار برای گسترش اکوسیستم هوش مصنوعی AMD و تقویت هوش مصنوعی شرکت است. قابلیت های نرم افزاری در سال گذشته

این شرکت همچنین ماه گذشته استارتاپ فنلاندی Silo AI را به قیمت 665 میلیون دلار خریداری کرد.

پس از یک ماه کاهش، سهام AMD دوباره در حال افزایش است و پس از اعلام ZT Systems 4.5٪ افزایش یافته است. با این حال، در حالی که ارزش بازار 251.31 میلیارد دلاری AMD به راحتی از اینتل با 92.01 میلیارد دلار جلوتر است، این شرکت از Nvidia که در حال حاضر دومین شرکت ارزشمند جهان با سقف 3.197 تریلیون دلار است، عقب است.

در اوایل سال جاری، AMD همچنین بزرگترین آزمایشگاه خصوصی هوش مصنوعی اروپا، Silo AI را در قراردادی 700 میلیون دلاری خریداری کرد که نشان دهنده گسترش استراتژیک در اکوسیستم ابزارهای هوش مصنوعی ، در کنار خرید Mipsology و Nod.ai بود.

بیشتر از TechRadar Pro

با چندین سال تجربه کار آزاد در محافل فناوری و خودرو، علایق خاص کریگ در فناوری است که برای بهبود زندگی ما طراحی شده است، از جمله هوش مصنوعی و ML، کمک های بهره وری، و تناسب اندام هوشمند. او همچنین علاقه زیادی به اتومبیل ها و کربن زدایی حمل و نقل شخصی دارد. به عنوان یک شکارچی مشتاق معامله، می‌توانید مطمئن باشید که هر معامله‌ای که کریگ پیدا می‌کند ارزش بالایی دارد!

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است