سایت خبرکاو

جستجوگر هوشمند اخبار و مطالب فناوری

مدیر عامل Stellantis می‌گوید هنوز حیاتی در قرارداد Waymo برای ون‌های تحویل خودران وجود دارد

کارلوس تاوارس، مدیرعامل این شرکت در مصاحبه اخیر با TechCrunch بيان کرد که Stellantis، خودروساز صاحب 14 برند از جمله کرایسلر، جیپ و رم، و شرکت فناوری خودروهای خودران Waymo، نه تنها هنوز با هم کار می کنند، بلکه این شرکت ها در حال تعمیق همکاری هستند. این مشارکت «عمیق‌شده» بر وانت‌های تحویل رم تجاری خودران متمرکز خواهد شد، هدفی که اولین بار در سال 2020 اعلام شد و به سرعت از دید عموم محو شد. بحث‌ها ...

کارلوس تاوارس، مدیرعامل این شرکت در مصاحبه اخیر با TechCrunch بيان کرد که Stellantis، خودروساز صاحب 14 برند از جمله کرایسلر، جیپ و رم، و شرکت فناوری خودروهای خودران Waymo، نه تنها هنوز با هم کار می کنند، بلکه این شرکت ها در حال تعمیق همکاری هستند.

این مشارکت «عمیق‌شده» بر وانت‌های تحویل رم تجاری خودران متمرکز خواهد شد، هدفی که اولین بار در سال 2020 اعلام شد و به سرعت از دید عموم محو شد. بحث‌ها در مورد این معامله «بهبود» تا حدی بر محور تحویل بدون راننده متمرکز شده است: بسته چگونه از وسیله نقلیه به مشتری می‌رسد؟

"وقتی به مقصد رسیدید، چگونه بسته را از ون بیرون می آورید؟" تاوارس در مصاحبه ای گسترده گفت. این موضوع بحثی بوده است که حل آن آسان به نظر نمی رسد و ما اکنون در حال ارتقای قرارداد همکاری خود با آنها هستیم تا آن را در نظر بگیریم.

وی گفت: "در عین حال، ما نیازهای آنها را درک می کنیم و کارهای زیادی می توانیم از نظر مهندسی برای آنها انجام دهیم." و گفت که برای به اشتراک گذاشتن جزئیات خیلی زود است. اما من می‌توانم بگویم که همکاری با Waymo عمیق‌تر می‌شود. و من فکر می کنم، هیجان انگیزتر است. »

تاوارس در مورد جزئیات مهم چه چیزی، کجا و چه زمانی دلسرد شد. اما او اضافه کرد که انتظار دارد بتواند «احتمالاً تا تابستان» بیشتر به اشتراک بگذارد.

یکی از سخنگویان Waymo تأیید کرد که این شرکت همچنان به دنبال راه‌هایی برای تعمیق روابط خود با Stellantis است، اما هیچ جزئیات دیگری یا اینکه آیا پیشرفتی حاصل شده است را به اشتراک نمی‌گذارد.

نظرات تاوارس حاکی از آن است که این شرکت بیش از یک علاقه گذرا به احیای یک معامله دارد
که به نظر می‌رسید مانند بسیاری از شراکت‌های دیگر خودروهای خودمختار و OEM در دو سال گذشته، از بین برود.

حتی اگر دو شرکت معامله گسترده‌تری را امضا کنند، هنوز چالش واقعی اجرای آن وجود دارد.

Waymo که متعلق به شرکت مادر Google Alphabet است، در حال حاضر سرویس تحویل تجاری را با استفاده از وسایل نقلیه خودران خود اجرا نمی کند. تابستان گذشته، برنامه کامیون‌های خودران خود، Waymo Via را تعطیل کرد تا تمام منابع خود را در مقیاس‌بندی سرویس روباتاکسی صرف کند.

در ماه مه 2023، Waymo و Uber با یک همکاری استراتژیک چند ساله موافقت کردند تا به کاربران Uber اجازه دهند از وسیله نقلیه بدون راننده از طریق برنامه در Phoenix استفاده کنند. به گفته یکی از سخنگویان Waymo، این معامله شامل یک برنامه آینده برای تحویل از طریق Uber Eats بود، اما از امروز، راه اندازی نشده است.

این دو شرکت از سال 2016 که قراردادی برای تامین هزاران مینی ون کرایسلر پاسیفیکا هیبریدی سفارشی Waymo منعقد شد که اولین خودروهای بدون راننده خواهند بود، شریک شدند.

بر اساس این قرارداد، فیات کرایسلر - که اکنون با نام Stellantis شناخته می‌شود - مسئولیت تولید را بر عهده خواهد داشت و مینی‌ون‌هایی را به Waymo ارائه می‌کند که به صورت اضافی برای رانندگی خودکار طراحی شده‌اند.

Waymo هرگز به سفارش 62000 مینی ون که در سال 2018 به عنوان بخشی از همکاری گسترده با فیات کرایسلر با آن موافقت کرد، نزدیک نشد. صدها و نه هزاران مینی ون به Waymo تحویل داده شد. اما به گفته این شرکت، مینی ون به بخش مهمی از برنامه تجاری سازی آن تبدیل شد و در طول عمر آن، ناوگان ده ها هزار سواری را برای عموم فراهم کرد. (وایمو هرگز آمار دقیقی از ناوگان مینی ون های خود را فاش نکرده است، بیش از این که مجموع ناوگان جهانی آن چیزی حدود 700 وسیله نقلیه است. )

Waymo برنامه کرایسلر پاسیفیکا را در می 2023 به پایان رساند. امروز، سرویس روباتاکسی آن از خودروهای تمام الکتریکی جگوار I-Pace استفاده می کند.

خبرکاو