متن خبر

مدیر عامل هوش مصنوعی مایکروسافت ادعا می کند هر محتوایی که به صورت آنلاین منتشر می شود “رایگان” است تا به آموزش هوش مصنوعی کمک کند – و مردم راضی نیستند.

مدیر عامل هوش مصنوعی مایکروسافت ادعا می کند هر محتوایی که به صورت آنلاین منتشر می شود “رایگان” است تا به آموزش هوش مصنوعی کمک کند – و مردم راضی نیستند.

شناسهٔ خبر: 609156 -




استفاده تجاری هوش مصنوعی
(اعتبار تصویر: Shutterstock / thanmano)

رئیس هوش مصنوعی مایکروسافت با ادعای ادعای همه اطلاعات در دسترس عموم که برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی به‌عنوان «نرم‌افزار رایگان» استفاده می‌شود، خشم را برانگیخت.

مصطفی سلیمان، مدیر عامل هوش مصنوعی مایکروسافت، در مصاحبه ای با CNBC در جشنواره ایده های آسپن، تلاش کرد بین محتوای وب قابل دسترسی آزاد و مطالب دارای حق چاپ که به صراحت توسط ناشران محافظت می شود، تفاوت قائل شود.

با این حال، او همچنین به پیچیدگی محتوایی که ناشران به طور خاص از خراشیدن محافظت می‌کنند، اذعان داشت.

آیا هوش مصنوعی باید از محتوای منتشر شده آنلاین برای آموزش استفاده کند؟

در طول بحث گسترده ای که وضعیت فعلی فناوری هوش مصنوعی، تأثیر بالقوه آن بر صنایع و جامعه مختلف، چالش ها و نگرانی های پیرامون توسعه آن و نقش هوش مصنوعی در آینده را پوشش می دهد، سلیمان همچنین بر نیاز به توسعه و حکمرانی مسئولانه تأکید کرد.

این گفتگو به بحث پیرامون مدل‌های هوش مصنوعی منبع باز و منبع بسته می‌پردازد، و سلیمان از همکاری به جای رویکرد خصمانه در مورد توسعه بین‌المللی، به‌ویژه در مورد چین، حمایت می‌کند.

با این حال، صرف‌نظر از اینکه مدل‌های هوش مصنوعی در کجا آموزش می‌بینند، سازندگان محتوا استدلال کرده‌اند که مالکیت معنوی آنها بدون پرداخت غرامت مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد، و بسیاری معتقدند ادامه استفاده غیرمجاز از کار آنها معیشت آنها و تا حدی یکپارچگی هوش مصنوعی مولد را تهدید می‌کند. .

اظهارات سلیمان مبنی بر اینکه مرزهای قانونی آموزش مدل هوش مصنوعی هنوز نامشخص است در پرونده های قضایی جاری منعکس شده است. مدت کوتاهی پس از بحث، مرکز گزارش تحقیقی شکایتی علیه OpenAI و سرمایه گذار اصلی آن، مایکروسافت، به دلیل استفاده از محتوای غیرانتفاعی بدون اجازه یا غرامت تنظیم کرد.

مدیر عامل این سازمان، مونیکا بائرلین، اظهار داشت: «OpenAI و مایکروسافت شروع به جاروبرقی داستان‌های ما کردند تا محصول خود را قدرتمندتر کنند، اما برخلاف سایر سازمان‌هایی که به مطالب ما مجوز می‌دهند، هرگز اجازه درخواست نکردند یا غرامت ارائه نکردند.»

در حالی که مایکروسافت با تحلیل مداوم در مورد مدیریت داده های خود برای هوش مصنوعی مواجه است، حداقل از کاربران ابزارهای GenAI خود محافظت کرده است تا از آنها در برابر هرگونه موارد حق چاپ محافظت کند.

یکی از سخنگویان OpenAI به ما گفت: "ما با صنعت خبر همکاری می کنیم و با ناشران اخبار جهانی همکاری می کنیم تا محتوای آنها را در محصولاتمان مانند ChatGPT نمایش دهیم، از جمله خلاصه، نقل قول و ذکر منبع، تا ترافیک را به مقالات اصلی برگردانیم. یک جزء یکی از شراکت‌ها، توانایی استفاده از محتوای ناشر با استفاده از تکنیک‌های مختلف یادگیری ماشینی و آموزش است تا به ما کمک کند نمایش آن محتوا را بهینه کنیم و آن را برای کاربران مفیدتر کنیم."

TechRadar Pro از مایکروسافت خواست تا در مورد شکایت اخیر اظهار نظر کند، اما ما پاسخ فوری دریافت نکردیم.

بیشتر از TechRadar Pro

با چندین سال تجربه کار آزاد در محافل فناوری و خودرو، علایق خاص کریگ در فناوری است که برای بهبود زندگی ما طراحی شده است، از جمله هوش مصنوعی و ML، کمک های بهره وری، و تناسب اندام هوشمند. او همچنین علاقه زیادی به اتومبیل ها و کربن زدایی حمل و نقل شخصی دارد. به عنوان یک شکارچی مشتاق معامله، می‌توانید مطمئن باشید که هر معامله‌ای که کریگ پیدا می‌کند ارزش بالایی دارد!

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است