متن خبر

مدیرعامل بوئینگ پس از موجی از حوادث ایمنی تا پایان سال شرکت را ترک می کند

مدیرعامل بوئینگ پس از موجی از حوادث ایمنی تا پایان سال شرکت را ترک می کند

شناسهٔ خبر: 459872 -




به گفته این شرکت، دیو کالهون، مدیرعامل بوئینگ، تا پایان سال 2024 این هواپیماساز را ترک خواهد کرد.

این شرکت پس از انفجار پنل کابین در یکی از هواپیماهایش و تعدادی از حوادث ایمنی جدی دیگر، با جنجال‌هایی مواجه شده است.

بوئینگ یک برنامه شتاب نوآوری را با هدف استارت‌آپ‌هایی به نام Aerospace Xelerated اجرا می‌کند که قبلاً به عنوان مؤسسه فناوری هوافضا (ATI) شناخته می‌شد. همچنین توسط اکوسیستم بزرگی از استارت آپ های هوافضا که با این شرکت درگیر هستند احاطه شده است. در زمان انتشار هیچ بیانیه ای در مورد اینکه چگونه خروج کالهون ممکن است بر این برنامه تأثیر بگذارد وجود نداشت. TechCrunch برای اظهار نظر با Aerospace Xelerated تماس گرفته است.

کالهون در بیانیه‌ای از شرکت بيان کرد که قصد دارد طی ماه‌های آتی «کار حیاتی در حال انجام برای تثبیت و موقعیت شرکت را برای آینده تکمیل کند».

یک جت کاملاً جدید 737 مکس 9 متعلق به خطوط هوایی آلاسکا در ماه ژانویه مجبور به فرود اضطراری شد که باعث شد 171 جت مکس 9 برای چند هفته زمینگیر شوند.

این حادثه بزرگترین بحران ایمنی بوئینگ از زمان سقوط دو جت مکس 8 آن در سال‌های 2018 و 2019 و کشته شدن 346 نفر را ایجاد کرد.

این شرکت بيان کرد که استن دیل، که سرپرستی تجارت هواپیماهای تجاری بوئینگ (BCA) را بر عهده دارد، نیز این تجارت را ترک خواهد کرد.

استفانی پوپ به عنوان رهبری BCA منصوب شد. در بیانیه ای، شرکت پوپ از ژانویه سال جاری به عنوان مدیر عملیاتی بوئینگ مشغول به کار شده است. پیش از این، او رئیس و مدیر اجرایی Boeing Global Services بود، جایی که او مسئول هدایت خدمات هوافضای این شرکت برای مشتریان تجاری، دولتی و صنعت هوانوردی در سراسر جهان بود.

[این داستان در حال توسعه است و با افشای اطلاعات بیشتر به آن اضافه خواهد شد].

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است