متن خبر

مدیرعامل تلگرام از حذف نتایج مجرمانه از بخش جستجوی این پیام‌رسان خبر داد

مدیرعامل تلگرام از حذف نتایج مجرمانه از بخش جستجوی این پیام‌رسان خبر داد

شناسهٔ خبر: 761170 -




«پاول دورف»، مدیرعامل و بنیان‌گذار تلگرام، در پستی در کانال شخصی خود اعلام کرده است که برخی محتواهای مجرمانه و خلاف قوانین این پیام‌رسان از بخش جست‌وجو حذف شده‌اند.

قابلیت جست‌وجو در اپلیکیشن تلگرام با آپدیت‌های اخیر این پیام‌رسان بسیار پیشرفته‌تر و البته سریع‌تر شده است. کاربران تلگرام حالا می‌توانند یک هشتگ یا عبارت خاص را علاوه‌بر کانال‌هایی که در آن عضو هستند، در سایر کانال‌های عمومی نیز جست‌وجو کنند. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد با جست‌وجویی ساده، درمورد موضوع خاصی به حجم زیادی از اطلاعات دست یابند. اما به نظر می‌رسد برخی کاربران از این قابلیت سوءاستفاده کرده بودند و با کمک آن کالاهای غیرقانونی می‌فروختند.

حذف محتواهای مجرمانه از بخش جست‌وجوی تلگرام

پاول دورف تلگرام

به گفته پاول دورف، تیم پشتیبانی تلگرام با استفاده از هوش مصنوعی توانسته محتواهای مجرمانه انتشاریافته در بخش جست‌وجوی این پلتفرم را پیدا و حذف کند. این محتواها از بخش جست‌وجوی تلگرام حذف شده‌اند و کاربران نیز دیگر نمی‌توانند آن‌ها را جست‌وجو کنند. دورف همچنین از کاربران خواسته اگر به محتوایی مجرمانه برخورد کردند، آن را با تیم پشتیبانی تلگرام به اشتراک بگذارند تا سریعاً تحلیل یا حذف شود. به گفته او، بخش جست‌وجوی تلگرام برای کمک‌کردن به کاربران جهت پیداکردن محتواست، نه تبلیغ کالاهای غیرقانونی.

مدیرعامل تلگرام همچنین اعلام کرده است که برخی تغییرات در سیاست‌های حریم خصوصی و شرایط و مقررات سرویس‌دهی این پلتفرم ایجاد خواهد شد. براین‌اساس، تلگرام می‌تواند در صورت دریافت دستور قانونی موجه، آدرس IP و شماره تلفن کاربرانی را که قوانین این پیام‌رسان را نقض کرده‌اند، در اختیار مقامات یا نهادهای دولتی قرار می‌دهد. به نظر می‌رسد این تغییر نتیجه مستقیم بازداشت اخیر دورف در فرانسه و تعهد او برای ایجاد تغییرات در شرایط سرویس‌دهی تلگرام است.

برخی مقامات دولتی فرانسوی پیش‌ازاین تلگرام را به انتشار محتواهای مجرمانه و عدم نظارت کافی روی محتواهای انتشاریافته در بستر این پلتفرم متهم کرده بودندِ در نتیجه این اتهام‌ها، مدیرعامل تلگرام بعد از ورود به فرانسه بازداشت شد و حالا با قید وثیقه آزاد است.

خبرکاو

ارسال نظر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.


تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است